Eser Teker

Former Content Manager @SHERPA

Eser, 22 Temmuz 1981, İzmir doğumlu. Manisa'da geçen ilk ve orta öğrenim yıllarında günü gününe çalışmıyor, dersi derste dinlemiyor, bu yüzden zeki ama çalışmıyor klişesinin bir adım ötesine geçemiyor. Doğal olarak yanına kâr kalan binlerce saatlik boş zamanını He-Man, Voltron ve Susam Sokağı ile geçirmenin yanı sıra her yerden topladığı çizgi romanlardan, boyundan büyük ansiklopedilere kadar bulduğu her şeyi okuyor ve araştırıyor. Bu durum ortalama birer pencere boyutlarındaki gözlükleriyle bugüne kadar hiç duymadıkları şeyler hakkında konuşan meraklı çocuğu görenleri çok da şaşırtmıyor.
Lise yıllarında bugün bildiğimiz anlamda bilgisayarla ve internetle tanışan Eser, format atmayı öğrendiği günden itibaren çevresindekiler tarafından kuantum fiziği yüksek lisanslı bilgisayar mühendisi muamelesi görmeye başlıyor. Tamamen alakasız bir şekilde bir aile geleneği olarak eşit ağırlıktan Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne giriş yapıyor. Eğitimini tamamlarken bir yandan da okumayı Neil Gaiman'dan, yazmayı Douglas Adams'tan, anlatmayı Chuck Palahniuk'tan öğrenen Eser, önce hazırladığı fanzinlerde, sonra irili ufaklı süreli yayınlarda yazarlık yapıyor. Mezun olduktan sonra Arena ve GQ Türkiye edisyonlarında editör olarak görev yapıyor. Diğer yandan bugüne dek devam eden blog projesi Sütkutusu ile tamamen kendi kafasına göre dijital yayın yapıyor. SHERPA'nın en yenisi olarak son derece heyecanlı ve mutlu!
Kalteli yaşamın temel gereklilikleri olarak güzel yemeyi, güzel içmeyi, güzel gezmeyi seviyor. Boş bırakıldığında sonunu bağlayamadığı birtakım hikayeler yazıyor, bahçe ve ahşap işleriyle uğraşıyor, yemek yapıyor, fotoğraf çekiyor, tasarım yapıyor. En çok Yeah Yeah Yeahs ve Portishead dinlemeyi, Danny Boyle ve Wes Anderson izlemeyi seviyor. KISS prensibiyle çalışıyor, yazarken itina ile Helvetica kullanıyor. Çoğunlukla zararsız.

Yazara ait içerikler

Marka hikayenizi en iyi kullanıcı deneyiminiz anlatır
Makaleler

Marka hikayenizi en iyi kullanıcı deneyiminiz anlatır

Markalar kişiler gibidir; kendilerine özgü hikayeleri vardır ve bu hikayelerin yaratıcı ve heyecanlı mı yoksa anlamsız ve sıradan mı oldukları nasıl anlatıldıklarına bağlıdır. Hikaye anlatmanın pek çok yolu var, ancak müşterilerinizi bizzat deneyime davet etmek hikayenizi eşsiz kılar.

Eser Teker
Tasarımda sürdürülebilirlik anlayışıyla değer yaratmak
Makaleler

Tasarımda sürdürülebilirlik anlayışıyla değer yaratmak

Her fırsatta altını çiziyoruz: Tasarım problem çözmektir. Ancak yaşadığımız dünyanın problemlerini çözmek için artık sadece tasarım yeterli değil. Büyüyen ihtiyaçlar, bu ihtiyaçları karşılamaya çalışan karmaşık sistemler ve bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu kısıtlı kaynaklar, tasarımın artık anlık değil uzun vadeli ve sürekli çözümler üretmesini zorunlu kılıyor. Bu nedenle artık yeni değerler yaratmak için sadece tasarımı değil sürdürülebilir tasarımı odak noktasına almak gerekiyor.

Eser Teker
RealtimeBoard: Yeni nesil yazı tahtası
İncelemeler

RealtimeBoard: Yeni nesil yazı tahtası

Görsel düşünmenin ve ortak çalışmanın, fikir gelişimi açısından ne kadar yararlı olduğunu biliyoruz. Geleneksel yazı tahtası deneyimini, canlı ve çoklu kullanıcı desteğiyle dijital ortama taşıyan RealtimeBoard ile, her ihtiyacınıza uygun tablolar ve şemalar yaratabilir, takım arkadaşlarınızla görsel fikir geliştirme seansları düzenleyebilir ve bunları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz.

Eser Teker
Lorem Ipsum ile vedalaşma zamanı
Makaleler

Lorem Ipsum ile vedalaşma zamanı

Latince bilmiyor olabilirsiniz ama “Lorem ipsum dolor sit amet” ile başlayan çeşitli uzunluktaki metinlere aşina olmalısınız. Tasarımda sıkça kullanılan yer tutucu metinler projenin başlangıç safhalarında pratik bir çözüm olsa da ilerleyen aşamalarda tasarıma anlam açısından değer kaybettirir. İçeriği tasarımla çok geç olmadan bütünleştirmek için Lorem Ipsum ile erkenden vedalaşmakta fayda var.

Eser Teker
Bilgi mimarisi (information architecture) nedir ve neden önemlidir?
Makaleler

Bilgi mimarisi (information architecture) nedir ve neden önemlidir?

Bilgi, hiç şüphesiz ki çağımızın en önemli değeri. Bilgiyi gerçekten değerli yapan ise anlaşılabilir ve erişilebilir oluşu. Artık hemen hemen her konuda, son derece kapsamlı içeriklere saniyeler içinde ulaşabiliyoruz. Ancak bu verilerin sadece kısıtlı bir kısmını anlamlandırabiliyor, doğrulabiliyor ve neticede nitelikli bilgi olarak edinebiliyoruz. İşte tam burada bilgi mimarisinin önemi ortaya çıkıyor.

Eser Teker
Müşteri ne zaman haklıdır?
Makaleler

Müşteri ne zaman haklıdır?

Her zaman olmadığı aşikâr. Bu sorunun cevabı, büyük ölçüde meseleye hangi taraftan baktığınıza bağlı.

Eser Teker
Web tarayıcınızı değiştirmenin vakti geldi mi?
İncelemeler

Web tarayıcınızı değiştirmenin vakti geldi mi?

Günümüzün zengin dijital deneyimler ve içerikler dünyasında, standartların üzerinde beklentileri olan kullanıcılar için web tarayıcı yenileme zamanı geldi.

Eser Teker
İyiler her zaman kazanır mı?
Makaleler

İyiler her zaman kazanır mı?

Hayır, iyiler her zaman kazanmaz, çünkü iyiler kazanmak için oynamaz. Kazanmak için oynamak çoğu zaman nitelikten taviz vermek anlamına gelir ve iyi olmak bunun tam karşıtıdır.

Eser Teker
Yakup Bayrak’la DaaS (Design as a Service) iş modeli hakkında konuştuk
Röportajlar

Yakup Bayrak’la DaaS (Design as a Service) iş modeli hakkında konuştuk

Tasarım, başı ve sonu olmayan bir süreç; tasarım endüstrisi de öyle. Proje sahiplerinin ve tasarım profesyonellerinin beklentilerinin her geçen gün yenilendiği günümüzde, eski moda iş modellerinin verimlilikten uzak olduğu aşikar. Yakup Bayrak ile, kurucusu olduğu SHERPA için tasarladığı, hem proje sahiplerini hem de tasarım profesyonellerini koruyarak verimli ve sürdürülebilir işbirliklerinin kapısını aralayan Design as a Service (DaaS) iş modeli hakkında dolu dolu bir sohbet gerçekleştirdik.

Eser Teker
Tasarım ve bilgi mimarisi, trajik Oscar skandalını nasıl önleyebilirdi?
Makaleler

Tasarım ve bilgi mimarisi, trajik Oscar skandalını nasıl önleyebilirdi?

Milyonlar tarafından dünyanın en önemli sinema olayı olarak kabul edilen ve bu yıl 89. kez gerçekleşen Akademi ya da daha sevilen adıyla Oscar Ödül Töreni’ne bu kez ne filmler, ne oyuncular, ne de yönetmenler, ancak büyük bir skandal damgasını vurdu. Peki göz göre göre yaşanan bu trajik olayın önüne sadece basit birkaç tasarım hamlesiyle nasıl geçilebilirdi?

Eser Teker
Kısa yazmak ya da uzun yazmak, işte bütün mesele bu
Makaleler

Kısa yazmak ya da uzun yazmak, işte bütün mesele bu

Herhangi bir dijital platformda, geniş kitlelere hitap edecek içerikler üretiyorsanız, ne kadar yazdığınız, ne yazdığınızın değerini kritik biçimde etkiliyor. Uzun yıllardan beri dijital metin yazarlarının karşısına çıkan, hatta onları görsel tasarımcılarla karşı karşıya getiren bu ikilem; içeriğin giderek değer kazandığı günümüzde, artık daha da büyük bir mesele. Peki daha fazla etkileşim ve dönüşüm için kısa metinler mi yoksa uzun metinler mi yazmalı?

Eser Teker
Tasarımda çocuk aklına uymak
Makaleler

Tasarımda çocuk aklına uymak

Baştan söyleyeyim: Bu kesinlikle çok iyi bir fikir! Son derece eğitimli, yetenekli hatta dahi bir tasarımcı olabilirsiniz. Ama ortaya koyduğunuz işlerin hepsi birbirinin tekrarıysa, gerçekten başarılı sayılabilir misiniz? En sevdiğiniz oyuncakları yanınıza alın; çocukluğunuza doğru bir yolculuğa çıkıyoruz.

Eser Teker