Hook modeli: 4 adımda kullanıcı bağlılığını arttırın

Hook modeli: 4 adımda kullanıcı bağlılığını arttırın

Bağımlılık yaratan bir ürün yaratmak, kullanıcıların davranış modelinin altındaki detaylara hakim olmaktan geçiyor. Oyunlaştırma (gamification) denince aklımıza gelen sayılı isimlerden Akar Şümşet, kullanıcı bağlılığını artırmaya yönelik bilgilerini konuk yazar olarak SHERPA Blog okuyucularıyla paylaştı.


Sürdürülebilir büyümenin sırrı nedir diye soracak olursanız bulacağınız en yaygın ve doğru cevap retention (kullanıcı bağlılığı diyelim bundan sonra) olacaktır. Şu infografik, bu konuda ikna edici istatistiki bilgiyi fazlasıyla temin ediyor. Aşağıda önemli satırbaşlarını paylaşıyorum.

  • Yeni bir kullanıcı elde etmek mevcut bir kullanıcıyı tutmaktan 5 kat pahalı
  • Yeni bir kullanıcıya satış yapma olasılığınız %5-20 aralığındayken mevcut kullanıcı için bu olasılık %60-70
  • Mevcut kullanıcıların yeni bir ürününüzü deneme olasılığı yeni kullanıcılara göre %50 daha fazla
  • Aynı şekilde mevcut kullanıcılar %31 olasılıkla aynı hizmet için daha fazla para ödeme eğilimindeler
  • Bağlı kullanıcıların oranın sadece %5 arttırmak, karlılığınızı %25 – %95 arttırabiliyor
  • Firmaların %89’u kullanıcı deneyimi tasarımının “bağlılık” için önemli bir enstrüman olduğunu düşünüyor.

Ayrıca DAM Growth Hackers Not Defteri’ndeki şu yazı, bağlılığı arttırmanın growth hacking perspektifinden nasıl göründüğüne dair güzel bir rehber. Gelin biz bu blogun ruhuna uygun olarak işe daha bilimsel yaklaşan ve kullanıcı deneyimi ile örtüştüren Nir Eyal‘e kulak verelim.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

Benzer Yazılar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR
WebExpo 2019: Hangi değerler ve yaklaşımlarla tasarlıyoruz?

WebExpo 2019: Hangi değerler ve yaklaşımlarla tasarlıyoruz?

Gizle
KEŞFETMEYE DEVAM ET
Hata Mesajlarınızı Optimize Edin #3

Hata Mesajlarınızı Optimize Edin #3

Gizle