En güncel içerikler

Pandemik evrim: Kamusal yeşil alanlarda yeni kullanıcı alışkanlıkları
Makaleler

Pandemik evrim: Kamusal yeşil alanlarda yeni kullanıcı alışkanlıkları

Sosyal mesafe, maske, hijyen kuralları, evde kalma emirleri ve niceleri... Hafızamızda unutmamızın mümkün olamayacağı izler bırakan Covid-19, kullanıcı alışkanlıklarını kamusal alanlarda nasıl değiştirdi?

Merve Yazıcı
Piktogramlar: Gideceğin yönü geldiğin yol mu belirledi?
Makaleler

Piktogramlar: Gideceğin yönü geldiğin yol mu belirledi?

Sembolleri neden kullanıyoruz? Merve Yazıcı, ilk SHERPA Blog makalesinde bizi piktogramların ve sembollerin hikayesiyle tanıştırıyor.

Merve Yazıcı
Başarılı bir kesişim: Duygusal zeka, oyunlaştırma ve online öğrenme
Makaleler

Başarılı bir kesişim: Duygusal zeka, oyunlaştırma ve online öğrenme

Gamfed Türkiye gönüllülerinden Beray Çinçin, online eğitim süreçlerinin tasarımında oyunlaştırma ve duygusal zekanın katkısı hakkında yazdı.

Gamfed Türkiye
Kullanıcınız o aksiyonu nasıl alır?
Makaleler

Kullanıcınız o aksiyonu nasıl alır?

İnsanların uygulamanızı kullanmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Onurcan Eki, kullanıcıların harekete geçmesini sağlayan 5 önemli koşulu listeledi.

Onurcan Eki
İş dünyası oyunlarında oyuncu tipleri
Makaleler

İş dünyası oyunlarında oyuncu tipleri

Yasemin Karakaya, çalışanların motivasyonunu artırmak konusunda oyunlaştırma pratiklerinin faydalarını anlatıyor.

Gamfed Türkiye
Mobil uygulamalarda onboarding: Faydalı mı, yoksa zaman kaybı mı?
Makaleler

Mobil uygulamalarda onboarding: Faydalı mı, yoksa zaman kaybı mı?

Onurcan Eki, mobil uygulamalarda sıkça karşılaştığımız onboarding (karşılama) ekranlarının gerekliliğini, Nielsen Norman Group tarafından gerçekleştirilen araştırma raporunun sonuçlarıyla beraber yorumladı.

Onurcan Eki
Oyun teorisinde klan sistemleri
Makaleler

Oyun teorisinde klan sistemleri

Gamfed Türkiye gönüllülerinden Özlem Neriman Gök, oyun teorisinde klan sistemleri konusunu SHERPA Blog okurları için kaleme aldı.

Gamfed Türkiye
Avatar: Bir gün herkesin bir avatarı olacak
Makaleler

Avatar: Bir gün herkesin bir avatarı olacak

Gamfed Türkiye gönüllülerinden Yasemin Karakaya, oyunlaştırma denince akla gelen en önemli pratiklerden biri olan "avatar" konusunu kaleme aldı.

Gamfed Türkiye
İşler değişiyor: Neden daha bilinçli bildirimlere ihtiyacımız var?
Makaleler

İşler değişiyor: Neden daha bilinçli bildirimlere ihtiyacımız var?

Tasarlardığımız sistemlerin kullanıcılarına gönderdiği bildirimler sizce ne kadar bilinçli ve kullanıcıların beklentilerine ne kadar uyumlu?

Onurcan Eki
Topluluk katılımı sosyal oyunlaştırma ile sağlanabilir mi?
Makaleler

Topluluk katılımı sosyal oyunlaştırma ile sağlanabilir mi?

Gamfed Türkiye gönüllüsü Arzu Kupsar, sosyal oyunlaştırma metodolojilerinin topluluk katılımı sağlamak amacıyla nasıl kullanılabileceğini paylaştı.

Gamfed Türkiye
İyi bir kullanıcı deneyimi neye benzer?
Makaleler

İyi bir kullanıcı deneyimi neye benzer?

"Deneyim deneyimdir işte! İyisi, kötüsü olur mu?" demek ne yazık ki deneyimi yaratmak konu olunca pek işe yarar bir yaklaşım değil. Peki, iyi bir deneyim nasıl olmalı?

Merve Sayın
Kullanıcı deneyimi ve duygular
Makaleler

Kullanıcı deneyimi ve duygular

İçinde bulunduğumuz "sert, dokunmatik ekranlar çağı"nda duygusal tasarım etkileşimimizi iyileştirebilir mi?

Merve Sayın