Orkun Duyar

UX Designer @SHERPA

Doğum tarihine bakarak, ekibin altyapıdan A takıma yükselmiş, büyük umutlar beslenen genç yeteneklerinden olduğunu söylemekte beis görmediğimiz Orkun ’90 İstanbul doğumlu. Ortalamasını aldığımızda, çocuklukta futbolla kurulan ilişki konusunda bir Türkiye gerçeğini yansıttığını gördüğümüz ekibimizin, çocukluğunu sokaklarda futbol oynayarak geçirmiş neferlerinden bir diğeri Orkun. Ayrıca doksanlar çocuğu olarak, tasodan ve bu kirli uğraştan gelir elde etmekten de eksik kalmıyor o yıllarda. Bu minvalde geçen günlerin ardından başlayan okul macerasında, gelecek yıllardaki uğraşlarının eksenini ve mesleğini belirleyecek olan ilk parıltıyla, ortaokul döneminde çok sevdiği resim hocası ve okulda açılan minik resim kursu vesilesiyle karşılaşıyor.
Fırtınalı okul hayatı, çalışılmadan girilen sınavlar sonrası, o dönem uzay eriği olarak görülen bilgisayarın etkisiyle, Kadırga Teknik Meslek Lisesi’nde bilgisayar programcılığı okuyarak devam ediyor. Ortaokul yıllarında yaşadığı parıltının devam filmi niteliğindeki olayı lise yıllarında, çok da ilgilenmediği programlama dersleri yerine, yeni aldığı bilgisayarına kurduğu Photoshop ve Flash programları aracılığıyla yaşıyor. Bunlar vesilesiyle, isyankar rocker ergen klasiği olarak, yanarlı dönerli, karanlık ve de saykodelik çokça desen üzerinde uğraştıktan sonra, İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı Meslek Yüksekokulu’nda devam ediyor öğrenim yılları.
Kampüs giriş kapısıyla sınıf giriş kapısı arasındaki mesafeden nefret ettiği, yemekhanesinden pek memnun olduğu bu okulda eğitim hayatını sürdürürken bir yandan çalışıyor. Okuldaki üçüncü yılında, güzel sanatlar fakültesinde devam etmek fikri üzerine, Ada Sanat’ta çizim eğitimi alıyor kısa bir dönem. Sonradan güzel sanatlarda resim bölümü okumaktan vazgeçse de, artık tasarlayarak yeni şeyler meydana getirmenin ve hayallerini kağıda dökebilmenin kendisini en mutlu edecek gelecek fikri olduğundan emin olarak, grafik tasarım kursuna başlıyor. Sherpa’daki günleri de bu kurs vasıtasıyla tanıştığı Behance üzerinden yayınladığı işlerinin, Selen tarafından keşfedilmesiyle start alıyor.
Önünde uzanan yıllarda, yurt dışına yerleşip iyi bir dünya vatandaşı ve tasarımcı olmanın hayallerini kuran Orkun, iş haricindeki kısıtlı zamanlarında film izliyor. En sevdiği film Into the Wild ve dönüp dönüp okuyacak kadar sıkı bir Harry Potter hayranı. Radiohead ve Arctic Monkeys ile de ciddi düşünüyor. ‘Yaptığın işi düzgün yap’ diyerek SHERPA’da üretmeye devam ediyor.

Yazara ait içerikler

UX Efsanesi #24: “İnsanlar, ürününüzü her zaman sizin tahmin ettiğiniz şekilde kullanır.”
Makaleler

UX Efsanesi #24: “İnsanlar, ürününüzü her zaman sizin tahmin ettiğiniz şekilde kullanır.”

Çoğu durumda kullanıcılar, bir ürünün ne için ve ne amaçla geliştirildiğiyle ilgilenmezler. Ürünü kullanmak için bir yol bulur ve ona bağlı kalırlar. Bu ve benzeri kullanıcı deneyimi anomalilerini tespit edip, ürününüzün evrimini onlarla savaşmak yerine onlarla gelişecek şekilde tasarlamalısınız.

Orkun Duyar
İşlevsel bir e-posta imzası nasıl olmalı?
Makaleler

İşlevsel bir e-posta imzası nasıl olmalı?

E-posta içeriğinin sonunda yer alan, çoğu zaman dikkatsizce hazırlanan ya da aşırı anlam yüklenerek link deryasına dönen e-posta imzalarını nasıl daha efektif kullanırız? Aslında bu sorunun cevabı, en temel tasarım prensibi ile aynı kapıya çıkıyor: “Keep it simple.”

Orkun Duyar
UX Efsanesi #17: “Ana sayfa en önemli sayfanızdır.”
Makaleler

UX Efsanesi #17: “Ana sayfa en önemli sayfanızdır.”

Jakob Nielsen’ın da aralarında bulunduğu kullanılabilirlik uzmanları uzun süre ana sayfanızın, sitenizin en önemli alanı olduğunu savundular. Bu yüzden de çok sayıda arayüz tasarımcısı ve geliştiricisi hala en çok emeği ana sayfa tasarımına harcıyordu.

Orkun Duyar
Atıştırmalık UX Önerileri
Makaleler

Atıştırmalık UX Önerileri

Kullanıcı deneyimi, sadece arabirim tasarımlarından önce değil, aynı zamanda yeni bir özellik eklerken de olması gereken bir süreçtir. Bu süreç içerisinde uyabileceğiniz ve kullanıcıyla olan iletişiminizi kolaylaştıracak kısa bir liste hazırladım. Hazırsanız başlıyoruz!

Orkun Duyar
UX Efsanesi #11: “Web sitenizin tasarımını periyodik olarak yenilemelisiniz.”
Makaleler

UX Efsanesi #11: “Web sitenizin tasarımını periyodik olarak yenilemelisiniz.”

Websitesinin tasarımını yenilemek çoğu kişi için websitesinin görünümünü yenilemek ve bunun dönüşümü artırmasını ve yeni müşteriler getirmesini ummak anlamına gelir. Aslında, bu yaklaşım çoğu zaman verimlilikten uzaktır çünkü kullanıcıların yenilenmiş website tasarımları üzerine geri bildirimleri gösteriyor ki kullanıcılar değişiklikten nefret eder; yeni tasarım öncekine göre mükemmel olsa bile. Konu hakkında daha fazlasını okumak istiyorsanız, yazının devamına göz atın.

Orkun Duyar
UX Efsanesi #4: “Tasarım, bir web sitesini güzel görünür kılmaktan ibarettir.”
Makaleler

UX Efsanesi #4: “Tasarım, bir web sitesini güzel görünür kılmaktan ibarettir.”

Birçok insan web tasarımını dekorasyon olarak görür ve "tasarım, bir websitesini göze hoş gelecek hale getirmekten ibarettir" diye düşünür. Aksine, tasarım estetikten çok işlevi tanımlar. Tasarım form ve işlevselliğin bir bütünüdür. Sanattaki konumunun aksine, web dünyasında başarılı tasarım, görsel ve duygusal bağı kurmaktan ibaret değil, işlevselliğe sağladığı katkı ile derecelendirilir.

Orkun Duyar
Bir devam filmi olarak “Material Design”
Makaleler

Bir devam filmi olarak “Material Design”

Material Design, Google’ın tüm uygulama, ürün ve web sitelerinde kullanacağı (kullanmaya başladığı) bilimsel verilerle, bilinen tasarım doğrularını bir araya getirdiği, tipografinin, “beyaz alanın” ve minimal kullanımın ön planda olduğu bir tasarım dilidir. Peki neden devam filmi dedik?

Orkun Duyar