Makaleler

Oyun teorisinde klan sistemleri

Gamfed Türkiye gönüllülerinden Özlem Neriman Gök, oyun teorisinde klan sistemleri konusunu SHERPA Blog okurları için kaleme aldı.

Gamfed Türkiye 29 Temmuz 2021

Klan, birbirine bağlantılı olan kişilerin ortak çıkarları ve hedefleri için bir araya gelmesiyle oluşan topluluktur. Çok oyunculu çevrimiçi oyun sektöründe ise basitçe klan, oyunu interaktif bir biçimde oynamak için bir araya gelmiş bir grup oyuncu topluluğudur.

Genelde oyunlarda 100’e varan oyuncuların kurduğu gruplara Klan adı verilmektedir ve üye olma zorunluluğu yine değişiklik göstermektedir. Fakat bir oyuncu olarak gelişmek, oyun içi aktivitelerde bulunmak ve çeşitli ödüller kazanmak Klan dünyasına katılmak kaçınılmazdır.

Klan Mekaniği ve Hiyerarşi

Başarılı bir klan altyapısı meydana getirmek için bir klan kurulurken iskelet oluşturulması şarttır. Oyun içi savaş, yarış gibi etkinlikleri yönetebilecek, klan üyelerine liderlik edebilecek, klana üye alımı yapabilecek, üyeler arasındaki ilişkileri yönlendirebilecek ve tüm bu görevlerin doğru şekilde yerine getirildiğini kontrol edebilecek tecrübeli oyuncular bulmak gereklidir.

Klanlarda, bir “Leader”(Klan lideri), klan liderinin atama inisiyatifinde olmak kaydıyla birden çok sayıda “Co-Leader” (Yardımcı Lider) ve onun altında da “Elder” (Büyük)olarak rütbelendirilen klan büyükleri ve diğer oyuncular olan “Members” (Üyeler) bulunmaktadır. Her bir rütbe, istisnalar dışında, bir alttaki rütbeyi düşürebilir ya da terfi ettirebilir.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
Keşfetmeye Devam Et