Sanal gerçeklik: Gerçek kullanıcılar için sanal deneyimler

Sanal gerçeklik: Gerçek kullanıcılar için sanal deneyimler

Facebook’un rüzgarını yelkenine doldurarak bangır bangır gelen Oculus Rift ile birlikte sanal gerçeklik (VR), bir bilim-kurgu hikayesi olmaktan çıktı. Sanal gerçeklik oyunları ve 360 derecelik videolar, içerik akışlarımızda kendilerine gün geçtikte daha çok alan buluyorlar.

Yeni yeni hayat bulan bu mecra nereye gidiyor, ve en önemlisi: kullanıcıları nasıl bir deneyim bekliyor?


Oculus’un 1 Ağustos 2012’de bir Kickstarter kampanyası ile başlamış olan hikayesi, o günlerde projeye destek veren teknoloji meraklılarının — yaklaşık 3,5 yıl sonra da olsa — Oculus’larına kavuşmaları ile gelişme sürecine girdi. Üstelik Oculus, sanal gerçeklik alanında yalnız değil. Tayvanlı teknoloji devi HTC’nin dünyanın en büyük dijital bilgisayar oyunu dağıtım ağı Steam’in sahibi Valve ile birlikte geliştirdiği HTC Vive da 1 Mart 2016’da ön siparişlerini almaya başladı. Playstation ile oyun sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Sony de, geliştirdiği – özellikle fiyat anlamında rakipleri arasında dikkat çeken – Playstation VR’ı Ekim 2016’da satışa çıkaracağını duyurdu.

Bu cihazlar şimdilik birçoğumuza gereksiz birer oyuncak gibi gözüküyor olsalar da, yakın gelecekte bilgisayar donanımlarımızın önemli birer parçası haline gelme ihtimalleri hiç de düşük değil. Bugün bile, bir VR cihazına sahip olmanız halinde Steam üzerinden VR desteği olmayan oyunlarınızı bir sanal oda içindeki dev ekranınızda oynamak; ya da bilgisayarınıza monitör olarak bağlayarak, masaüstünüzü uzayın ücra bir köşesine yansıtıp Keynote’ta haftalık raporunuzu hazırlarken bir taraftan da uzayın uçsuz bucaksız derinliğinde varoluşunuzun önemini sorgulamak mümkün. (İtiraf ediyorum, oyun seçeneği biraz daha cazip gözüküyor.)

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç. Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.
E-posta ile kaydol ya da giriş yap.

Benzer Yazılar

KEŞFETMEYE DEVAM ET
UX eşik noktası: Tasarım olgunluğuna erişmek ve ötesi ux-tipping-point-tuba-erdem

UX eşik noktası: Tasarım olgunluğuna erişmek ve ötesi

Gizle
KEŞFETMEYE DEVAM ET
Neden tamamen özgür olmamalısınız? mehmet-ak-marka-dili

Neden tamamen özgür olmamalısınız?

Gizle