Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Persona, kullanıcının karakterini ve sosyal yönünü tanımlar ve Latince “maske” anlamına gelmektedir. Personalar, Alan Cooper’ın 1998 yılında yayımlanan The Inmates are Running the Asylum adlı kitabı ile kullanıcı deneyimi tasarımı alanında “Kullanıcı Personaları” adıyla hayat bulmuştur.
Kullanıcı personaları, tasarım problemlerini tanımlayabilmek ve bu problemlere çözüm tasarlayabilmek amacıyla, kullanıcı araştırmalarından elde edilen bulguların ışığında öyküsel bir anlatımla oluşturulan kurgusal karakterlerdir.
Kullanıcı personaları, geliştirme ya da iyileştirme sürecinde olan kullanıcı deneyimine bağlı olarak farklı bileşenler içerebilir ancak genellikle şu bileşenlerden oluşur:
Oyun tasarımı ve oyunlaştırma arasında doğal olarak örtüşürler ve bu özellikle oyuncu türlerinde görünür olur. Peki hangi oyuncu türleri vardır ve ne tür özellikleri ile ayrışırlar?
Rapor sonuçlarında gördüğünüz tüketicilerinizle tanışmak, ihtiyaçlarını anlamak, ürününüzle onun arasında sağlam bir ilişki kurmak istiyorsanız her şeyden önce onun bir insan olduğunu kabul etmelisiniz. Bu konuda Persona’lar size B+ kişisinden çok daha yardımcı olacaktır. Hem böylece yaptığınız araştırma sonuçlarını da çöpe atmamış olursunuz.
SHERPA Information Architect Tuba Çakır, bu Interaction Design Foundation makalesi çevirisiyle kullanıcı deneyimi tasarımında neden erişilebilirlik odaklı bir yaklaşım benimsememiz gerektiği sorusuna sosyal ihtiyaçlar bağlamında cevap veriyor.
Ürün, mekân, hatta kullanıcı ve tasarımcının düşünce yapısı nasıl hayatın dinamizmine uyum sağlayacak bir hızda esnek ve değişken olabilir?
Samsung, CES 2022 fuarında televizyonlarının NFT desteği sunacağını açıkladı. Peki, televizyonlarda NFT desteği ne anlamı geliyor?
Yakup Bayrak, fintech girişimlerinin "biz bir ürün müyüz, yoksa özellik mi" kararını kolaylaştıracak bir algoritma önerisi sunuyor.
İçinde bulunduğumuz "sert, dokunmatik ekranlar çağı"nda duygusal tasarım etkileşimimizi iyileştirebilir mi?
Online komünite nedir ve bir online topluluk nasıl oluşturulur? Gülbüke Kınay, Justina Fenberg'in önerdiği adımları ve Severin Matusek'in altın kurallarını listeledi.
Gamfed Türkiye takımından Yasemin Karakaya, oyunlaştırma sürecinin temel esaslarından biri olan oyuncu tipleri hakkında yazdı.
İçerik pazarlaması uzmanı Anastasya Topçu, 2021 yılının içerik pazarlaması trendleri hakkında öngörülerini içeren kapsamlı bir liste paylaştı.
Hiç nasıl tasarım yaptığınızı tasarladınız mı? SHERPA, "Her şey, tasarımdır" sloganını benimserken ilham aldığı SHERPATH metodolojisini anlattı.
Bir e-ticaret sitesiyle bir şirketin organizasyon şeması arasında nasıl bir bağ olabilir? SHERPA, bu soruyu yatay bağlantılı dikey bloklarla yanıtlıyor.