Makaleler

Yıldız Savaşları’nın kullanıcı deneyimi karnesi

Geçtiğimiz yıl 40. yaşını kutlayan Yıldız Savaşları (Star Wars) serilerinde gördüğümüz arayüzler, üretildikleri zamanların teknolojik seviyelerini mi yansıtıyor, yoksa sadece bir eğlence unsuru olarak mı tasarlanıyor?

Eda Utku Küngör 23 Mart 2018
star-wars-ui-ux-design

Bu yazıda, Yıldız Savaşları’nda (Star Wars) kullanılan ekran tasarımları ile genel olarak kullanıcı deneyimlerinden bazı örnekleri inceledik. Yıldız Savaşları’nda dikkat çeken arayüz ve deneyim örnekleri, buradakilerle sınırlı değil elbette. İlk adımı biz attık, gelin geri kalanını beraberce oluşturalım. Siz de film ve dizilerde gördüğünüz bazı iyi ve kötü örnekleri bu yazının altına yorum yaparak paylaşın, görüşlerinize yeni bir SHERPA Blog yazısında yer verelim.

Yıldız Savaşları Bölüm 8: Son Jedi (Star Wars Episode 8: The Last Jedi) filmi, geçtiğimiz aylarda vizyona girdi. Yıldız Savaşları evreninin gerek felsefesiyle, gerek özel efektleriyle, gerek teknolojik önermeleriyle dünyada milyonlarca kişiyi derinden etkilediği bir gerçek. Filmde yer verilen ışın kılıcı, holografik haberleşme, ışık hızına çıkabilen uzay gemileri gibi detaylar, bugün bile bilim insanlarına ilham vermeye devam ediyor. Ancak geçtiğimiz yıl 40. yaşını kutlayan Yıldız Savaşları serilerine 2018’den baktığımız zaman, birkaç küçük arayüz kullanımı problemi de dikkat çekiyor. Üstelik ne yazık ki, 2015’te Bölüm 7: Güç Uyanıyor ile başlayan yeni üçlemede de bu problemlerden bazıları devam ediyor.

Buton kullanımı

1977’de yayınlanan ilk Yıldız Savaşları filmi Bölüm 4: Yeni Bir Umut’tan itibaren tüm Yıldız Savaşları filmlerinde, butonlardan oluşan kontrol panellerini görüyoruz. İster İmparatorluk, ister Cumhuriyet, ister asilere ait olsun, tüm uzay gemileri ile kontrol panelleri, onlarca butona basarak yönetiliyor.

Bu içerik ücretsiz!

Okumaya devam etmek ve SHERPA Blog okuru olmak için aşağıdakilerden birini seç.
Her hafta yenileri eklenen yüzlerce içeriğe ücretsiz ve sınırsız eriş.

Üye misin?
Keşfetmeye Devam Et