Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Fitts Kanunu, Paul Fitts tarafından 50’li yıllarda ortaya atılan, bir hedefe ulaşmak için gereken sürenin, mesafeyle ve hedefin büyüklüğüyle olan ilişkisini tanımlayan formüldür. Kullanıcı deneyiminde ardışık etkileşimli elementlerin konumlarını ve büyüklüklerini belirleyerek, kullanılabilir bir deneyim tasarlamakta kullanılır.
Örneğin, bir web formunda, form içeriğini göndermeye yarayan butonun daha büyük ve son giriş elementine daha yakın tasarlanması, Fitts kanunu ile açıklanabilir ve doğrulanabilir.
Jakob Nielsen’in ilkelerine de ilham kaynağı olan psikoloji yasalarının video oyun deneyimine etkisine kısa bir göz atıyoruz.
Neden parmağımızın yıllardır süre gelen serzenişlerine biraz kulak vermiyor ve onun da dostu olabilecek parmak dostu mobil uygulamalar tasarlamıyoruz?
Tasarladığınız deneyim ister bir web sitesi ya da uygulama için, ister bir fiziksel ürün için olsun, dikkate almanız gereken en önemli şey, kullanıcınızın onun için tasarladığınız senaryolara bağlı kalarak amacına ulaşabilmesi olmalı. Peki kullanıcınıza sunduğunuz arabirim karmaşık işlevler içeriyorsa, kullanıcınızın dikkatinin dağılmamasını nasıl sağlayabilirsiniz? Bu yazımızda kullanıcı arabirimlerinin dikkat dağıtıcı virüsüne, context-shifting’e ve arabirimlerimizde bunu önlemenin yollarına değinmek istedik.
Kullanıcı arabirimleri tasarlarken kolaylık kadar hız da önemli. Peki elde optimum sonuca ulaşmanın bilimsel bir formülü var mı?