Makaleler

80’lerden oyunlaştırma dersleri

Oyunların “çocuklar için” olduğu günlerden, yetişkinlerin kullandığı ürünlerin daha çok oyuna benzemesi gerektiğinin söylendiği günlere nasıl geldik?

Alper Gökalp 06 Mayıs 2016

Oyunların “çocuklar için” olduğu günlerden, yetişkinlerin kullandığı ürünlerin daha çok oyuna benzemesi gerektiğinin söylendiği günlere nasıl geldik?

2010’lu yılların popüler konularından biri olan gamification, ya da oyunlaştırma; özellikle hem müşterilerden hem çalışanlardan daha fazla verim alabilme vaadiyle, etrafında çok fazla teori, fikir, içerik, uzman ve “uzman” oluşturdu. Son zamanlarda nedense pek sık karşıma çıkmayan bu terimin, aslına bakılırsa fazla köklü bir tarihi de yok. Bu terim ilk olarak 2002 yılında Nick Pelling adında bir İngiliz bilgisayar programcısı tarafından, “her cihaz bir oyun olacak” kehanetiyle donanım üreticilerine sunduğu oyun ve eğlence yazılımı servisini tanımlamak için kullanılmış. Bugün bildiğimiz anlamıyla ise ilk defa 2008 yılında Bret Terrill’in yazmış olduğu bir blog yazısında karşımıza çıkıyor: “Oyun mekaniklerinin uygulanması ile web varlıklarının etkileşim performanslarını artırmak.”

O çocuklar büyüdü

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
Keşfetmeye Devam Et