Tasarım mühendisliği: Ürün takımlarında inovasyonu dönüştüren yeni bir rol tanımı
Tasarım Mühendisliği El Kitabı’nın yazarları Eddie Lou ve Adekunle Oduye, tasarım mühendisliği disiplinini ve olgunlaşan şirketlere katabilecekleri değeri anlatıyor.
Keşfetmeye, denemeye ve yinelemeye yer yokken yenilikçi çözümler üretmek zor olabilir. Bu nedenle birçok şirket, tasarım ve mühendislik arasındaki boşluğu doldurmak için yeni roller yaratmaya başlıyor. “Tasarım mühendisi” gibi. Bu yeni “hibrit”, farklı çözümleri hızlı bir şekilde keşfetmek, kullanıcılar yardımıyla doğrulamak; böylece teslimi ve fikir doğrulamayı hızlandırmak konusunda başarılı. Tasarım mühendisleri, bir ekibin ürününü ve sürecini anlamak için çalışır, ardından onlara frontend geliştirme ve tasarım pratikleri sayesinde hız kazandırır. Hem tasarım hem de geliştirmeyi “konuşabildikleri” için, prototipler ve üretime hazır kod oluşturmaya kadar birçok görev alarak uzmanlaşmış tasarımcılar ve mühendisler arasında daha iyi işbirliği sağlayabilirler. Tasarım ve geliştirmenin kesişme noktasında ortaya çıkan spesifik sorunları çözmek konusunda uzmandırlar.
Bu içerik ücretsiz!
Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
Ancak tasarım mühendisleri sadece fikirlerin peşine düşüp ortadan kaybolan danışmanlar değildir. Tek yaptıkları tasarım ve mühendislik ekiplerinin önlerine koydukları görevleri kapatmak da değildir. Bu ekiplerle birlikte omuz omuza mücadele eder ve onların genişletilmiş üyeleri olarak işlev görüyorlar. Tasarım mühendisleri yenilik yapar ve işleri halleder. Direkt işin özüne etki ederler. Tam spektrumla, cesur deneyler yapar ve işi ertesi gün teslim ederler.
”Tasarım mühendisliği” ürün dünyasında henüz çok iyi bilinmese de, çoğu tasarım ekibi bir süredir tam olarak farkına varmadan olsa bile bu rolü uygulamaya koyuyor. Aslında her şey görünüşte basit bir tartışmayla başlamıştı: “Tasarımcılar kodlamalı mı?”. En azından son on yıldır sosyal medya ve konferanslarda hararetli tartışmalar devam etti. Bazıları tasarımcıların, kodun dayattığı potansiyel kısıtlamalarla sınırlandırılmadan tasarımın sınırlarını zorlamaları gerektiğini savundu. Diğerleri, tasarımcıların neyin mümkün olduğunu anlamaları gerektiğini ve böylece tasarımdan doğabilecek zorlukları öngörebilmeleri gerektiğini söyledi. Ürün tasarımı olgunluğa ulaştığında ise bir yerlerde bir cevap ortaya çıktı: Tüm tasarımcılar aynı değil. Geliştirme sürecinde kod yazan tasarımcıların ayrı, bunu yapmayanların ise ayrı birer yeri var.
Kodlama yapan tasarımcılar sistemleri, iş akışlarını ve teknolojiyi tasarımcıların ve mühendislerin arasındaki iş birliğini en yüksek verimliliğe çıkarmalarını sağlayacak şekilde kullanırlar. Tasarımcıların problemleri tasarlamak için yeni teknolojik çözümler görmelerine, mühendislerin ise tasarımın gücünü daha iyi anlamalarına yardımcı olurlar. İşleri akıcı ve esnek olsa da, tasarım ve geliştirmenin kesiştiği şu üç alanda çalışmaya yatkındırlar: prototipleme, doğru araçları kullanma ve tasarım sistemleri oluşturma.
Prototipleme
Tüketiciler, dijital ürünlerin daha karmaşık görevleri yerine getirirken bile kolay kullanılmasını bekler. İşte tasarım mühendisliği burada devreye giriyor. Tasarım mühendisleri, ekiplerin etkileşimli prototipler oluşturmasına yardımcı olabilir ve ekiplerin görsel tasarımdan animasyona, etkileşime hatta yanıt verme hızına kadar tüm deneyimi tasarlamasına olanak tanır. Bu, daha odaklı geri bildirim oturumlarını mümkün kılar ve önerilen özellikleri test etmesine olanak tanıyan etkili bir iletişim aracı sağlar. Ortaya çıkan prototip, final ürüne daha yakın olduğundan, ekiplerin daha iyi ve daha ayrıntılı geri bildirim almasına olanak tanır. Prototip son deneyime ne kadar yakınsa, o kadar iyi ve daha ayrıntılı geri bildirim alırsınız. Tasarım mühendislerinin katkıda bulunduğu yüksek doğrulukta prototipler ve içgörüler, doğru şeyi inşa etmek (etkililik) ile doğru şeyi inşa etmek (verimlilik) arasındaki gerilimi çözmeye yardımcı olabilir.
Doğru araçları kullanma
İş için doğru araçları seçmek, şirketinizdeki insanlara ve süreçlere bağlıdır. Tasarım mühendisleri birden fazla disiplinin bilgisiyle ekiplerin hızlı bir şekilde prototipler bulmasına ve daha yenilikçi çözümlerin kilidini açmasına olanak tanıyan araçları seçmeye yardımcı olabilir.
Tasarım sistemleri
Tasarım sistemlerinin ihtiyaç duyduğu şey, tasarımcıların ve mühendislerin statik kılavuzlar değil, kullanılabilir bileşenler oluşturabilmek için birlikte çalışmasıdır. İleri görüşlü kuruluşlar, eski sınırları aşarak işbirliğini teşvik etmenin yollarını buluyor; tasarım mühendisleri ise bu sistemleri oluşturmanın ve kolaylaştırmanın anahtarı. Bir tasarım mühendisi bir tasarım sistemini kurmaya, paternleri belgelemeye, UI bileşenlerini oluşturmaya, kullanım belgelerini yazmaya ve bir organizasyon dahilinde bulunan paydaşlarla çalışmaya odaklanabilir.
Gördüğünüz gibi tasarım mühendisleri ürünlerin nasıl bir araya geldiğini tanımlar. Tasarım mühendislerinin yardımıyla, hızlı prototip oluşturma ve kullanılabilirliği gerçek verilerle test etmek için deneyler oluşturmak, ekiplerin hızlı öğrenmesi ve bulgularını çözümlerine yansıtabilmesi mümkün olur — bu, kuruluşların çabalarını işbirliği yoluyla ölçeklendirmelerine olanak tanıyan önemli bir kültürel değişimdir. Kısacası, tasarım mühendisleri sihrin gerçeğe dönüşmesine yardımcı olurlar.
Harika ürünler yaratmak için gerekli olan olan tasarım mühendisliği disiplininin, inovasyonu hızlandırırken biçim ve işlevi nasıl bir araya getirdiğini öğrenin. Indeed, Mailchimp, The New York Times ve Minted’den endüstri liderleri tarafından yazılan bu kitap, tasarım ile mühendisliği birbirine bağlamanıza ve bir ekip olarak daha verimli çalışmanıza yardımcı olacaktır. Bu kitabı Epub, PDF ya da sesli kitap formatlarında edinebilirsiniz.