Sinan Özdemir

Sinan Özdemir

Former UX Designer @SHERPA

Yazara ait içerikler

Kullanıcı araştırmalarında gerilla yöntemler
Makaleler

Kullanıcı araştırmalarında gerilla yöntemler

Bir ürünün hayata geçmesini tetikleyen ilk aşama, o ürünün tasarım aşaması değildir. Fikri bulduğunuz ilk an, proje ortaklarının "aha!" anı, yatırımcının ikna edildiği toplantı da değildir. Bir ürünün hayata geçirilip geçirilmeyeceğinin fizibilitesi kullanıcı testleri ile gerçekleşir.

Sinan Özdemir
Hatasız Form Olmaz
Makaleler

Hatasız Form Olmaz

Web projelerinin kullanıcı deneyimi tasarımında yapılan en yaygın hata, tüm deneyimi wireframe üzerinde planlamaya çalışmaktır. Oysa wireframe dökümanları, tasarlanan dijital deneyimin sadece görünen parçalarını -yani arayüz tasarımını- içerir. UX ise görünmeyeni, algılananı, yaşananı ve hissedileni de kapsar.

Sinan Özdemir
UX Efsanesi #31: “UX tasarımı, projenin bir adımıdır.”
Makaleler

UX Efsanesi #31: “UX tasarımı, projenin bir adımıdır.”

Birçok kişi kullanıcı deneyimi tasarımının arayüzün taslağını yapmakla sınırlı olduğunu düşünür. Ancak, kullanıcı deneyimi tasarımı çok geniş bir süreçtir. Merak ediyorsanız UX Efsanesi #31'e göz atın.

Sinan Özdemir
Gmail’de Birincil Posta Olmak
Makaleler

Gmail’de Birincil Posta Olmak

2012 yılında aylık aktif kullanıcı sayısını resmi yollardan ilan eden Gmail, o gün ilk defa ezeli rakibi Hotmail’in önüne geçmiş oldu. Gmail’in haklı galibiyetinin sırrı; e-posta deneyimini baştan tanımladığı bir sürü yenilikte, okuma ve yazma alışkanlıklarımızı değiştirmesinde saklı. Nasıl mı? Buyrun yazımıza...

Sinan Özdemir
Persona ile Tanışın
Makaleler

Persona ile Tanışın

Rapor sonuçlarında gördüğünüz tüketicilerinizle tanışmak, ihtiyaçlarını anlamak, ürününüzle onun arasında sağlam bir ilişki kurmak istiyorsanız her şeyden önce onun bir insan olduğunu kabul etmelisiniz. Bu konuda Persona’lar size B+ kişisinden çok daha yardımcı olacaktır. Hem böylece yaptığınız araştırma sonuçlarını da çöpe atmamış olursunuz.

Sinan Özdemir
UX Efsanesi #23: “Seçenekler her zaman 7+/-2 ile sınırlı olmalıdır.”
Makaleler

UX Efsanesi #23: “Seçenekler her zaman 7+/-2 ile sınırlı olmalıdır.”

Menü tablarının ya da aşağı açılan menülerde yer alan öğelerin sayılarını kısıtlarken George Miller’ın öneridiği sihirli rakam 7’yle sınırlamak yanlış. Miller’ın orijinal teorisi insanların kısa süreli hafızalarında 7’den (+/- 2) fazla öğeyi tutamadıklarını öne sürer. Oysa bir web sayfasında bilgi görünür durumda olduğu için, kullanıcıların herhangi bir şeyi hafızasında tutmasına gerek kalmaz ve böylece daha çok sayıda seçenekle başa çıkabilirler.

Sinan Özdemir
Web sitenizdeki yazıları okutmanın 5 yolu
Listeler

Web sitenizdeki yazıları okutmanın 5 yolu

İnsanlar yazılarınızı görmezden geliyorsa onlarla nasıl iletişim kuracaksınız? İyi bir web deneyimi ancak iletişim bariyerlerini aştıktan sonra tasarlanabilir. O halde işte size yeni nesil web kullanıcısının dikkatsizliğine karşı kullanabileceğiniz birkaç püf noktası…

Sinan Özdemir
Web Siteniz için Küçük UX Fikirleri
Makaleler

Web Siteniz için Küçük UX Fikirleri

Kullanıcı deneyimi çalışmaları zaman ve emek isteyen süreçlerdir. Bir çok ürün ve web sitesi bu konuda uzmanlaşmış departmanlar ile birlikte çalışır. Ezbere yapılan geliştirmeler ve başka vaka örneklerinden alınan sonuçlar çoğu zaman mevcuttaki problemleri çözmeye yetmez. Yine de bazı ufak ipuçları vardır ki hiç olmamasından çok daha iyidir. İşte onlardan 10 tanesini sizler için derledik. Kullanıcı deneyimi bütçesi ayıramayan siteler için bir ipucu yazısı hazırladık.

Sinan Özdemir
Omni-Channel alışveriş deneyimi
Makaleler

Omni-Channel alışveriş deneyimi

Her şey 90’lı yıllarda, geleneksel pazarlamanın, dijital dünya ile tanıştığı gün değişmeye başladı. Dijital pazarlama olarak adlandırdığımız yeni pazarlama biçimi, bizleri yeni kurallar ve daha önce duymadığımız kavramlarla tanıştırdı. Geçtiğimiz 20 yıl içerisinde, bu kuralları defalarca güncelledik.

Sinan Özdemir
UX Efsanesi #10: “Tasarımınız iyi ise ufak detaylar önemsizdir.”
Makaleler

UX Efsanesi #10: “Tasarımınız iyi ise ufak detaylar önemsizdir.”

Bilgilendirici hata mesajı, mikrokopyanın güven verici bir bölümü veya kategori sayfasında gösterilen ürünlerin düzenlenmesi gibi detaylar, kullanıcı deneyimini son derece güçlü bir şekilde etkiler. En ufak parçalara kadar her detay üzerine gösterilen obsesif titizlik, bize Apple hakkındaki herşeyi açıklar.

Sinan Özdemir
2015 Kullanıcı Deneyimi Beklentileri
Makaleler

2015 Kullanıcı Deneyimi Beklentileri

Geçtiğimiz yıl, yeni teknolojiler için ilk egzersizlerin yapıldığı, dataların toplandığı, yeni bir kırılıma doğru harekete geçiyormuşuz gibi hazırlıkların tamamlandığı bir süreçten geçtik. Bu arada kullanıcı deneyimi araştırmaları hız kesmedi ama hayatımızı değiştiren yepyeni bir deneyim de görmedik.

Sinan Özdemir
UX Efsanesi #3: “Kullanıcılar scroll etmeyi sevmezler.”
Makaleler

UX Efsanesi #3: “Kullanıcılar scroll etmeyi sevmezler.”

Kullanıcılar 90’ların ortalarında scroll etme alışkanlığına sahip olmasalar da bugünlerde scroll etmek çok normal karşılanıyor. Bir makale veya yönerge gibi uzun soluklu içerikler için içeriği parçalara veya sayfalara bölmektense, kullanıcıya scroll ettirerek bir defada içeriği tükettirme yoluna gitmek çok daha kullanıcı dostu bir yaklaşım olarak değerlendiriliyor.

Sinan Özdemir