UX Efsanesi #4: “Tasarım, bir web sitesini güzel görünür kılmaktan ibarettir.”

UX Efsanesi #4: “Tasarım, bir web sitesini güzel görünür kılmaktan ibarettir.”

Birçok insan web tasarımını dekorasyon olarak görür ve “tasarım, bir web sitesini göze hoş gelecek hale getirmekten ibarettir” diye düşünür. Aksine, tasarım estetikten çok işlevi tanımlar. Tasarım form ve işlevselliğin bir bütünüdür. Sanattaki konumunun aksine, web dünyasında başarılı tasarım, görsel ve duygusal bağ kurmaya müsait oluşundan ziyade, işlevselliğe sağladığı katkı ile derecelendirilir.

Tasarımın amacı, problemleri efektif bir şekilde çözmektir. Kullanıcıların dünyayı nasıl algıladıklarını, ne düşündüklerini ve dünyayla nasıl etkileşime geçtiklerini yorumlayabilmektir. Bu yolda tasarımcının cephanesi sadece renkler ve tipografik ögelerden değil, aynı zamanda kullanıcı araştırmaları, prototip yaratımı, kullanılabilirlik testleri ve birçok diğer araçtan oluşur.

Şu anda UX Efsaneleri serisinin 5. içeriğini okuyorsun.

Serideki diğer 35 içeriğe göz atmayı unutma!

3. UX Efsanesi #2: “Tüm sayfalara en fazla 3 tıkla ulaşabilmelisin.”
4. UX Efsanesi #3: “Kullanıcılar scroll etmeyi sevmezler.”
5. UX Efsanesi #4: “Tasarım, bir web sitesini güzel görünür kılmaktan ibarettir.”
6. UX Efsanesi #5: “Erişilebilirlik pahalıdır ve zordur.”
7. UX Efsanesi #6: “Erişilebilir siteler çirkindir.”

Tasarımcılar, tasarımı nasıl tanımlıyorlar?

  1. “Tasarım, uygulandığı alanın/objenin sadece nasıl göründüğüyle değil, nasıl hissettirdiği ile de ilgilenmelidir. Kısacası, onun nasıl çalıştığını göstermelidir.” – Steve Jobs
  2. “İyi tasarım, başarıyla uygulandığında, görünmez olur. Ancak özensizce uygulanan bir tasarım gözümüze batar. Bizler onu ancak çok sıcak veya çok soğuk olduğunda, ya da çok fazla ses çıkardığında fark ederiz. Aynen pürüzsüz çalışan bir klimanın varlığında olduğu gibi hiç birimiz onun varlığından haberdar olmaksızın işimize odaklanır ve elimizdeki işle ilgileniriz.” – Jared Spool
  3. “Tasarım, özel bir amacın gerekliliğini yerine getirebilecek elementleri, en doğru şekilde bir araya getirebilecek planı uygulayabilmektir.” – Charles Eames
  4. “Tasarım benim için ne anlama mı geliyor? Problemi çözebilmek için elimdeki bütünü olabilecek en küçük ve anlamlı parçaya kadar bölmeliyim ki en basit çözümü tasarlayabileyim.” – Paul Scrivens
  5. “Tasarımcıların yaptıkları, problemleri görünüm ve fonksiyona bağlı bir dizi karar alarak çözümlemektir. Bu bazen içerik yazarak, bazen bir arayüz çizerek, bazen bir sandalye tasarlayarak bazen ise daha iyi bir Netflix zarfı, ampül veya sandalye yaratarak ortaya çıkar.” – Joshua Porter.
  6. “Grafik tasarımda doğru ya da yanlış olmaz. Sadece efektif ya da efektif olmayan iletişim söz konusudur. Herkes dergilerdeki reklamlardan şikayetçi olabilir ancak reklamverenler sadece müşterilerinin ilgisini çekebilecek reklamların yaratılıp yaratılmadığı ile ilgilenirler.” – Peter Bilak
  7. “Tasarım insanoğlunu ile ilintilenir. Tasarlamak için insanoğlunun problemlerini tanımlamalı ve onları çözmek adına en iyi çözümleri bulmalısınız.” – Ivan Chermayeff

Tasarım hakkında daha fazla alıntı için Luke Wroblewski’nin web sitesini ziyaret edin.

Adobe Creative Cloud aboneliklerinde öğrencilere ve öğretmenlere özel %60 indirim fırsatlarını kaçırmayın.


Zoltán Gócza

Bugün ilk makalen bizdendi.

Daha fazlası için SHERPA Blog okuru olmalısın.
Giriş Yap Ücretsiz kaydol

Benzer Yazılar

İLGİNİ ÇEKEBİLİR
Girişimciler için ilham verici TED konuşmaları girisimciler-icin-ted

Girişimciler için ilham verici TED konuşmaları

Gizle
SENİN İÇİN ÖNERİYORUZ
6 bilim kurgu efsanesinin kullanıcı deneyimi karnesi star-wars-ui-design

6 bilim kurgu efsanesinin kullanıcı deneyimi karnesi

Gizle