Bu makale, InVision Inside Design'ın izniyle, Stephanie Gonzales tarafından kaleme alınan 5 myths about design sprints başlıklı makaleden Türkçeye çevrilmiştir. Efsane 2: Tasarım sprintleri yalnızca tasarımcıları içermelidir
Gerçek: Tasarım sprintleri, tasarım sürecine daha fazla ses almanın, önyargıyı azaltmanın ve yenilikçi işbirliğini tetiklemenin kanıtlanmış bir yoludur. DesignBetter.Co’daki en yeni kitabımız olan Enterprise Design Sprints içerisinde The Home Depot ile, çeşitli insanlardan bakış açılarını bir araya getirmek için tasarım sprintlerini kullanma biçimleri hakkında konuşmuştuk.
The Home Depot çevrimiçi kullanıcı deneyimi direktörü Paul Stonick, “Ülke genelinde 2,200 mağazadan, Porto Riko, Kanada ve Meksika’dan yararlanıyoruz. Yani tasarım sprintini mağaza içi ortaklarımızla farklı bir yöne götürme fırsatı yakalıyor ve her haftalık sprint sonunda bir dijital prototip ve bir mağaza prototipi ile ilerleyebiliyoruz.”
Efsane 3: Tasarım sprintleri tüm problemler için uygulanmalıdır
Gerçek: Tasarım sprintleri, rutin işlerden ziyade, orta ve yüksek etkili ürün problemlerini çözmek için gerçekten en iyi yöntemdir. Ekiplerin geleceğe bakmasına ve neyin mümkün olduğunu keşfetmesine yardımcı olurlar.
Home Depot sprintleri kullanıcı deneyimi lideri Brooke Creef, “Sprintlerimizi ‘satır içi inovasyon’ dediğimiz sürece eşliyor ve böylece onları mevcut yol haritamıza entegre edebiliyoruz.” diyor.
Tasarım sprintleri, herkesi aynı sayfaya almak ve aynı hedefe doğru çalışmak için çok iyi bir yöntemdir. Northwestern Mutual kıdemli ürün müdürü Scott Yim ise, “Projenin başlangıcında tasarım sprintini geleceğin nasıl görüneceğini tanımlamak için kullandık ve ekip arasında ortak bir vizyon oluşturduk” diye ekliyor.
Efsane 4: Tasarım sprintlerinden sadece tasarım ekipleri faydalanır
Gerçek: Bu sprintler, tasarımın gizemini kırarak tüm paydaşların süreci anlamalarına yardımcı olur, bu da bir yandan ekip içi güveni inşa ederken, öte yandan da katılan herkesin dikkatini odaklamasını sağlar. “Masanın etrafındaki herkes bu sahiplenme duygusunu hissediyor ve düşünce, deneyim ve fikir çeşitliği sağlanıyor” diye ekliyor Northwestern Mutual kıdemli ürün müdür Scott Yim. “Bu bize, hem kültürümüzün dokusunu üzerine inşa edebileceğimiz ve geliştirebileceğimiz bir temel sunuyor, hem de günün sonunda ortaya çok daha iyi bir ürün çıkıyor. ”
Efsane 5: Bütün işler son tasarım sprintinin ardından biter
Gerçek: Tasarım sprintleri “ayarla ve unut” aracı değildirler.Tüm organizasyonun hızlı öğrenmesine yardımcı olabilir ve içgörü toplamak, not almak, deneysel verileri yakalamak ve ardından ne yapacağınızı planlamak için kritik öneme sahiptirler.
Tasarım sprintleri, her büyüklükteki şirket için yenilikçi işbirliklerini tetikleyebilecek yeni nesil bir iş yapma biçimini temsil eder. İster büyük ister küçük olsun, daima geleceği planlayan şirketler tarafından da her gün uygulanırlar.