Makaleler

Artırılmış gerçeklik — Geçmiş, bugün ve gelecek

Artırılmış gerçeklik hakkındaki ilk konsept, Frank L Baum'un 1901'de yazdığı bir romanında, bir dizi veriyi insanlara eşlediği bir "karakter işaretleyicisi" olarak adlandırılan bir elektronik gözlük olarak olarak ortaya çıktı. Bugün, artırılmış gerçeklik sadece bir bilim-kurgu kavramı değil, gerçek bir şey.

Berk Bayri
Berk Bayri 29 Eylül 2020

Artırılmış gerçeklik, bilim kurgu kavramından bilime dayalı gerçekliğe uzun bir yol kat etti. Yakın zamana kadar arttırılmış gerçeklik maliyetleri o kadar yüksekti ki tasarımcılar yalnızca onu içeren tasarım projeleri üzerinde çalışmayı hayal edebiliyorlardı — bugün işler değişti ve artırılmış gerçeklik, artık mobil cihazlarda bile mevcut. Bu şu anlama geliyor: artırılmış gerçeklik için tasarım, artık her türden kullanıcı deneyimi tasarımcısı için bir seçenek!

Artırılmış gerçeklik, gerçek ve fiziksel dünyanın öğelerin bilgisayar tarafından üretilen girdilerle geliştirildiği bir görünümüdür. Bu girişler sesten videoya, grafiklere, GPS görünümlerine ve daha fazlasına kadar çeşitlilik gösterir. Artırılmış gerçeklik hakkındaki ilk konsept, Frank L Baum’un 1901’de yazdığı bir romanında, bir dizi veriyi insanlara eşlediği bir “karakter işaretleyicisi” olarak adlandırılan bir elektronik gözlük olarak olarak ortaya çıktı. Bugün, artırılmış gerçeklik sadece bir bilim-kurgu kavramı değil, gerçek bir şey.

Geçmiş: Artırılmış Gerçekliğin Kısa Tarihi

Artırılmış gerçeklik ilk olarak 1957’de Morton Heilig adlı bir görüntü yönetmeni tarafından elde edildi. İzleyiciye görseller, sesler, titreşim ve koku veren Sensorama’yı icat etti. Tabii ki, bilgisayar kontrollü değildi, ancak bir deneyime ek veri ekleme girişiminin ilk örneğiydi.

Sensorama, Morton Heilig — 1957

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
İlgini çekebilir