En güncel içerikler

Pandemi bitince, e-ticaret sektörünün yükselişi duracak mı?
Makaleler

Pandemi bitince, e-ticaret sektörünün yükselişi duracak mı?

Pandemi, e-ticaret sektörünü pozitif yönde etkiledi. Peki, pandemi geçince bu etkileşimde sonraki perde ne olacak?

Avatar Yakup Bayrak
Parmak dostu mobil uygulamalar tasarlamak
Makaleler

Parmak dostu mobil uygulamalar tasarlamak

Neden parmağımızın yıllardır süre gelen serzenişlerine biraz kulak vermiyor ve onun da dostu olabilecek parmak dostu mobil uygulamalar tasarlamıyoruz?

Avatar Yakup Bayrak
E-ticaret ve UX: Yatay bağlantılı dikey bloklar
Makaleler

E-ticaret ve UX: Yatay bağlantılı dikey bloklar

Bir e-ticaret sitesiyle bir şirketin organizasyon şeması arasında nasıl bir bağ olabilir? SHERPA, bu soruyu yatay bağlantılı dikey bloklarla yanıtlıyor.

SHERPA Design Studio SHERPA Design Studio
Dünyada kabul gören tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler
Makaleler

Dünyada kabul gören tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler

Gülbüke Kınay, sık sık referans verilen güvenilir 4 temel kaynağı tarayarak, temel tasarım prensipleri ve sezgisel yöntemler hakkında bilmemiz gerekenleri listeledi.

Gülbüke Kınay Gülbüke Kınay
Octalysis Modeli: Oyunlaştırmanın 8 temel duygusu
Makaleler

Octalysis Modeli: Oyunlaştırmanın 8 temel duygusu

Octalysis Modeli nedir? Oyunlaştırmada hangi temel duygulardan yararlanıyoruz? Ercan Altuğ Yılmaz, Octalysis Modeli hakkında bilgi veriyor.

Ercan Altuğ Yılmaz Ercan Altuğ Yılmaz
Kapsayıcı tasarım ile fark yarat
Makaleler

Kapsayıcı tasarım ile fark yarat

ROI’ni yükseltirken dijital bölünmeye deva olabilirsin. Tuğba Erdem bizi, tasarım disiplininde bunu başarmamızı sağlayan seçkin bir metodolojiyle tanıştırıyor: "Kapsayıcı tasarım".

Tuğba Erdem Tuğba Erdem
[UX-Araştırma] — Türkiye’deki tasarım toplulukları – 7. bölüm
Röportajlar

[UX-Araştırma] — Türkiye’deki tasarım toplulukları – 7. bölüm

Serinin 7. bölümünde, kullanıcı deneyimi araştırması konusunda bilgi paylaşımını ve etkileşimi farklı disiplinlerden katılımcılarla geliştirmeyi hedefleyen [UX-Araştırma] topluluğunu konuk ettik.

Berk Bayri Berk Bayri
Artırılmış gerçeklik — Geçmiş, bugün ve gelecek
Makaleler

Artırılmış gerçeklik — Geçmiş, bugün ve gelecek

Artırılmış gerçeklik hakkındaki ilk konsept, Frank L Baum'un 1901'de yazdığı bir romanında, bir dizi veriyi insanlara eşlediği bir "karakter işaretleyicisi" olarak adlandırılan bir elektronik gözlük olarak olarak ortaya çıktı. Bugün, artırılmış gerçeklik sadece bir bilim-kurgu kavramı değil, gerçek bir şey.

Berk Bayri Berk Bayri
Kullanıcı akışları: Deneyim tasarımının hayat damarları
Makaleler

Kullanıcı akışları: Deneyim tasarımının hayat damarları

SHERPA, çalışmalarına dahil ettiği kullanıcı akış şemalarını inceleyor ve daha iyi ürünler tasarlamaya nasıl yardımcı olduğunu aktarıyor.

SHERPA Design Studio SHERPA Design Studio
Sınırları aşmak: SHERPA’nın uzaktan problem çözme yöntemi
Makaleler

Sınırları aşmak: SHERPA’nın uzaktan problem çözme yöntemi

Daha çevik takımlara olan ihtiyaç, daha hızlı üretim beklentileriyle birlikte gelirken "Aynı Gün Teslimat" gerçekliğiyle körükleniyor; daha azı karşılığında, daha fazlası için sürekli bir talep ile boğuluyoruz. Peki SHERPA, uzaktan nasıl çalışıyor?

SHERPA Design Studio SHERPA Design Studio
Her şey, deneyim*
Makaleler

Her şey, deneyim*

Deneyim: Descartes gibi düşünürlerin nemesisi olmuş bir kavram. Peki bu kelimenin derinliğini gerçekten kavrayabiliyor muyuz?

Berkay Gökova Berkay Gökova
Dijitalleşen kullanıcı deneyimi araştırması
Makaleler

Dijitalleşen kullanıcı deneyimi araştırması

SHERPA UX Researcher Şüheyda Oğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa Portalı için 2 senaryo ve 27 kullanıcıyla dijital olarak gerçekleştirdikleri kullanıcı testini ve testin sonuçlarını yazdı.

Şüheyda Oğan Şüheyda Oğan