Serdar Arıçelik

Former UX Designer @SHERPA

Serdar Arıçelik, 15 Mart 1989, Konya doğumlu. Spora olan merakı yüzüden çocukluk ve gençlik yılları çoğunlukla futbol ve basketbol sahalarında geçiriyor. Liseyi Konya'da tamamladıktan sonra eğitim hayatına, tercih yapmadan daha 2 gün önce öğrendiği ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümüne devam ediyor. Üniversite yıllarında sahalardan biraz olsun uzak kalsa da dostlarıyla bilardo oynayarak gözünü, konsantrasyonunu ve hızlı problem çözme becerilerini  bu kez makro ölçekte geliştiriyor.
Sadece ürün tasarımı alanında değil proje yönetimi konusunda uzmanlaşan Serdar, deneyim ve süreç odaklı tasarım anlayışını ve endüstri ürünleri tasarımı bilgilerini kullanıcı deneyimi tasarımı alanında pekiştirmek ve ilerletmek istiyor. Hepsinden önemlisi; iyi insanlarla iyi işler yapmak istiyor. Bilardo ve bilgisayar oyunlarına meraklı; modelleme, çizim ve illüstrasyonla ilgileniyor. Yaratıcı yönünü beslemek için Andy Gilmore, Peter Tarka, Steve Reich ve Casey Reas gibi isimleri yakından takip ediyor. Müzikte elektronik ve minimal; sinemada, bilim-kurgu ve fantastik tarzı beğeniyor. Son zamanlarda Herman Hesse okuyor. İçine kapanık bir yapıda olsa da ortamlara kolayca uyum sağlıyor.
Geometri ve matematikte rakip tanımıyor; kolay çözümleri beğenmeyip problemle daha fazla oynamayı seviyor. Aynı anda hem detaycı hem sabırsız.

Yazara ait içerikler

Aktivite odaklı tasarım nedir?
Makaleler

Aktivite odaklı tasarım nedir?

Uzun süredir tasarımcıların tartıştığı ve tartışmaya devam ettiği konulardan birisi de, kullanıcı odaklı tasarımının bazı sorulara yanıt verememesi ve başka sorunları da beraberinde getirmesi. Kullanıcı odaklı tasarımı iş yapma süreçlerinin merkezine koyan birçok şirket, kullanıcıların karşısına ne yazık ki karmaşık ve kafa karıştırıcı ürünlerle çıkıyor. Buna engel olmanın yolu ise aktivite odaklı tasarıma şans vermekten geçiyor.

Serdar Arıçelik
Kullanıcı deneyimi tasarımında animasyon kullanımı
Makaleler

Kullanıcı deneyimi tasarımında animasyon kullanımı

Kullanıcı deneyimini etkileyen en önemli faktör, görsel iletişimde kullanılan imgelerdir. Arayüz tasarımında kullanılan animasyonlar ise bu imgelerin etkisini üst seviyeye taşımaya, canlı kısa hikayelere dönüştürmeye ve deneyimi daha akıcı hale getirmeye yardımcı olur. İyi bir animasyon bir hikayeyi herhangi bir kelime veya resimden daha hızlı anlatabilir. Bu nedenle deneyim tasarımcıları animasyonu kullanıcıları yalnızca eğlendirmek olarak görmemeli, başarılı bir kullanıcı deneyimi için önemli fonksiyonel bir araç olarak değerlendirmelidir.

Serdar Arıçelik
Sezgisel tasarımın temel prensipleri
Makaleler

Sezgisel tasarımın temel prensipleri

Sezgisel davranış (Intuition), herhangi bir eylemi nedensel ya da kanıtsal olarak değerlendirmeden anlayabilmek ve yapabilmek anlamına gelir. Örneğin deneyimli bir müzisyen enstrüman çalarken kendiliğinden ve istemsiz olarak hangi notaya basacağını bilir. Peki bu doğal akışı tasarımla sağlamak mümkün mü?

Serdar Arıçelik