Listeler

Pixar Esanslı 5 Altın UX Prensibi

İşin içinde Pixar olunca, bizde akan sular duruyor. Belki bazılarınız, eski Pixar'lı sanat yönetmeni Emma Coasts'ın Pixar'daki hikayeleştirme prensipleriyle ilgili seri bombardımanla, Twitter üzerinden paylaştığı 22 prensibi okumuştur. Peki ne oldu da 22 prensip, UX'e uyarlanarak 11'e indirildi? İşte bunlar hep iteratif yaratıcılık denemeleri... Gelin, adım adım, işin nereden nereye geldiğini sizinle paylaşalım.

Yakup Bayrak 02 Haziran 2015

İşin içinde Pixar olunca, bizde akan sular duruyor. Belki bazılarınız, eski Pixar’lı sanat yönetmeni Emma Coasts’ın Pixar’daki hikayeleştirme prensipleriyle ilgili seri bombardımanla, Twitter üzerinden paylaştığı 22 prensibi okumuştur. Okuyamayanlar için Pixartouchbook.com’da güzel bir derleme de yapılmış. Mutlaka göz atmanızı öneririm. Peki ne oldu da 22 prensip, UX’e uyarlanarak 11’e indirildi? İşte bunlar hep iteratif yaratıcılık denemeleri… Gelin, adım adım, işin nereden nereye geldiğini sizinle paylaşalım.

ThougthWorks’teki meslektaşlarımızdan Valeria Spirovkski, geçtiğimiz günlerde ThoughtWorks’ün Medium Collection’ında güzel bir yazı paylaştı. Kısaca özetlemek gerekirse, Valeria yazısında, Emma Coasts’ın Pixar’da insana dokunabilen hikayeler oluşturulurken derlediği “Pixar’da hikaye oluştururken en çok dikkat edilen 22 prensibi” nasıl olup da UX perspektifiyle yorumlayabileceğimizi anlatıyor. (Şahane bir yazı… Mutlaka okuyun.) İki örneğini aşağıda paylaşacağım image-macro’lar da cabası…

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
İlgini çekebilir