Arayüz geliştirme sürecinde optimizasyon için ipuçları

Arayüz geliştirme sürecinde optimizasyon için ipuçları

İnternet çok hızlı gelişiyor ama insanlar, ona erişimlerinin her geçen gün daha da hızlanmasını bekliyor. Mesela bir zamanlar 6 saniye diye bir şey vardı. 6 saniye sonra insanların web sitesiyle ilgili bir sorun olduğunu düşündükleri veya dikkatleri dağılıp siteden ayrıldıkları söylenirdi. Şu anki beklentiyi bilmek ister misiniz?

SADECE 1 SANİYE

Evet. 1 saniye. Kullanıcınıza ne vaad ederseniz edin, onların size vereceği süre sadece 1 SANİYE.

Aslında bu yüzden birçok sitede de görebileceğiniz ilgi çekici bekleme (loading) animasyonlarıyla karşılaşmışsınızdır. Bazen hazırlanan arayüz ne kadar optimize edilmiş olsa da istenmeyen sürelerde beklemelere sebep olabiliyor. Burada kullanıcının en azından “Nooluyo orda yaa!?” etkisiyle ilgisini çekip o bekleme anını fark etmemesini sağlamaya çalışarak, biraz daha olsun sitede o bekleme anına tahammülünü arttırabiliyoruz. Ancak bazen öyle durumlar ortaya çıkabiliyor ki 20 saniyede açılan sitelerle karşılaşabiliyorsunuz.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.
  • Avatar
    Evren

    1 saniye çok iddialı olmuş:) Öyle bir dünya yok. 2.5-3 saniyeden kısa sürede açılan bir eticaret sitesi varsa ben bu sektörü bırakırım.

    • Fatih
      Fatih

      Buradaki 1 saniyeden kasıt, kullanıcıların beklentisini ifade ediyor. Bu yüzden yukarıda da bahsettiğim gibi bekleme animasyonlarıyla en azından ek süreyle kullanıcıların dikkatini farklı yöne çekerek gördüğü beyaz ekrandan sıkılmasını engellemeye çalışıyoruz. Kendi bilgisayarımızda, o 1 saniyeyi sağlasak bile, birbirinden farklı internet hizmetleri, ADSL ve Fiber internet kullanıcıları, AKK gibi uygulamalarla 1Mbit’e düşürülmüş kullanıcılar, 3G, EDGE, 4G gibi farklı hızlarda, hatta mobil internet kullanıcılarının farklı bölgelerdeki hız farklılığını da hesaba kattığınızda bunu her kullanıcı için sağlamak neredeyse imkansız. Ama bu imkansızlık insanların beklentilerini yine de değiştirmiyor. Yukarıda Facebook örneğinde de söylediğim gibi kullanıcının bekleme durumunda hatayı kendinden bilmesi ya da cihazdan bilmesi arasında çok ince bir çizgi var.

Benzer Yazılar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR
Algorave: Bir parti nasıl kodlanır? Algorave-partiyi-kodlamak

Algorave: Bir parti nasıl kodlanır?

Gizle
KEŞFETMEYE DEVAM ET
Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak

Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak

Gizle