UX Efsanesi #27: “Kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlikle alakalıdır.”

UX Efsanesi #27: “Kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlikle alakalıdır.”

Kullanıcı deneyimi için tasarım yapmak, kullanılabilirliği sağlamaktan çok daha geniş bir amaca sahiptir. Kullanılabilirlik, insanların yapmak istediklerini kolayca başarabilmelerini sağlar. UX dizayn, bundan çok daha fazlasını kapsayarak, insanlara haz dolu ve anlamlı bir deneyim sunmayı hedefler.

İyi bir tasarım, incelikle işlenmiştir, mutluluk ve keyif verir, sizi içine çeker. Oyunları düşünün. Genellikle bu özelliklere sahiptirler. Ya da iPhone’u…Hataları bile, BlackBerry’deki bir hatasız deneyimden daha eğlencelidir.

İyi tasarım, zevkli ve tahrik edicidir.

  • “Deneyim tasarımının evriminde bulunduğumuz noktada, tatmin etme bir norm, memnun etme bir hedef olmalıdır.” demektedir Stephen Anderson. Dahiyane sunumları için bkz: Seductive Interactions ve Creating Pleasurable Interfaces
  • “Kullanıcı deneyimi, kullanılabilirlik gibi değildir, duygularla ilgilidir. Buradaki amaç, mutluluk yaratmaktır. İnsanların, ürününüzü kullanmadan önce, kullanırken ve kullandıktan sonra mutlu olmalarını istersiniz. […] Mutlu olmayı kolay kılmaya odaklanırsanız, kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi ve  başarı kendiliğinden gelecektir” – The Battle Between Usability and User-Experience
  • ”Uygulamanızda, web sitenizde veya markanızda kişiliği ön plana çıkarmanız, hedef kitlenizin sizi bulması ve sizinle empati kurması için çok güçlü bir yol olabilir. İnsanlar, gerçek insanlarla iletişim kurmak istiyor ve biz çok sık olarak işletmelerin insan topluluklarından oluştuğunu unutuyoruz.”  – Emotional Interface Design: The Gateway to Passionate Users
  • Andy Budd, kullanıcıları tahrik etme yöntemlerine (kullanıcı görüşlerinizi göstermek, popülerlik, mizah kabiliyeti sergilemek, gizemli olmak, vb.) birçok örnek sunmaktadır. – Seductive Design sunum slaytları veya videoları  veya aceliniz varsa ana noktaları.
  • Henüz yeni popüler olmasına rağmen, “seductive interface” ilk olarak 1994 yılında Microsoft tarafından ortaya atılmış ve hatta kullanılabilirlik üstadı Jakob Neilsen tarafından 1996 yılında değerlendirilmiştir. – Seductive User Interfaces

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

Benzer Yazılar

SENİN İÇİN ÖNERİYORUZ
UX eşik noktası: Tasarım olgunluğuna erişmek ve ötesi ux-tipping-point-tuba-erdem

UX eşik noktası: Tasarım olgunluğuna erişmek ve ötesi

Gizle
KEŞFETMEYE DEVAM ET
Uzaklarda Aramayın: Referral (Tavsiye)

Uzaklarda Aramayın: Referral (Tavsiye)

Gizle