Avatar

Özgür Korkmaz

Former UX Designer @SHERPA

İstanbul Fatih’te bin dokuz yüz doksan yılında doğan Özgür, çocukluğunu da burada geçiriyor. Ailesinden devraldığını düşündüğü heyecanlı, meraklı yapısı sayesinde çocukluğu oldukça hareketli ve deli dolu geçiyor. Babasından gelen bir özelliği daha var ki, çocukluğundan itibaren hayatında var olmayı sürdürüyor ve hatta gelecekte yapacağı işlere daha o zamanlardan göz kırpıyor. Bu miras, her türlü el işine olan yatkınlığı. Çocukluğunda elindeki oyuncakları bozup, kendi istediği hallere çevirmekte ve yaptıklarıyla kızlara hava atmakta kullandığı bu yönünü, zamanla geliştirip lise ve üniversite yıllarında üst sınıflara dersler verme noktasına vardırıyor.
Dört yaşından itibaren elinden düşürmediği kalemin kağıdın, aileden aldığı el işi hevesi ve hakimiyetinin ve nesnelere yeni formlar kazandırma isteğinin şekillendirdiği öğrenim hayatı, ilkokulun ardından Selçuk Meslek ve Anadolu Meslek Lisesi’nde, grafik tasarım teknolojileri ve sanat tarihi bölümleriyle devam ediyor. Ardından adım attığı Selçuk Üniversitesi’nden grafik tasarım ve matbaa yayıncılık eğitimlerini tamamlamadan ayrılıp, halen sürdürmekte olduğu Anadolu Üniversitesi dönemine başlangıç yapıyor. Bunların yanına, küçük yaştan itibaren, özellikle yaz tatillerinde, matbaalarda çalışarak, teorinin yanına pratiği de katmayı ve işin mutfağından ilham ve ders almayı ihmal etmiyor.
Onsekizinden itibaren çok sayıda ajansta çalışan Özgür’ün, SHERPA tecrübesinin başlangıcı, uzun süre işsiz kalıp kafa dinlemeyi tercih ettiği dönemde, kendi kendine yaptığı fikri muhasebe sonucu, tüm bu çizim ve el yeteneğinin ötesine geçip olayın daha temelindeki, sorunların çözümünü bulup tasarlama eylemine varmak isteği oluyor.
Bir yandan bu isteği doğrultusunda ilerlemek ve yaptığı işin hakkını vermek için uğraşırken, diğer yandan, geniş kitlelerce kullanılacak bir dijital platform yaratmanın ve işini çok da uzak olmayan bir gelecekte New York ya da San Francisco’ya taşımanın hayalini kuruyor. Bu sırada, çocukluğundan gelen el işi alışkanlığından da vazgeçmeyip, Kid Robot modelleri üzerine tasarladığı tiplerle ilgili bir atölye açmayı planlıyor.
Bol bol kitap okuyup, film izleyerek ufkunu geniş tutmaya çalışıyor. Tim Burton hayranı. Kendini özellikle vampir karakterleriyle özdeşleştiriyor.

Yazara ait içerikler

Kullanıcı formları sıkıcı olmak zorunda mı?
Makaleler

Kullanıcı formları sıkıcı olmak zorunda mı?

Söz konusu form doldurmak olduğunda kullanıcıları doğru yönlendirmek, hata olasılığını azaltmak, akışı hızlandırmak, okunabilirliği artırmak ve tüm bunları estetik bir arayüzle sunmak temel hareket noktası. Alışılandan farklı konumlandırılmış ve yenilikçi arayüz tasarımlarına sahip kullanıcı formu alternatiflerini sizin için derledik.

Avatar Özgür Korkmaz
Cesur geçişler ve canlı renkler
Makaleler

Cesur geçişler ve canlı renkler

2017 hem arayüz tasarımcıları, hem de kullanıcılar için güçlü, sade ama aynı zamanda renkli mi renkli arabirimlere sahip bir yıl olacağa benziyor. Canlı ve derece derece değişen renkler daha şimdiden trend olmaya başladı. Bu yüzden bize düşen renkler ve geçişler konusunda cesur hamlelerden sakınmamak olacak. Bu yazımda sizlerle, arayüz tasarımlarında canlı gradyan geçişlere sahip tasarımcıları ve koleksiyonumda yerini almış çalışmalarını paylaşacağım.

Avatar Özgür Korkmaz
Renkler her dili konuşur
Makaleler

Renkler her dili konuşur

Arayüz tasarımında renk ve stil hiyerarşisinden uzaklaşmadan en iyisini başarmak için, etkin bir araştırma süreci yürütmek ve araştırma sonucunda çıkan renk kombinasyonunu uygulayabilmek gerekiyor. Bu yazımda beğenerek takip ettiğim ve arayüz tasarımı koleksiyonumu dolduran tasarımcıların renkli işlerini sizlerle paylaşacağım.

Avatar Özgür Korkmaz
Yardımcı oyuncular: Görseller, şekiller ve stiller
Makaleler

Yardımcı oyuncular: Görseller, şekiller ve stiller

Arayüzü tasarımı, bir bakıma içeriği doğru, etkili ve ilgi çekici bir şekilde konumlandırma sanatıdır. Başarılı arayüzler, kullanıcılara sunulan içeriklerin amaçlandığı gibi algılanmasına büyük katkılar sağlar. Özellikle metin içeriklerine destek olan ikonlar, illüstrasyonlar, fotoğraflar gibi irili ufaklı görsel öğeler, kullanıcının ilgisini cezbettiği gibi aynı zamanda sunulan içeriğin akılda kalıcı olmasını da sağlar. Bu yazımda sizlerle arayüzün başrolünde olan metinler için yardımcı oyuncu olmak üzere tasarlanan şekil ve stil çalışmalarını paylaşacağım.

Avatar Özgür Korkmaz
Arayüzde tipografi
Makaleler

Arayüzde tipografi

Tipografinin şekline ait bir sesi ve anlamı vardır ve web arayüzünde kullanıcıyı iyi hissettiren şeylerden biri de tipografinin şekli, sesi ve o sesin algısıdır. Web arayüz tasarımlarında kendini tekrar eden ve çizgisiyle birbirine benzeyen bir çok tipografi örnekleriyle karşılaşıyoruz. Bu günümüzün dijital problemi. Peki bu, problemin önemsenmediği anlamına mı geliyor?

Avatar Özgür Korkmaz
Metin öne, görsel arkaya
Makaleler

Metin öne, görsel arkaya

Gelecek projelerinizde ilham alabileceğiniz, görselleri arka plana iten ve metinleri ön planda tutan, karşılama ekranı arayüz tasarımı alanındaki başarılı örneklere birlikte göz atıyoruz.

Avatar Özgür Korkmaz
Espas, ışık ve düzen
Makaleler

Espas, ışık ve düzen

Biz tasarımcılar, sık sık görsel kaynaklara göz gezdirir, yenilikleri merak eder, iyi işlerden ilham alır ve olmayanı hayal eder, yazar ve çizeriz. Bu yazımda espas, ışık ve düzen ana başlıkları altında dikkatimi çeken birkaç başarılı örneği sizle paylaşacağım.

Avatar Özgür Korkmaz
Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak
Makaleler

Mikro etkileşimlerle kullanıcıya özel deneyimler tasarlamak

Dünyaca ünlü sihirbaz Dariel Fitzkee, bir konuşmasında “Sihir hem detaylarda, hem de performanstadır.” der ve deneyim tasarımı teorisine bilmeden de olsa, büyük bir katkıda bulunur. Performans aşaması öncesinde; bütün sihir, tasarımcının ellerinde şekillenen detaylarda gizlidir. İşte bu yüzden doğru tasarlanmış mikro etkileşimler, performans aşamasında her deneyimi kullanıcılar için "özel" hissettirir.

Avatar Özgür Korkmaz
Tamam mı, iptal mi? Hangi buton önce gelmeli?
Makaleler

Tamam mı, iptal mi? Hangi buton önce gelmeli?

Web sitesi veya uygulama form alanlarında genellikle "tamam" ya da "iptal" gibi buton seçenekleri yer alır. Çoğu durumda kullanıcılara iki seçeneği birden gösteririz. Peki bu formların sonunda kullanıcının karşısına hangi buton önce gelmeli? Bu yazımızda UX/UI alanında uzman yazılım geliştirici Nick Babich’in deneyimlerinden ve araştırmalarından yararlanarak, karar butonlarında kullanıcı deneyiminin önemini ele alacağız ve tasarımcılar arasında sıkça sorulan bu sorunun yanıtını vermeye çalışacağız.

Avatar Özgür Korkmaz
Mobil arayüz tasarımında fiziksel kısıtlamalar
Makaleler

Mobil arayüz tasarımında fiziksel kısıtlamalar

Mobil kullanıcılar, masaüstü cihazlara kıyasla daha küçük bir alana sahip arayüze odaklanıyorlar ve etkileşimleri farklı şekillerde anlamaları gerekiyor. Tasarımcılar içinse kullanıcının hafızasında yer eden, mobil cihazlara özgü etkileşimleri tanımlayan detaylar kullanılarak, sezgisel bir mobil deneyim yaratma iddiası ortaya çıkıyor.

Avatar Özgür Korkmaz
Form dönüşümünü artırmak için ipuçları
Makaleler

Form dönüşümünü artırmak için ipuçları

Kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımında yapılacak ufak değişiklikler ile form dönüşüm oranları çok farklı boyutlara taşınabilir.

Avatar Özgür Korkmaz
Wireframe tasarlarken ne kadar detaya girmeliyim?
Makaleler

Wireframe tasarlarken ne kadar detaya girmeliyim?

Önünüzde, üzerinde çalışmaya başlamanızı bekleyen yeni bir proje var. Sizden yeni bir görsel arabirim için wireframe'leri oluşturmanız bekleniyor. Peki, bu wireframe'de ne kadar detaya girmelisiniz? Ortaya çıkacak wireframe, final arabirimin aslına ne kadar uygun olmalı?

Avatar Özgür Korkmaz