Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Prototip, bir kavram ya da süreci test etmek için inşa edilen, nihai ürünün erken bir modelidir. Bu kategoride prototiplemeye dair tüm sorularınıza SHERPA Blog ve konuk yazarlardan bilgilendirici cevaplar içeren makale, inceleme ve listeler bulabilirsiniz.
UX Engineer Fatih Akgöze, SHERPA'da yürüttükleri prototipleme süreçlerinde ortaya çıkan problemleri ve bunları hangi araçlar ve metotlar yardımıyla çözdüklerini paylaşıyor.
Tasarım Mühendisliği El Kitabı’nın yazarları Eddie Lou ve Adekunle Oduye, tasarım mühendisliği disiplinini ve olgunlaşan şirketlere katabilecekleri değeri anlatıyor.
Bir prototip hazırlamanız gerekiyor. Peki, ne kadar detaya girmelisiniz ve kadar zaman ve enerji harcayacaksınız?
Bu ücretsiz tasarım mockup'ları sayesinde tasarımınızın doğal ortamında nasıl gözükeceğine dair gerçekçi bir fikir edinebilirsin.
Başta web ve mobil arayüz tasarımlarınız olmak üzere, projeleriniz için interaktif prototipler oluşturabileceğiniz Proto.io'yu sizin için inceledik.
Prototipleme ile ilgili en yaygın 6 yanlış kanı ve bu tuzaklara düşmeden nasıl daha iyi ürün ve hizmet tasarlayabileceğimize dair çözüm önerileri.
İnsanlar "prototip" kelimesini duyduğunda, genellikle akıllarına gevşek tellerle asılı duran robotlar, makineler veya aygıtlar gelir. Fakat prototiplendirme, bir fikri kavramak ve geliştirmek için o fikrin çeşitli taslak versiyonlarının oluşturulması ve test edilmesidir. Geç hata yapmak yerine daha erken hata yapmanın avantajını kullanmaktır.
Zaman ve efor gerektiren bir çalışma olsa da, Oz Büyücüsü özellikle karmaşık sistemlerin tasarımında, çalışan prototipler üretmeden önce kullanım ve etkileşim verileri elde etmede oldukça faydalı ve zaman kazandıran bir metot.
İnternet uzun yıllardır hayatımızda, ancak interneti tam anlamı ile gerçekten doğru kullanabiliyor muyuz? Evet, biraz üstü kapalı bir soru oldu ve bu sorunun yanıtı her yere çekilerek yanıtlanabilir ancak işimiz tasarım olduğu için doğal olarak bu sorunun yanıtını tasarım alanında arayacak ve birlikte bulmaya çalışacağız.
Evet, henüz yazmaya başlarken tipografi prototipi oluşturabilir, okunabilirliği test edebilir, estetik ve güzel görünmesini sağlayabilirsiniz. Doğrusu, yazdığımız ve okuduğumuz sürece herkesin, okunabilirlik hakkında bilgi sahibi olması gerekiyor. Okunabilirlik, sadece font isimlerini bilerek veya tanıyarak değil, sırasıyla prototipini oluşturarak, paylaşarak ve kullanıcı testleriyle değerli hale gelen bir süreçtir.
Prototip nedir ve ne değildir konusunda her zaman bir kavram karmaşası olmuştur. Müşterinize sunduğunuz ürün prototipine “bu ne kadar çirkin bir tasarım” veya “bu tasarımın son hali mi?” gibi tepkiler almanız olasıdır. Buna alışın ve moral bozmamak için o tepkilere odaklanmayın.