Hatasız Form Olmaz

Hatasız Form Olmaz

Web projelerinin kullanıcı deneyimi tasarımında yapılan en yaygın hata, tüm deneyimi wireframe üzerinde planlamaya çalışmaktır. Oysa wireframe dökümanları, tasarlanan dijital deneyimin sadece görünen parçalarını -yani arayüz tasarımını- içerir. Kullanıcı deneyimi tasarımı sadece görüneni değil, algılanan, yaşanılan ve sonrasında da hissedilen tüm deneyimin planlanmasını kapsar. Bir e-ticaret sitesinin ödeme sayfası fonksiyonları, müşteri hizmetleri elemanının ses tonu, kargolanan paketlerin tasarımı gibi her detay deneyim tasarımını oluşturan parçalardır. Bir web projesinin en başında planlanan kullanıcı deneyimi tasarımı, müşteri hizmetleri yetkilisi, kargo elemanı ya da yazılım ekibi insiyatifleri ile yeniden şekillendirilmemelidir.

Bir çoğumuz web’de dolaşırken hata gösteren sayfalarla karşılaşmışızdır. Bazı hatalar, alt yapı kaynaklı sistemsel sorunlardır. Bazı hatalar ise iyi tasarlanmamış deneyimin kullanılabilirlik hatalarıdır. Hiç biri kullanıcı kaynaklı hata değildir. (iddalı bir cümle ama böyle kabul etmemiz gerekiyor)

Hata Mesajları ve Form Yönlendiricileri

Kullanıcı deneyimi tasarımcısının öncelikli görevlerinden biri, minimum hata ile ilerleyen anlaşılabilir ve kullanılabilir bir deneyim haritası çizmektir. Web sayfalarında bulunan formlar ise bu haritaların kavşak noktalarıdır. Kullanıcının hangi yola sapacağı ya da sapamayacağı önceden planlanmalı ve yönlendiriciler içermelidir. Web formlarının yönlendiricileri; hata mesajları, form etiketleri, tooltip’ler ve açıklama metinlerinden oluşur. Yönlendiriciler, anlaşılabilir, çözüm odaklı ve pozitif olduğu sürece formlarda karşılaşılan hata oranları minimuma düşecektir.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

    Benzer Yazılar

    KEŞFETMEYE DEVAM ET
    “Kaleci-oyuncu” olmalı mı? Tasarımcı kod yazmalı mı? yakup-bayrak-tasarimci-kod-yazabilmeli

    “Kaleci-oyuncu” olmalı mı? Tasarımcı kod yazmalı mı?

    Gizle
    KEŞFETMEYE DEVAM ET
    Nesnelerin interneti için kullanıcı deneyimi tasarlamak

    Nesnelerin interneti için kullanıcı deneyimi tasarlamak

    Gizle