Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Proje ve ürün geliştirmeye dair süreçlerin, tasarım odaklı düşünme biçimine entegre bir şekilde ele alındığı bu kategoride, bu süreçlere dair ipuçları, verimliliğinizi artıracak uygulamalar, metodolojik yaklaşımlar ve örnek süreçleri sizin için derledik.
Girişimciler için online yalın kanvas, iş modeli kanvası, SWOT kanvası ve proje kanvası oluşturma aracı.
Bu soruya doğru cevap verebilmek için öncelikle kendinize sormanız gereken soru şu: Süreçlerimiz nasıl işliyor ve ihtiyaçlarımız neler?
"Olabilecek en kötü fikir" metodu ile beyin fırtınası (brainstorming) sürecini baş aşağı ederek ekibinizin yaratıcılığını körükleyin.
Bugün bir ürünün başarısını belirleyen en önemli faktör sunduğu kullanıcı deneyiminin kalitesi. Haliyle, ürün yöneticisi rolü de UX ekseninde evrilmek zorunda.
Bu hastalık size de bulaştıysa ve bir an önce önlem almazsanız, hem ürününüz hem de siz çok yüksek olasılıkla başarısız olacaksınız.
Çoğu UX projesinde en sık karşılaşılan problemlerden biri, işletme için UX’in öneminin yanlış anlaşılmış olması. Peki bu işin doğrusu nedir?
“Proje sahibi bizden ne bekliyor?” sorusuna daha işin başında yanıt almayı ve olası beklentilere dair endişeleri gidermeyi kolaylaştıran onlarca yöntem mevcut.
Wireflow, akış şeması ve wireframe'in kombinasyonu olarak değerlendirilebilecek bir çıktı tipidir. İş akışlarının soyut semboller yerine wireframe'ler kullanılarak oluşturulması anlamına gelir. Wireflow çizerek, düzeni ya da içeriği dinamik olarak değişen sayfalardan oluşan mobil ya da web uygulamalarının iş akışlarını daha iyi ifade etmek mümkündür.
SHERPA’nın uzun süreli iş ortaklarından Frosmo’nun CEO’su Mikael Gummerus ve Türkiye Ülke Yöneticisi Suphi Özgür Cankurt ile bir araya gelerek Frosmo, Türkiye’deki UX iş ortamı ve girişimciliğin geleceği üzerine konuştuk.
Bir yazılımcı için "efor öngörüsü" (estimation) — bir iş için ne kadar süreyle ne kadar efor harcanacağına dair tahmin — vermek, işinin en can sıkıcı kısmıdır. Çünkü süreç boyunca karşınıza çıkabilecek sorunlar ve bunların ne kadar zaman alacağı konusunda asla emin olamazsınız. Bu nedenle, birçok kişi efor öngörülerinin hep farazi kalacağı için anlamsız olduğunu düşünür.
Tasarım, başı ve sonu olmayan bir süreç; tasarım endüstrisi de öyle. Proje sahiplerinin ve tasarım profesyonellerinin beklentilerinin her geçen gün yenilendiği günümüzde, eski moda iş modellerinin verimlilikten uzak olduğu aşikar. Yakup Bayrak ile, kurucusu olduğu SHERPA için tasarladığı, hem proje sahiplerini hem de tasarım profesyonellerini koruyarak verimli ve sürdürülebilir işbirliklerinin kapısını aralayan Design as a Service (DaaS) iş modeli hakkında dolu dolu bir sohbet gerçekleştirdik.
Bir projede tasarımcının doğru noktaları sorgulayabilmesi, işi sadece estetik kaygıyla değil, markanın stratejisini daha ileri taşıma kaygısıyla da hareket ettiğini kanıtlar. Proje sahibinin amacını sorgulayabilmek, tasarım kararlarını belli rasyonellere oturtarak doğru çözümü üretmenin yolunu açar.