Berk Bayri

Editor in Chief @SHERPA Blog

’81 yılında Isparta’da dünyaya gözlerini açan Berk, çocukluk yıllarını Balıkesir’de geçiriyor. Arkadaşlarıyla tek kale, japon kale ve bilimum kalelerde maç yaptığı ve bisikletiyle kasaba sokaklarını arşınladığı klasik çocukluk günlerinden birinde, o günlerde henüz farkında olmasa da hayatını şekillendirecek olan bir olay yaşıyor: Yaratıcılığının izlerini oyuncaklarını yapısöküme uğrattığı çocukluk günlerine kadar sürdüğümüz Berk’in hayatına bir gün bilgisayar giriyor. Hem de çıkmamacasına. Yedi yaşında tanıştığı bilgisayar, merakının kırbacıyla onun için ileride ufak tefek programlar yazmaya başladığı bir eğitim alanı, bir kara tahta işlevi görüyor.
Liseyi Balıkesir’de geçiren Berk, geç bulup erken kaybetmek istemediği güzel sanatlar fakültesi sayesinde, maden mühendisi olmanın ucundan dönüyor ve grafik tasarım eğitimi almak üzere, üniversite yılları için Hacettepe’nin yolunu tutuyor. Konar göçer hayat skill’leri gitgide artınca, Ankara kesmiyor ve yüksek lisans eğitimini noktalamak üzere Yıldız Teknik’e yani taşı toprağı altın şehir İstanbul’a göçüyor.
Sektörün her taşının altına baktıktan sonra, Sherpa kurucusu Yakup Bayrak’ın daveti üzerine, biraz da çekinerek buraya geliyor. Burada her daim içinde bulunduğu öğrenme ve tazelenme sürecinin ve çocukluğundan itibaren yanından ayırmadığı merakının etkisiyle öğrenmeye ve görsel etkileşim, deneyim ve yazılımı birleştirmenin yollarını aramaya devam ediyor. Bir dans gösterisi için yaptığı etkileşimli ışık tasarımından, balkondaki çiçekleri hava şartlarına göre otomatik sulayan sisteme uzanan çerçevede etkileşimli organizmalar tasarlamaya ve IoT ile ilgilenmeye devam ediyor.
İş dışında genelde şehrin kalabalığından uzaklaşıp sakin bir yerde soluklanmayı ve kafasını dinlemeyi tercih eden Berk, hayata, kendisine olmak ile olmaya çalışmak arasındaki farkı öğreten Bruce Lee’nin yukarıdaki sözleriyle yaklaşmaya ve kendini akan suyun kollarına bırakıp sürekli öğrenmeye ve değişmeye kararlı görünüyor.

Yazara ait içerikler

Kullanıcı için, kullanıcı ile birlikte tasarlayın
Makaleler

Kullanıcı için, kullanıcı ile birlikte tasarlayın

Geleneksel kullanıcı deneyimi metodolojileri artık hayatımızın vazgeçilmezlerinden. Peki, kullanıcıların ihtiyaçlarına doğru çözümler sunabilecek, onların beklentilerini karşılayabilecek kadar çevik miyiz? Başka bir deyişle, bu süreci optimize etmenin bir yolu yok mu? Gelin, co-creation metodunu; yani kullanıcı için kullanıcı ile birlikte tasarlama yöntemini beraber inceleyelim.

Berk Bayri
Dikkat! Kaygan kullanıcı deneyimi!
Makaleler

Dikkat! Kaygan kullanıcı deneyimi!

2015 yılının kullanıcı deneyimi tasarımı trendlerini incelediğimizde, Frog Design’ın yaratıcı yönetmeni Jake Zukowski’nin ortaya attığı yeni bir kavram dikkatimizi çekiyor: Kaygan Kullanıcı Deneyimi (UX). Nam-ı diğer Slippy UX. Peki, bunun Sticky UX yaklaşımından farkı ne? Gelin, Slippy UX’in hangi alanlarda kullanılabileceğini ya da Nesnelerin İnterneti ile nasıl ilişkilendirilebileceğini beraber inceleyelim.

Berk Bayri
Diyaloğa dayalı insan-bilgisayar etkileşimi
Makaleler

Diyaloğa dayalı insan-bilgisayar etkileşimi

En son ne zaman bankaya gittiniz? Kaset, CD, tişört, yemek siparişi vs için ne zaman bir çalışandan yardım istediniz? Artık neredeyse yaptığımız alışverişi eve teslim eden nakliye görevlisi dışında hiçbir hizmet deneyiminde kanlı canlı birisiyle iletişime geçmiyoruz. Varsa yoksa bir kaç buton, bir tane de web formu doldurup önümüze bakıyoruz. Peki bu doğal bir süreç mi? Biz insanlar, sadece veri girişi yapan organik varlıklar mıyız?

Berk Bayri
Mesleği: Oyun tasarımcısı. Geliri: Yok.
Makaleler

Mesleği: Oyun tasarımcısı. Geliri: Yok.

Monopoly adlı oyunu hepimiz biliyoruz. Peki oyunun tasarımcısı gerçekten bilindiği gibi Charles Darrow mu? Bu yazımızda oyunun tasarlandığı zamandan bu zamana ne gibi değişiklikler gösterdiğine değiniyoruz.

Berk Bayri
Hayatımızın kullanıcı deneyimini nasıl iyileştirebiliriz?
Makaleler

Hayatımızın kullanıcı deneyimini nasıl iyileştirebiliriz?

Hayatımızın kullanıcı deneyimini tasarlayarak verimliliğimizi artırmanın ve zamandan tasarruf etmenin metodlarını listeledik.

Berk Bayri
Kullanıcı deneyiminin görünmeyen katmanı: Ses
Makaleler

Kullanıcı deneyiminin görünmeyen katmanı: Ses

Telefon çağrıları, mesaj bildirimleri, etkinlik hatırlatıcıları ve alarmlar derken dünyamız git gide daha gürültülü bir hal almaya başlamış olsa da, bilim kurgu filmlerinde tasvir edilen dünyanın vaktiyle hepimizi heyecanlandırdığı bir gerçek. Sesler, kullanıcı deneyiminde nasıl bir rol oynuyor?

Berk Bayri
Kendi cyborg’unu kendin yap!
Makaleler

Kendi cyborg’unu kendin yap!

Fiziksel donanımlar ve yazılımlar kullanıcıların yaşamsal deneyimlerini iyileştirmek için bazen yarışıyor, bazense güçlerini bu fayda uğruna birleştiriyor. Bu yazımızda Grindhouse Wetware'deki arkadaşlarıyla birlikte geliştirdikleri cihazı koluna yerleştiren biohacker Tim Cannon ve Circadia hakkında biraz bilgi vermek istedik.

Berk Bayri
Hikayenizi renklerle anlatın
Makaleler

Hikayenizi renklerle anlatın

Kullanıcı deneyiminin tutarlılığını ve bütünselliğini sağlayan hikayeleştirmenin en önemli araçlarından biri olan renklerin sinemada nasıl kullanıldığından yola çıkarak, kullanıcı deneyimi tasarımı süreci için ipuçları toplamayı mümkün kılmak istedik. Gelin renklerin hikayeleştirmedeki etkisine göz atalım.

Berk Bayri
Kullanıcı deneyimi tasarımında koreografi
Makaleler

Kullanıcı deneyimi tasarımında koreografi

Bir mikrosite ya da mobil uygulama için kullanıcı deneyimi tasarımı yaparken, tasarım elementlerinin nasıl çalıştığına ya da birbirleriyle uyumuna yönelik notlar alırız. Bunlar kullanıcı arabirimi tasarımında farklı öğelerin ve birimlerin birbiriyle olan etkileşimlerini tanımlar ve biz onlara "kullanıcı deneyimi koreografisi" diyoruz.

Berk Bayri
Deneyimsel kimlik mi? O da ne?
Makaleler

Deneyimsel kimlik mi? O da ne?

Deneyimsel marka kimliği, markaların, marka deneyimlerinin tüm yönleriyle tüketicilerle duyusal etkileşimlerini yaratmalarını ve harekete geçirmelerini, dolayısıyla da tercihlerini duygusal olarak etkilemelerini ve marka algılarını aktif olarak şekillendirmelerini sağlayan süreçtir. Peki bunlar markanın tüketicinin zihninde yarattığı algı konusunda ne kadar belirleyici?

Berk Bayri
Nesne-odaklı düşünmeye başlamanın tam zamanı
Makaleler

Nesne-odaklı düşünmeye başlamanın tam zamanı

“Nesne-odaklı” teriminin sadece yazılım geliştiriciler için geçerli bir terim olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat bu algı son yıllarda değişmeye başladı ve websitesi sahiplerinin, tasarımcıların ve içerik uzmanlarının nesne-odaklı olma fikrine ısınmaya başladığını görüyoruz. Gelin nesne-odaklı düşünmenin, yazılım geliştirme dışında hangi alanlarda faydalı olduğuna göz atalım.

Berk Bayri
Bilgi, anlama ve kullanabilirlik
Makaleler

Bilgi, anlama ve kullanabilirlik

Bir kullanıcı için "öğrenme" ve "bilme" konusunda bir fikre sahip olabiliriz fakat "anlama" ve "kullanabilme" de hesaba katıldığında bildiğimizi sandığımız şeyleri anlamadığımızı fark edebiliyoruz. Eğer aklınız iyice karıştıysa, gelin yazının devamındaki videoyu beraber izleyelim ve bir kullanıcı için bu kavramların ne anlama geldiğini beraber sorgulayalım.

Berk Bayri