Can Aslan

Former UX Designer @SHERPA

1986 yılında, dünyaya “mucize bebek” vasfıyla adım atıyor ve 90’larda büyüdüğü için kendini çok şanslı görüyor. Sokaklarda top oynamanın yanı sıra, Bilim ve Teknik okuyan, dünya dışı varlıklarla iletişim kurmaya çalışan ve kendi çapında birçok inovatif projeye imza atan bir “bilim çocuğu” olarak milenyuma giriş yapıyor

İnternetin, PC oyunlarının ve olası futbol kariyerinin hayatını domine ettiği lise yıllarında, yabancı dile merak salıyor ve “dil mezunu” olarak, Çanakkale’ye Japonca Öğretmenliği okumaya gidiyor. Memleketi olarak tanımladığı kentte yıllarını geçirdikten sonra, eğitim ve çalışma hayatına “dilci” olarak devam etmek istemediğini fark ediyor.

Bu aşamada, içindeki yaratıcı ve meraklı çocuk tekrar devreye giriyor ve onu tasarıma yönlendiriyor. Güney Danimarka Üniversitesi’nde Bilgi Teknolojileri Ürün Tasarımı yüksek lisans programını bitiriyor. Bu fırsatı değerlendirip gelecek çalışmalarında uzmanlaşıyor ve popüler teknolojilerin gelecekte hayatımızı nasıl etkileyeceği üzerine bol bol kafa patlatıyor.
Bilimkurgu ve fantastik sinema tutkunu. Lord of the Rings serisinin her bir filmini en az yirmi kez izleyecek kadar seviyor. İdolü olan James Cameron gibi sinema dahil birçok alanda, milyonlar kazandırmasa da kendisini tatmin eden ve etki yaratan işler yapmayı hayal ediyor.

Yazara ait içerikler

Şirketinizin ihtiyacı olan üretkenlik kısayolu: Zihniyet değişikliği
Makaleler

Şirketinizin ihtiyacı olan üretkenlik kısayolu: Zihniyet değişikliği

Üretkenliği yenilenebilir bir şekilde maksimuma çıkarmak için, zihniyetimizi dinamik bir yapıya çevirmeliyiz. Peki şirketiniz ne sıklıkla yaratıcılığınızın gelişmesini sağlıyor ve statükoya meydan okuyan deneyimlerin peşine düşüyor?

Can Aslan
10 basit adımla daha mutlu bir çalışma ortamı yaratın
Listeler

10 basit adımla daha mutlu bir çalışma ortamı yaratın

Akıllı şirketler, başarı ve gelişimin temel koşulunun sağlıklı ve mutlu bir insan gücü olduğunu ve bu sebeple de birincil hedeflerinin çalışanların üretkenliğini artırmak olduğunu bilirler. Sürpriz olmayan bir şekilde, iyi tasarlanmış bir çalışma alanı, çalışanların performansını arttırmada önemli bir araçtır. Global mimarlık devlerinden HOK da bu konuda kafa yoran yerlerden birisi ve yaptığı araştırmalar sonucu çalışma alanlarını ve üretkenliği etkileyecek 10 temel tasarım unsurunu belirlemiş durumda.

Can Aslan
Biraz sanal, biraz artırılmış: Karma gerçeklik (MR)
Makaleler

Biraz sanal, biraz artırılmış: Karma gerçeklik (MR)

Microsoft’un teknoloji endüstrisine yön verecek üç teknolojiden biri olarak lanse ettiği ve hayatımıza sokmak için çalıştığı karma gerçeklik (mixed reality) nedir?

Can Aslan
E-ticarette karşınıza çıkacak 5 kullanıcı tipi
Listeler

E-ticarette karşınıza çıkacak 5 kullanıcı tipi

Bir web sitesini ziyaret eden insanların farklı motivasyonlarını, alışkanlıklarını ve davranış biçimlerini bilmek, tasarımcılara, farklı kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayan çok daha kullanılabilir bir site tasarlama imkanı verir. Her bir e-ticaret kullanıcısı eşsiz olsa da, motivasyon ve davranış olarak diğer kullanıcılarla birçok ortak özellik taşır.

Can Aslan
Döngüsel tasarıma (circular design) giriş
Makaleler

Döngüsel tasarıma (circular design) giriş

Tasarım, ürünlerin üretiliş ve kullanılışı üzerinde büyük bir etkiye sahip ve bu sebeple kaynak verimliliği yüksek bir ekonomiye geçişte kritik bir unsur. Çalışmalar, ürünlerin üretim süreçleri ve malzeme konusundaki nihai kararların dörtte üçünün tasarım aşamasında alındığını gösteriyor.

Can Aslan
Apple Knowledge Navigator ve gelecek vizyonları
Makaleler

Apple Knowledge Navigator ve gelecek vizyonları

Kurumsal gelecek vizyonları gerçekten geleceği tahmin etmek için mi üretiliyor?

Can Aslan
Kurumsal çevre politikaları kullanıcı deneyimi için ne ifade ediyor?
Makaleler

Kurumsal çevre politikaları kullanıcı deneyimi için ne ifade ediyor?

Hem bireysel hem de kurumsal açıdan çevre bilincinin günden güne arttığı, tüketim odaklı ekonominin yol açtığı sorunların farkına varıldığı ve bunun için karşı eylem planlarının uygulamaya konduğu bu dönemde, kurumların çevre politikaları mevcut ve potansiyel kullanıcılar için her zamankinden daha büyük bir önem taşıyor.

Can Aslan
Japon tasarımcı Jiji Kim ile kullanıcı deneyimi tasarımı üzerine
Röportajlar

Japon tasarımcı Jiji Kim ile kullanıcı deneyimi tasarımı üzerine

Tokyo merkezli telekomünikasyon devi NTT Communications’ta Lead UX Designer olarak görev yapan Jiji Kim ile Japonya’daki kullanıcı deneyimi tasarımı algısı ve sektörün geleceğini konuştuk.

Can Aslan
Elon Musk gibi düşünmek
Makaleler

Elon Musk gibi düşünmek

Kurduğu her şirketle dünyayı biraz daha değiştiren "yıldız girişimci" Elon Musk'ın inovatif fikirlerinin altında nasıl bir düşünme modeli yatıyor? Dahası, Musk bu fikirleri nasıl çalışır hale getiriyor?

Can Aslan
“Design fiction” nedir?
Makaleler

“Design fiction” nedir?

Her şey muhteşem yüzüklerin yapılmasıyla başlamadı; bilimkurgu ve tasarım arasındaki bağ hep vardı ve bunu görmek için elf gözlerine ihtiyacımız yok. Bu yakın bağın daha iyi tanımlanabilmesi ve bir metodolojiye sahip olması fikriyle yola çıkan, Hugo ödüllü bilimkurgu yazarı Bruce Sterling, 2005 yılında yayımlanan "Shaping Things" adlı çalışmasında "design fiction" kavramını ilk kez ortaya attı.

Can Aslan
İnovasyonun uzun burnu
Makaleler

İnovasyonun uzun burnu

Bilgisayarla etkileşimimizin vazgeçilmez bir parçası olan mouse, 1965 yılında geliştirilip 1968'de kamuya tanıtılsa da ancak 1984'te genel kullanıma açılabildi ve yaygınlaşması 1995'i buldu. Peki, kayda değer etki yapacak bir teknolojinin geliştirildikten sonra yaygınlaşması neden böyle uzun zaman alır?

Can Aslan
Oz Büyücüsü metodu ile büyülü prototipler tasarlamak
Makaleler

Oz Büyücüsü metodu ile büyülü prototipler tasarlamak

Zaman ve efor gerektiren bir çalışma olsa da, Oz Büyücüsü özellikle karmaşık sistemlerin tasarımında, çalışan prototipler üretmeden önce kullanım ve etkileşim verileri elde etmede oldukça faydalı ve zaman kazandıran bir metot.

Can Aslan