Tarzını seç, kim olduğunu söyleyeyim: Oyun tasarımında personalar

Tarzını seç, kim olduğunu söyleyeyim: Oyun tasarımında personalar oyun-tasarimi-4-persona

Oyunlaştırma, oyun tasarımıyla aynı değildir, çünkü oyun dışı ortamlara oyun benzeri öğeler ekler. Bununla birlikte, oyun tasarımı ve oyunlaştırma arasında doğal olarak bir miktar örtüşme vardır ve bu durum özellikle oyuncu türlerinde görünür olur. Oyuncularınızı ne kadar iyi anlarsanız, onların gereksinimlerini de o kadar iyi karşılarsınız.

Oyuncunun psikolojisi

Oyun dünyasında oyunlaştırmayı kullanırken, oyuncularınızın oyun oynamaya nasıl yaklaştıklarını anlamak her zaman fayda sağlar. Neyse ki Richard Bartle tarafından tasarlanan Bartle Psikoloji Testi’nden yararlanabiliyor ve bu sayede insanları oyun alışkanlıklarına göre dört basit kategoride ele alabiliyoruz: Başarı odaklı, Kaşif, Sosyal ve Katil (duyulduğu kadar sert bir terim değil, yazının ilerleyen kısımlarında açıklanıyor.)

Bu kategorizasyonun katı olmadığını belirtmekte fayda var. Çoğu insan, birden fazla kategoride var olabilir. Bununla birlikte, çoğu insanın genel tercihlerini belirleyen baskın bir özelliği de vardır. Oyuncularınızın çoğunluğunun hangi kategoriye denk geldiğini bu aracı kullanarak belirleyebilir, kullanacağınız özelliklerin çoğunu buna göre tasarlayabilir ve ardından diğer kategorilerin her birine hitap eden özellikleri de ekleyebilirsiniz.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

Benzer Yazılar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR
Beklenmedik dönüşüm kaynağı: Facebook grupları facebook-gruplar-donusum-kaynagi

Beklenmedik dönüşüm kaynağı: Facebook grupları

Gizle
KEŞFETMEYE DEVAM ET
Spotify müzik dinleme alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdi?

Spotify müzik dinleme alışkanlıklarımızı nasıl değiştirdi?

Gizle