Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Uzaktan test, kullanıcıların belirli ürün ya da hizmetlerin kullanımını doğal ortamlarında test etmek için, çeşitli çevrimiçi ekran paylaşım araçları aracılığıyla uygulanan testlerdir. Bu testler genel olarak 20 ile 30 dakika kadar sürer ve bu süre boyunca kullanıcıdan genellikle 3 ile 5 arasında görevi yerine getirmesi istenir.
Uzaktan testlere laboratuvar testlerinde olduğu gibi bir moderatörle birlikte yapılabileceği gibi, moderatör olmadan kullanıcının herhangi bir göreve bağlı kalmadan, test yapması da sağlanabilir. Kullanıcı testlerinde temel hedef“İnsanlar bu tasarımı kullanabiliyorlar mı?” sorusuna cevap bulabilmektir.
Uzaktan test yaparken dikkate alınması gereken bazı durumlar vardır:
Bu yöntem esnek olmakla birlikte, diğer testlerde olduğu gibi bu yönteminde sağladığı faydalar ve getirdiği maliyetler değerlendirilmelidir.
Faydaları:
Zorlukları:
Daha çevik takımlara olan ihtiyaç, daha hızlı üretim beklentileriyle birlikte gelirken "Aynı Gün Teslimat" gerçekliğiyle körükleniyor; daha azı karşılığında, daha fazlası için sürekli bir talep ile boğuluyoruz. Peki SHERPA, uzaktan nasıl çalışıyor?
Halen çoğu firma, kullanılabilirlik testlerinin “pahalı ve lüks ekipmanlar gerektiren” - haftalarca zaman alan - uzun soluklu bir süreç olduğunu düşünüyor. Halbuki bugün, kullanılabilirlik testlerini çok daha hızlı, pratik ve - eskiye göre - makul bütçelerle yürütebilmek mümkün.
Tüm dünyada faaliyet gösteren ürün yöneticileriyle gerçekleştirilen röportajlardan, ürün yönetimi hakkında öğrenmeniz gerekenler.
Onurcan Eki, Google'ın yeni sertifikalı online eğitim programlarını inceledi ve profesyonel kariyerinde etkili bir adım atmak isteyenler için öne çıkan 4 sertifika programı listeledi.
Inside Design, LinkedIn'den Jacob Hernandez ile organizasyonların sistemik değişim yaratma potansiyelleri hakkında bir röportaj gerçekleştirdi.
Invision, "2021 Ürün Tasarım Eğilimleri Raporu" çalışması kapsamında EightShapes kurucusu Nathan Curtis'le bir araya gelerek tasarım sistemlerinin geçmişi ve geleceği hakkında konuştu.
UX Engineer Fatih Akgöze, SHERPA'da yürüttükleri prototipleme süreçlerinde ortaya çıkan problemleri ve bunları hangi araçlar ve metotlar yardımıyla çözdüklerini paylaşıyor.
ROI’ni yükseltirken dijital bölünmeye deva olabilirsin. Tuğba Erdem bizi, tasarım disiplininde bunu başarmamızı sağlayan seçkin bir metodolojiyle tanıştırıyor: "Kapsayıcı tasarım".
SHERPA UX Researcher Şüheyda Oğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa Portalı için 2 senaryo ve 27 kullanıcıyla dijital olarak gerçekleştirdikleri kullanıcı testini ve testin sonuçlarını yazdı.
SHERPA'da kullanıcı deneyimi yazarı olarak çalışan Tuba, bize son 2 yıldır üretim yaptığı bu alanla ilgili Gılgamış Destanı'nı kıskandıracak derecede uzunlukta bir yazıyla kariyer yolculuğunu anlatıyor.
Kullanıcı deneyimi, araştırma aşamasıyla başlar ve etkileşim, ilgi ve adaptasyonun ölçümlenmesiyle devam eder. Bu ölçüm için kullanılan yöntemlerden birisi de deneyim örnekleme metodudur ve uzun süreli araştırmalarla birlikte kullanıldığında karanlıkta kalan bazı noktaları aydınlatır.
Kullanıcı araştırmalarında hedef kitlenizin arzuları, istekleri, ihtiyaçları, korkuları, duyguları ve düşünceleri rakamlar ve istatistiklerle ölçülemez. Bu konuda kullanılabilirlik testleri, zihinsel model (mental model) ve odak grubu (focus grup) gibi kalitatif araştırma çeşitleri bulunsa da, asıl soru bu araştırmalar sırasında kullanıcının ihtiyaçlarına mı, yoksa isteklerine mi odaklanmak gerektiğidir.