Prototip, işlevsel ve pratik olmalıdır

Prototip nedir ve ne değildir konusunda her zaman bir kavram karmaşası olmuştur. Müşterinize sunduğunuz ürün prototipine “bu ne kadar çirkin bir tasarım” veya “bu tasarımın son hali mi?” gibi tepkiler almanız olasıdır.Buna alışın ve moral bozmamak için o tepkilere odaklanmayın.

Bu yüzden öncelikle prototipin final ürün değil, ürünün finaline en yakın hali olduğuna bir açıklık getirmem gerekiyor.

Prototip oluşturmanın birçok yolu bulunuyor, bunlardan biri kağıt üstünde, statik prototip oluşturmak, bir diğeri de dijital ortamda dinamik şekilde oluşturduğunuz prototiplerdir.

Birçok projede her ikisini de yaptığımı söyleyebilirim fakat “zaman” kavramını göz önünde bulundurduğumuzda, hangisinin bana daha avantajlı ve eğlenceli geldiğini sorarsanız cevabım kağıt üzerinde yaptığım prototipler olacaktır.

mobile-prototyping-5-1024

Kaynak: Bill Buxton, via Donna Lichaw

Günümüzde, aktif şekilde kullanamadığımız, bazen boşa harcadığımız  “zaman” kelimesi ve kullanmaya çekinmediğimiz “zaman kısıtlı, zamanım yok abi” gibi cümleleri hepimiz, hergün kullanıyoruz. Bir ürünü geliştirirken yaşadığımız en büyük problem ZAMAN. Efor ise cabası…

Kullanıcı deneyimini tasarlarken, hızlı yineleme, deneme ve testlere ihtiyaç duyuyoruz. En ham haliyle gerçeğine en yakın şekilde bir web site tasarımını, kağıt üzerinde çizebilirsiniz. Kağıt ve kalem ile kabataslak çalışarak, fikirleri test edebilir, işlevselliği deneyebilir ve diğer arayüz kavramlarını geliştirmek veya düşünmek için bolca zaman kazanırsınız. Kağıt üzerinde oluşturulan prototipler, esnektir ve döngüsel tasarımlar böyle gerçekleştirilir. Fikir değiştirdiğinizde, saatlerce kod yazarak yaptığınız prototipe göre çok daha hızlı değiştirilir.

Kağıt üzerinde çizdiğiniz prototipi, dijital de InVision gibi mock-up tool’larına aktarabilir ve işlevselliği deneyimleyebilirsiniz.

“Biraz dijital ekrandan uzaklaşmak, hem gözlerinize iyi gelecek, hem de dikkatinizi dağıtacak (Mail, twitter, facebook vb.) bildirimler olmayacak.”

Makalenin derlenmesinde UXPin’in Guide to Prototyping e-book’undan yararlanılmıştır.

 

1372242240504016021214

Bugün 0 makale daha okuyabilirsin. Sınırsız okumaya devam etmek için
Ücretsiz Kaydol

Bu içerik SHERPA Blog okurlarına özel.

Devamı ve daha fazlası için sadece okur girişi yapman yeterli.

Kullanıcı deneyimi (UX), tasarım ve teknoloji alanında bilgini pekiştir.

Kullanım koşullarını okudum ve kabul ediyorum.
Neden kaydolmalıyım?