Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir kullanıcının, bir ürün, hizmet ya da sistemden belirli faydalar sağlamak amacıyla, belirli hedeflere erişmek için tecrübe ettiklerine, yani o üründen bütünsel bir bakış açısıyla edindiği tecrübeye dair tüm bildiklerimizi bu kategoride derledik.
ROI’ni yükseltirken dijital bölünmeye deva olabilirsin. Tuğba Erdem bizi, tasarım disiplininde bunu başarmamızı sağlayan seçkin bir metodolojiyle tanıştırıyor: "Kapsayıcı tasarım".
Serinin 7. bölümünde, kullanıcı deneyimi araştırması konusunda bilgi paylaşımını ve etkileşimi farklı disiplinlerden katılımcılarla geliştirmeyi hedefleyen [UX-Araştırma] topluluğunu konuk ettik.
Artırılmış gerçeklik hakkındaki ilk konsept, Frank L Baum'un 1901'de yazdığı bir romanında, bir dizi veriyi insanlara eşlediği bir "karakter işaretleyicisi" olarak adlandırılan bir elektronik gözlük olarak olarak ortaya çıktı. Bugün, artırılmış gerçeklik sadece bir bilim-kurgu kavramı değil, gerçek bir şey.
SHERPA, çalışmalarına dahil ettiği kullanıcı akış şemalarını inceleyor ve daha iyi ürünler tasarlamaya nasıl yardımcı olduğunu aktarıyor.
Daha çevik takımlara olan ihtiyaç, daha hızlı üretim beklentileriyle birlikte gelirken "Aynı Gün Teslimat" gerçekliğiyle körükleniyor; daha azı karşılığında, daha fazlası için sürekli bir talep ile boğuluyoruz. Peki SHERPA, uzaktan nasıl çalışıyor?
Deneyim: Descartes gibi düşünürlerin nemesisi olmuş bir kavram. Peki bu kelimenin derinliğini gerçekten kavrayabiliyor muyuz?
SHERPA UX Researcher Şüheyda Oğan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa Portalı için 2 senaryo ve 27 kullanıcıyla dijital olarak gerçekleştirdikleri kullanıcı testini ve testin sonuçlarını yazdı.
SHERPA’daki arkadaşlarımız 9 Nisan Perşembe günü, koronavirüs salgını nedeniyle e-Devlet üzerinden erişime açılan ücretsiz maske başvuru formunun kullanıcı deneyimi analizini ve bu analizdeki bulgulardan yola çıkarak tasarladıkları yeni form deneyimini SHERPA’nın Twitter hesabından kamuyla paylaştı. Biz de bu proaktif hareketin ortaya çıkış sebebini, sonrasında yaşananları ve neler hissettiklerini bizzat “harekete geçenler”e sorduk.
Yakup Bayrak, bankacılık alanında karşımıza çıkan Dark UX uygulamaları ve güveni tasarlamak hakkında yazdı.
Özellikle son iki yılda, neredeyse her iki toplantının birinde, yukarıdaki sorunun muhatabı oluyoruz: “UX’e ne zaman yatırım yapmalıyız?” Mutluyum çünkü soruyu soran grubun, kullanıcı deneyimi tasarımının yatırıma geri dönüşü konusunda bir endişesi kalmamış durumda.
1 Ocak 2020'de yürürlüğe giren bir kanun, kullanıcıların artık "özgür bir bankacılık deneyimi" yaşayabilmesini sağlayacak. Peki bu gelişme, neden deneyim tasarımı açısından da bir “devrim”?
Bir prototip hazırlamanız gerekiyor. Peki, ne kadar detaya girmelisiniz ve kadar zaman ve enerji harcayacaksınız?