Makaleler

Mobil arayüz tasarımında fiziksel kısıtlamalar

Mobil kullanıcılar, masaüstü cihazlara kıyasla daha küçük bir alana sahip arayüze odaklanıyorlar ve etkileşimleri farklı şekillerde anlamaları gerekiyor. Tasarımcılar içinse kullanıcının hafızasında yer eden, mobil cihazlara özgü etkileşimleri tanımlayan detaylar kullanılarak, sezgisel bir mobil deneyim yaratma iddiası ortaya çıkıyor.

Özgür Korkmaz 27 Haziran 2016

Tabletler ve akıllı telefonlar gibi yaygın olarak kullanılan mobil cihazların fiziksel formları ve dokunmatik ekran arayüzleri, bazı temel kullanılabilirlik kısıtlarını beraberinde getiriyor. Bir masaüstü cihaz kullanıcısı, daha geniş bir alan kullandığı için ilk bakışta daha fazla bilgi sahibi olabiliyor ancak mobil kullanıcılar için bunu söylemek fazlasıyla zorlaşıyor. Mobil kullanıcılar, masaüstü cihazlara kıyasla daha küçük bir alana sahip arayüze odaklanıyorlar ve etkileşimleri farklı şekillerde anlamaları gerekiyor. Tasarımcılar içinse kullanıcının hafızasında yer eden, mobil cihazlara özgü etkileşimleri tanımlayan detayları kullanarak, sezgisel bir mobil deneyim yaratma iddiası ortaya çıkıyor.

Kullanılabilir düzen

Mobil ekrandaki sınırlı alan dahilinde, içerik ve etkileşim en iyi düzene sahip olmalı. Kullanıcının hem akıcı bir içeriğe sorunsuz biçimde erişebilmesi, hem de odaklanabileceği bir düzen ile etkileşim halinde olması gerekiyor.

Mevcut ekran alanında daha kullanılabilir ve güçlü bir arayüz tasarımı sağlamak için, öncelikle kısıtlı ekrana ait kullanım kılavuzunu değerlendirmeye alarak başlamak gerek. Kullanım kılavuzu önceden tanımlanmış değerleri içerdiği için, arayüz tasarımcılarına projeyi tanımlarken yol gösterir.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
İlgini çekebilir