Sınırları aşmak: SHERPA’nın uzaktan problem çözme yöntemi
Daha çevik takımlara olan ihtiyaç, daha hızlı üretim beklentileriyle birlikte gelirken "Aynı Gün Teslimat" gerçekliğiyle körükleniyor; daha azı karşılığında, daha fazlası için sürekli bir talep ile boğuluyoruz. Peki SHERPA, uzaktan nasıl çalışıyor?
Bir zamanlar imkansız olduğu düşünülen uzaktan çalışma disiplini, bugün adeta bir norm.
Hatırlar mısınız, vaktiyle ofislerde sadece sunuculara ayrılmış odalar vardı. Vardiyalar için kartlar mühürlenirdi. Bir toplantı odasında hazırlanan sunumun yazılı halini bastırmadan geri bildirim almak bile mümkün değildi.
Konuyu anlıyorsunuz değil mi?
Lakin bütün bunların artık geçmişte kaldığını söyleyebiliriz.
Zira etrafımızdaki gelişmeler; dünyanın herhangi bir saat diliminde, herhangi biriyle çalışmamızı bugün mümkün kılıyor.
Düşünebiliyor musunuz, 30 yıldan daha kısa bir süre bu noktaya gelindi.
Daha geniş hizmet sağlayıcılarına, stüdyolara baktığımızda bu 30 yıl içinde kendilerini birkaç kez daha tanımlamaktan başka seçeneklerinin artık neredeyse kalmadığını da görüyoruz. Bugün daha çevik takımlara olan ihtiyaç, daha hızlı üretim beklentileriyle birlikte gelirken, diğer yandan “Aynı Gün Teslimat” gerçekliğiyle körükleniyor; ve daha azı karşılığında, daha fazlası için sürekli bir talep ile boğuluyoruz.
Bir eklenti olarak, uzaktan bir ekip.
Bugünün beklentilerini karşılamak için daha iyi işbirliği yöntemleri arayışına ve becerilerimizi geliştirmeye zaman ve çaba harcıyoruz. Bu çaba daha hızlı ve daha iyi tasarım çözümlerine duyulan ihtiyacı karşılamak için tamamen güncellenmiş bir araç deposunu da gerekli kılıyor.
Bu içerik ücretsiz!
Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
Ancak yapıcı geri bildirim toplamak için gerekli araçlar olmadan, maalesef iş yarım kalmaya mahkumdur. Buna inanarak, ilk günlerimizde belirlediğimiz cesur bir hedefe ulaşmak için iş akışlarımızın her detayında ince bir ayar yaptık:
Tekrarlanabilir bir yaklaşımla fiziksel olarak mevcut olmayan bir tasarım projesini başarıyla tamamlamak.
Uzaktan çalışırken iki şeyin anahtar olduğunu biliyorduk:
Düşük gecikmeyle işbirliği yapmak ve hızlı şekilde geri bildirim toplamak.
Beklentilerin üstünde yer almak için ilk günden beri bu iki kavrama odaklandık. Proje yönetiminden üretime kadar bir dizi araç seçerken, kaynaklarımızı da iletişimi daha basit kılmaya ve işbirliğimizi transparan bir hale getirmeye yönlendirdik.
Titizlikle hazırlanmış iş akışlarını takip etmenin yanı sıra, hiçbir kısıtlama olmadan çalışmayı sağlamak içinse temel ilkelerimize güveniyoruz.
Şeffaflık. Projeye şeffaflık katarak, attığımız her adımı üretim ortamına taşıyarak izlenebilir hale getirmek. Bunun da ötesinde, proje sürecinde harcanan tüm çabanın dökümünü dakika dakika gösteren aylık zaman çizelgeleri hazırlar ve proje sahibiyle paylaşırız.
İşbirliği. Bir şeyi açıklığa kavuşturalım: İyi tasarım yapabiliriz.
Ancak, en iyi sonuçlar için işbirliği yapmamız gerekiyor. Bunun için belirgin olmayan gölgelerde çalışmak yerine, işbirliği fikrini ön cepheye koyuyor ve proje sahiplerini sürekli masaya davet ediyoruz.
Oyun için temel kuralları belirledikten sonra sadece kılavuzu takip ederken tasarım metodolojimizdeki her adım için işleri uzaktan yürütmek için çalışan bir formül var.
Soyut kavramlara yönelik beyin fırtınası ve işbirliği için zihin haritalama araçları:
Bir tasarım projesinin ilk aşamasında işbirliği yapmaktan gerçekten hoşlanıyoruz. Kısıtlamaları ve perspektifi anlamamıza gerçekten yardımcı olduğunu söylemeliyiz. Bize göre, tuval üzerinde kalan her yorum ve geri bildirim, dikkat çekici bir şey oluşturmak için ileriye doğru atılan bir adımdır. Özellikle bilgi mimarisi ve kullanıcı akışları üzerinde çalışırken, bu tür projeler için gideceğimiz ilk adres Miro oluyor.
Kullanıcı görüşmeleri yapmak ve nitel veriler toplamak için araştırma araçları:
Bir gereksinme bağlı olarak, kullanıcılardan bilgi edinmek için doğru asistanı seçiyoruz. Bir ürün eğer global ölçekteyse, farklı kullanıcı gruplarına da ihtiyaç durumu daha belirgin hale geliyor. Hotjar, Usabilla, Flurry gibi araçlar daha titiz araştırma faaliyetlerini sorunsuz bir şekilde yürütmek için bu alanda kullandığımız araçlar arasında yer alıyor.
Ürünlerimizi sunmak ve prototipler oluşturmak için ürün tasarım platformları:
Tasarlandı – Tartışıldı – Yeniden Tasarlandı – Dijital Ortamda Teslim Edildi.
Günün sonunda amacımız, ürünü bu şekilde teslim etmektir. Zaman açısından verimli ve çalışır durumda olduğunu belirtmeliyiz. Sketch‘ten Zeplin‘e kadar, her bir çıktıyı proje sahiplerinin yardımıyla inşa ederken, farklı zaman dilimlerindeki ürün ekiplerinin de test etmesine ve katkıda bulunmasına izin veriyoruz.
Sprintler için proje yönetim araçları:
İncelemede – Devam Eden – Yapılan.
Bu akış, biz ve proje sahipleri için her zaman ulaşılabilir. Projede belirlenen kısımlarda bireysel koşulsa bile Sprintler birlikte bitirilir. İspanya’dan IATA ve neredeyse iki yıl boyunca bir odada birlikte bulunmadığımız Güney Afrika’dan Hippo ile birlikte çalışıyoruz. En değerli kaynağımızı -zamanı- yolda geçirmek yerine; değişmez odağımıza zaman ayırarak tamamen daha iyi ürünler tasarlamak için kullanıyoruz.
Sunumlarımız için video iletişim araçları:
İyi bir hikaye, sunumu mükemmelleştirir.
Her ne kadar wiframelerde kendimizi açıklasak da göz teması kurmaya ihtiyaç duyuyoruz. Şimdiye kadar gerçekleştirdiğimiz çok sayıda çevrimiçi oturum ve gerçekleştirdiğimiz sunumda bizim için açık olan bir şey var ki online sunumların da bir püf noktası bulunuyor. Ürettiğimiz neredeyse tüm çıktıları sunduktan sonra bu hipotezi başarıyla doğruladık. Kullanıcı hikayelerinden, içerik haritalarına kadar doğru ton ve denetim sayesinde fiziksel bir yerde olmanın gerekliliğini rahatlıkla atlayabilirsiniz.
Kısacası, küresel ürünleri uzaktan tasarlamak için gerekli olanlar:
Mükemmelleştirilmiş iş akışları,
Sağlam bir iş modeli,
Hırslı bir hedefin varlığıdır.
Belki de yıllar süren yinelemeyi bu şekilde üç madde altına sokmak biraz basitleştiriyor. Lakin bize göre kusursuz olmanın formülü, bu üç maddede gizli.