Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bilgisayar kaynaklı hesaplamalar iyi bir tasarım için gerekli ama, bazen yeterli olmuyor. Çünkü bilgisayarlar henüz insan algısına yönelik hesaplamalar yapamıyor. Tasarımcıların, bu hesaplamalarla yetinmek yerine, içinde bulundukları duruma göre bazı müdahalelerde bulunmaları gerekiyor. Bu yazımda, optik algıya uygun bir tasarım yaparken dikkat etmemiz gerekenleri derledim.
Bilgisayar kaynaklı hesaplamalar iyi bir tasarım için gerekli ama, bazen yeterli olmuyor. Çünkü bilgisayarlar henüz insan algısına yönelik hesaplamalar yapamıyor. Tasarımcıların, bu hesaplamalarla yetinmek yerine, içinde bulundukları duruma göre bazı müdahalelerde bulunmaları gerekiyor. Bu küçük detaylar, oluşturduğumuz tasarımın algısını baştan sona değiştirebiliyor.
Bu yazımda, bu detaylar arasındaki farklılıkları ve optik algıya uygun bir tasarım yaparken dikkat etmemiz gerekenleri derlemek istedim.
Biz tasarımcılar, kullandığımız programların verdiği bazı sayısal değerlere güveniyoruz. Sıklıkla kullandığımız Adobe Photoshop veya Illustrator gibi yazılımların belirli otomatik hesaplamalara dayanarak sunduğu yazı büyüklüğü, ölçeklendirme, renk kodları ve hizalama gibi bazı değerler, sadece matematik hesaplamalara dayanıyor ve insanların görme algısı için en ideal sonucu sunamıyor. Örneğin, iki farklı nesneyi, yazılımın bize sunduğu hizalama araçlarını kullanarak hizaladığımızda bu iki nesne ancak matematik olarak hizalanabiliyor; fakat insan gözü, bu iki nesneyi hizalı olarak algılayamayabiliyor. Bir başka örnek verecek olursak, farklı alanlar kaplayan ve aynı renklere sahip iki nesne, kullanıcı tarafından aynı renkte algılanmıyor.
Gelin, matematik hesaplamalar ile optik hesaplamalar arasındaki küçük farkların ne kadar büyük problemlere yol açtığını inceleyelim.
Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
Genel de bu yanılma butonlar üzerine yazılan metinlerde de görülüyor. Metin yazılım tarafından matematiksel olarak ortalanıyor fakat metin gövdesinin ağırlığından dolayı hizalamaya elle müdahale edilmesi gerekiyor.
“metin gövde ağırlığı”ndan kastınız nedir? Tasarımcı değilim yalnızca meraktan soruyorum.
Ascender, descender, x-height ve baseline kelimelerini araştırabilirsin tipografi ile ilgili. Türkçe olarak ifade edince biraz tuhaf olabiliyor.
Dikey hizalama yaparken karakterlerin çengellerini, üst noktalarını hesap dışı bırakmalısınız. Örneğin Photoshop “Açıklama” kelimesini butona dikey ortalarken ç harfinin çengeli yüzünden metni daha yukarıya konumlandıracaktır. Elle düzeltme yapmalısınız.