Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Servis Tasarımı (Service Design), bir işletmenin kaynaklarının, doğrudan çalışanın ve dolaylı olarak da kullanıcının deneyimini geliştirmek amacıyla planlanması ve düzenlenmesidir. Terim ilk defa 1982 yılında, bir bankada kıdemli başkan yardımıcısı olarak görev yapan Lynn Shostack tarafından kullanmıştır. Daha sonraki yıllarda bu terim genişlemiş ve birçok anlam kazanmıştır.
Servis tasarımı, bir ürünün ya da servisin başlangıcından sonuna kadar olan bütün sürecinin tasarımıdır. Bu süreç boyunca var olan ya da var olabilecek olumsuz noktaların tespit edilmesini ve bu noktaların geliştirilmesini sağlar.
Başarılı bir servis tasarımı için bu sürecin bir kaç kez yinelenmesi ve kullanıcıya en uygun hale getirilmesi gerekir.
Siz de son zamanlarda “Ürün ve servis tanımları çok mu iç içe geçti? Servisin kullanıcısı ile ürünün kullanıcısı ne oranda benzerlik taşıyor? ” gibi soruları daha sık sormaya başladıysanız, servis tasarımı hakkındaki bilgilerinizi genişletmenin vakti geldi demektir.
Bir işletmenin kaynaklarının, doğrudan çalışanın ve dolaylı olarak da kullanıcının deneyimini geliştirmek amacıyla planlanması ve düzenlenmesi eylemine, servis tasarımı denir. Peki daha iyi bir servis tasarımı için neleri öğrenmeli, hangi noktaları göz önüne almalıyız?
Tasarım Sohbetleri'nin yeni bölümünde konuğumuz, sosyal antropolog ve bağımsız araştırmacı Volkan Altınok. Antropolojik yöntemlerle kırsal, kentsel, sosyal, politik araştırmalar ve tüketici araştırmaları yapan Volkan’la kullanıcı araştırmaları ana başlığında kültürün tüketime etkisini konuşurken, mekan tasarımlarının deneyime etkisine ilişkin de ilginç şeyler öğrendik.
Basit gözüken hataların kullanıcıların hayatına mal olabildiği finans dünyasında iyi bir deneyim nasıl tasarlanabilir?
Tasarım ve araştırmanın farklı alanlarından üç sektör profesyonelinin buluştuğu UXRP, hedefe yönelik kullanıcı deneyimi araştırmalarının tasarlanmasını kolaylaştırma amacıyla oluşturdukları Araştırma Tasarımı Kiti'ni ücretsiz olarak kullanıma açıyor.
Hayatımıza entegre etmeyi tercih ettiğimiz akıllı ve birbirine internet üzerinden bağlı "şey"lerin sayısı beklediğimiz kadar hızlı artmıyor. Öte yandan ise bu pazar beklenenden çok daha fazla büyüyor. Peki bu nasıl oluyor?
Fjörd Kıdemli Servis ve Etkileşim Tasarımcısı Cansın Bozoğlu, üzerine sayfalarca okunup saatlerce konuşabileceğimiz bir yazıya imza attı: Bilgilerimizi her yeni bir gün, yeni bir uygulama ya da yeni bir oyunla sorgusuz sualsiz paylaştığımız bir dünyada, sence "etik tasarım" nedir?
Müşterisi olduğunuz tüm şirketlerin mobil uygulamalarını indiriyor musunuz? Düzenli olarak kullandığınız bir chatbot var mı? Hiç Google Glass gördünüz mü?
Harıl harıl "UX nedir?" sorusuna cevap aradığımız 2016'nın ardından, umutla baktığımız bir 2017 yaşadık. Finans, telekom ve e-ticaret ürün / servis deneyimleri başta olmak üzere, "Bize de kullanıcı deneyimi lazım." fikrinin yön verdiği bir çok proje Türkiye'de ardı ardına görünür oldu. Bir yandan UX / UI tasarımcısının görev tanımı giderek netleşirken, diğer yandan "insanı odağına alan etkili bir yöntem" yaklaşımıyla saygınlığı arttı, kullanım alanları da yaygınlaştı.
Pazarlamacılar için landing page tasarlama platformu olarak konumlanan Unbounce‘un kreatif direktörü Oli Gardner, dönüşüm odaklı tasarımın (DOT) önde gelen savunucularından. Gardner’a göre, bir websitesinde DOT’u rehber alarak yaratacağınız her sayfa, hesap verebilir içerik olarak tanımlanabilir. Bu da her bir sayfanın ziyaretçilerinin müşteriye dönüşüm sürecindeki etkisinin ve başarısının ölçülebilmesi anlamına gelir.
Tasarım ve pazarlama süreçlerinde olgu ve gözlemler yerine kullanıcı içgörülerine göre hareket etmek, doğru çözümler tasarlamanın ilk adımı. Peki nasıl?
Sezgisel olarak çözmeye çalıştığımız tüm problemler, bilimsel yaklaşımlarla çözülebilir. Bu yazıda, yaptığımız işin temelinde yatan, fakat günlük pratikler nedeniyle kısmen geri planda kalmış bilimsel yaklaşımları ve teorileri derlemeye çalıştım.