Makaleler

%80 kullanıcı deneyimi, %20 oyunlaştırma

Gamfed Türkiye takımından Gökhan Özfırat, oyunlaştırma ile kullanıcı deneyimi tasarımı arasındaki dengeyi akış tasarımına değinerek aktarıyor.

Gamfed Türkiye 25 Şubat 2021

Oyunlaştırma, kullanıcı deneyimi tasarımında başvurulan yöntemlerden biri. Ancak uzmanlar, oyunlaştırma mekaniklerinin kullanıcı deneyimindeki pürüzleri gidermeden eklenmesini bozuk yolda arabayı hızlandırmaya benzetiyor ve aslında iyi bir şey yapmadığımızı söylüyor. Önce kullanıcı deneyimini iyileştirmek, devamında arabayı hızlandırmak için oyun mekaniklerini kullanmak en dengeli yaklaşım olarak öneriliyor. Gelin örneklerle inceleyelim.

Büyük ilgi gören, milyonlarca kez indirilen ve uygulama içi satın almaya yöneltme, daha fazla online oturum süresi ve minimum bounce rate gibi KPI’ları yakalayan uygulamalar, web siteleri ya da konsol oyunlarının başlangıçtan itibaren iyi kurgulanmış akış tasarımına sahip olduğunu söylemek çok da iddialı olmayacaktır. Bunu sağlayan araçların iyi bir kullanıcı deneyimine katkı sağladığı, böylece kullanıları akıştan koparmadan iyi kurgulanmış seviyelerin birbirini takip ettiğini söylemek mümkün.

 

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Ãœye misin?
İlgini çekebilir