Sanal dünyaların yeniden keşfi: VR analitiği

Sanal dünyaların yeniden keşfi: VR analitiği

Günümüz dijital platformlarının, kullanıcılarına ait veriyi toplamadan ve toplanan verileri analiz edip sunulan deneyimlerin iyileştirilmesi adına cevaplara ulaşmadan büyüme şansı oldukça az. Önce bunu söylemiş olalım. Kullanıcı deneyiminde kullanıcıyı takip etmeden, ürününüzü düzenli aralıklarla aldığınız geri dönüşlere göre geliştirmeden ilerlemek; iyi sonuçlar üretmez, üretmemiştir ve bakın iddia da edeyim, üretmeyecektir. Peki tüm bu gergin çıkışın ardından, şu sıkça sorulan soruyu bir kere daha soralım: Sanal gerçeklik, nam-ı diğer Virtual Reality (VR), dünyası analitiğinde kullanılan yöntemler neler? İnternet siteleri ve mobil aplikasyonlardan aşina olduğumuz yöntemleri VR ürünleri için de seferber edebilir miyiz? Sorunun cevabı biraz netameli, evet olduğu kadar hayır.

Kullanıcı deneyiminin zenginleştirilmesi söz konusu olduğunda, rasyonel hipotezler üretebilmek ve üretilen hipotezlerin değer katma noktasında vaatlerini ölçümleyebilmek oldukça önemli. Veriye dayanan çözüm önerileri sunabilmek için kantitatif ve kalitatif verinin toplanması, ayıklanması ve hipoteze dönüşecek şekilde yorumlanması gerek.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

    Benzer Yazılar

    KEŞFETMEYE DEVAM ET
    WebExpo 2019: Hangi değerler ve yaklaşımlarla tasarlıyoruz?

    WebExpo 2019: Hangi değerler ve yaklaşımlarla tasarlıyoruz?

    Gizle
    KEŞFETMEYE DEVAM ET
    UX Efsanesi #17: “Ana sayfa en önemli sayfanızdır.”

    UX Efsanesi #17: “Ana sayfa en önemli sayfanızdır.”

    Gizle