Avatar

Eser Teker

Former Content Manager @SHERPA

Eser, 22 Temmuz 1981, İzmir doğumlu. Manisa'da geçen ilk ve orta öğrenim yıllarında günü gününe çalışmıyor, dersi derste dinlemiyor, bu yüzden zeki ama çalışmıyor klişesinin bir adım ötesine geçemiyor. Doğal olarak yanına kâr kalan binlerce saatlik boş zamanını He-Man, Voltron ve Susam Sokağı ile geçirmenin yanı sıra her yerden topladığı çizgi romanlardan, boyundan büyük ansiklopedilere kadar bulduğu her şeyi okuyor ve araştırıyor. Bu durum ortalama birer pencere boyutlarındaki gözlükleriyle bugüne kadar hiç duymadıkları şeyler hakkında konuşan meraklı çocuğu görenleri çok da şaşırtmıyor.
Lise yıllarında bugün bildiğimiz anlamda bilgisayarla ve internetle tanışan Eser, format atmayı öğrendiği günden itibaren çevresindekiler tarafından kuantum fiziği yüksek lisanslı bilgisayar mühendisi muamelesi görmeye başlıyor. Tamamen alakasız bir şekilde bir aile geleneği olarak eşit ağırlıktan Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne giriş yapıyor. Eğitimini tamamlarken bir yandan da okumayı Neil Gaiman'dan, yazmayı Douglas Adams'tan, anlatmayı Chuck Palahniuk'tan öğrenen Eser, önce hazırladığı fanzinlerde, sonra irili ufaklı süreli yayınlarda yazarlık yapıyor. Mezun olduktan sonra Arena ve GQ Türkiye edisyonlarında editör olarak görev yapıyor. Diğer yandan bugüne dek devam eden blog projesi Sütkutusu ile tamamen kendi kafasına göre dijital yayın yapıyor. SHERPA'nın en yenisi olarak son derece heyecanlı ve mutlu!
Kalteli yaşamın temel gereklilikleri olarak güzel yemeyi, güzel içmeyi, güzel gezmeyi seviyor. Boş bırakıldığında sonunu bağlayamadığı birtakım hikayeler yazıyor, bahçe ve ahşap işleriyle uğraşıyor, yemek yapıyor, fotoğraf çekiyor, tasarım yapıyor. En çok Yeah Yeah Yeahs ve Portishead dinlemeyi, Danny Boyle ve Wes Anderson izlemeyi seviyor. KISS prensibiyle çalışıyor, yazarken itina ile Helvetica kullanıyor. Çoğunlukla zararsız.

Yazara ait içerikler

Teknolojide planlı eskimenin savunması
Makaleler

Teknolojide planlı eskimenin savunması

Endüstriyel tasarım alanında, modern zamanların belki de en çok tartışılan kavramlarından biri olan planlı eskime, gerçekten de dev şirketlerin açgözlü büyüme politikalarından biri mi yoksa teknolojik gelişmenin itici gücü olarak mı değerlendirilmeli?

Avatar Eser Teker
Müşteri deneyimi yolculuğunu haritalamanın 9 adımı
Makaleler

Müşteri deneyimi yolculuğunu haritalamanın 9 adımı

Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritaları, araştırmalar sonucu elde edilecek verilere dayalı oluşturulacak farklı personaların; kapsamlı ama seri bir ekip çalışması sonucu ortaya çıkacak fikirlerle belirlenecek, farklı kanal ve temas noktalarındaki davranışlarını öngörerek çizilebilir. Bir önceki yazımızda tanımladığımız temel kavramları kullanarak bu süreci 9 adımda inceleyeceğiz.

Avatar Eser Teker
Müşteri deneyimi yolculuğunun kilometre taşları
Makaleler

Müşteri deneyimi yolculuğunun kilometre taşları

Bir marka ile ya da ürün ve hizmetleriyle etkileşime giren her bir kullanıcı, deyim yerindeyse "müşteri" pasaportunu yanına alarak bir yolculuğa çıkar. Markalar açısından, müşterilerinin bu yolculuk deneyimini zevkle yaşamasını ve başarıyla tamamlamasını sağlamak adına, bir yolculuk haritasına sahip olmak büyük önem taşır. Peki nedir bu Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritası?

Avatar Eser Teker
Kişisel blogunuz için UX uzmanlarından 21 ipucu
Listeler

Kişisel blogunuz için UX uzmanlarından 21 ipucu

Evet, blogların altın çağı geride kaldı ama bu süreçte geçici heveslerle açılan bloglar birer birer kapanırken sürekli ve sağlam içerik sunan bloglar ayakta kalmayı başardı. Eğer siz de blogunuzu yeni dijital düzende ayakta tutmayı ya da yeni bir yayın kanalı oluşturmayı planlıyorsanız, profesyonellerin tavsiyelerinden derlediğimiz bu ipuçlarına göz atmalısınız.

Avatar Eser Teker
Kullanıcı deneyimi tasarımında fark yaratan 6 akıl yapısı
Makaleler

Kullanıcı deneyimi tasarımında fark yaratan 6 akıl yapısı

Kullanıcı deneyimi tasarımı ekranda değil akılda başlar. Bu yüzden ancak farklı veriler, öngörüler ve yaratıcı fikirlerin bütünleştiği bir UX konsepti başarıya giden yolda geçerli kabul edilebilir. Tasarım yolculuğunuza başlamadan önce, kullanıcının merkezde olduğu deneyim tasarımını psikoloji esaslı yaklaşımlarla biçimlendiren, UX psikoloğu John Whalen ile sürecin sağlam temellerini oluşturan 6 akıl yapısını keşfetmeye ne dersiniz?

Avatar Eser Teker
Instagram mı? Snapchat mi? En iyisi kimin hikayesi?
Makaleler

Instagram mı? Snapchat mi? En iyisi kimin hikayesi?

Dünyanın en popüler görsel paylaşım platformu Instagram, son güncellemesiyle -bir şekilde- en yakın rakibi Snapchat’in geçici ve anlık paylaşım özelliklerini “Stories” başlığı altında kullanıcılarına sundu. Sosyal medya dünyasında karmaşık duygulara sebebiyet veren bu olay aslında teknoloji arenasında süregelen tekdüzeleşmenin sadece başka bir örneği.

Avatar Eser Teker
Modern tasarımın efendisi: Dieter Rams
Makaleler

Modern tasarımın efendisi: Dieter Rams

Adını belki duydunuz belki de ilk kez duyuyorsunuz ama onun dehasından “ilham alan” tasarımları birçoğunuz hayranlıkla kullanıyorsunuz. Endüstriyel tasarımda sadeliğin ve basitliğin başarı hikayesini, modern zamanlara damgasını vuran çizgileriyle yazan Alman tasarımcı, aynı zamanda birçok güncel tasarım ikonunun yaratılmasına da ilham kaynağı oldu. İster bir kullanıcı ister bir tasarımcı olun, Dieter Rams adını bugünden sonra asla unutmayacaksınız.

Avatar Eser Teker
Çocuklarınıza kodlamayı öğretin
Makaleler

Çocuklarınıza kodlamayı öğretin

Geleceğin toplumunda başarılı olacak bireylerin artık dijital dilde konuşmak dışında pek fazla seçeneği yok. Bu yüzden çocuklarınızı dijital dünyada tüketici olmaktan, üretici olmaya yönlendirmeye ve bir an önce kodlama konusunda eğitmeye başlamanızda yarar var.

Avatar Eser Teker
Akış şeması çizerken en sık yapılan 11 hata
Listeler

Akış şeması çizerken en sık yapılan 11 hata

Bir sistemin işleyişini en yalın haliyle ifade eden akış şemalarının muhtemelen en önemli zaafı, küçük hataların büyük yanlış anlaşılmalara sebebiyet verme potansiyeli olsa gerek. Başarılı bir akış şeması çizmek için süreci dikkatlice öngörmeli, sistemin farklı boyutlarını değerlendirmeli, baştan sona akışı doğru sembolize etmeli ve mümkün olduğunca hatasız çalışmaya özen göstermelisiniz. Akış şemanızı çizmeye başlamadan, en sık yapılan hataları ve bunlardan kaçınma yollarını göz önüne almanızda yarar var.

Avatar Eser Teker
Başarılı bir uygulama tasarlamanın 3 altın kuralı
Makaleler

Başarılı bir uygulama tasarlamanın 3 altın kuralı

Uygulamalar günümüzde dijital yapının temel taşları. Bu alanda belki yapılabilecek pek çok şey çoktan yapıldı ama bugün bile bir uygulama tasarlayıp kitlelere ulaşmak için geç kalmış sayılmazsınız. Uygulamanızın başarıya ulaşması için ise şu 3 altın kuralı mutlaka dikkate almalısınız...

Avatar Eser Teker
Soru sorma sanatı
Makaleler

Soru sorma sanatı

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile gerçek hayatın ufak çaplı simülasyonlarını yaratırken, basit, net ve sonuç odaklı bir sorgulama akışı uygulamak hayati önem taşıyor. Soru sormak gerçekten de bir sanat ve bunda ustalaşmak başarının anahtarı. Cevapları bilmek size sadece okulda yardımcı olacak, soru sormayı bilmekse tüm hayatınızda…

Avatar Eser Teker
Dijital reklamlar nasıl kullanıcı dostu olur?
Makaleler

Dijital reklamlar nasıl kullanıcı dostu olur?

Dijital çağda markalar için hedef kitle ve reklamlar arasındaki mesafe her geçen gün biraz daha artıyor. Reklam engelleme uygulamalarının giderek yaygınlaştığı bugünlerde kullanıcı deneyimine zarar vermeden reklam yapmak mümkün mü?

Avatar Eser Teker