Tetris’ten alınabilecek 12 kullanıcı deneyimi dersi

Tetris’ten alınabilecek 12 kullanıcı deneyimi dersi

Dikkat, hakimiyet ve doğrudan müdahale! Tasarım süreçlerinde başarıyı doğrudan etkileyen bu üç hamle aslında çocukluğumuza kayıtsız şartsız damgasını vuran Tetris efsanesinin temel oyun prensipleri. 32 senelik “bağımlılığımızı” hak ettiği gibi övmenin ve emektar oyun makinelerinizi saklandıkları çekmecelerden çıkarıp, Tetris’i tasarım felsefenizle bütünleştirmenin tam vakti.

Hatırlayanlarınız olacaktır; geçtiğimiz ay yine SHERPA Blog için kaleme aldığım İyi, mükemmelin düşmanı mı? başlıklı yazımda şöyle demiştim:

“Arayüz tasarlamak bir sanat değil, bir amacı yerine getirmekle görevlidir. Dikkat, hakimiyet ve doğrudan müdahale en değerli kavramlardır…”

Buradan hareketle, kullanıcılarınıza dikkat, hakimiyet ve doğrudan müdahale duygularını hissettirmek ve kusuruz arayüzü tasarlayabilmek için egzersiz önerim var: Tetris oynayın! 90’ların tartışmasız en popüler oyunu Tetris’in deneyim ve arayüz geliştirmede oldukça faydasını göreceksiniz. Nasıl mı?

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

Benzer Yazılar

KEŞFETMEYE DEVAM ET
“Kaleci-oyuncu” olmalı mı? Tasarımcı kod yazmalı mı? yakup-bayrak-tasarimci-kod-yazabilmeli

“Kaleci-oyuncu” olmalı mı? Tasarımcı kod yazmalı mı?

Gizle
İLGİNİ ÇEKEBİLİR
Tipografik detaylar ve Typewolf favorileri #01

Tipografik detaylar ve Typewolf favorileri #01

Gizle