Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Servis ürün tasarımı süreçlerine dair yapılması gerekenler, dünyanın en büyük tasarımcılarından ipuçları ve tasarım odaklı düşünmenin bu alana yansımalarını SHERPA Blog ve konuk yazarların kaleminden inceleyin.
Birçok bağımsız tasarımcı ve stüdyo, tasarım süreçlerinde karşılaşabilecekleri problemleri çözmek ve süreci iyileştirmek için farklı yaklaşımlar geliştirmiştir. Bu süreçler bir plan doğrultusunda ve yöntemsel devam edebileceği gibi, tamamen raslantısal olarak da işleyebilir. Bununla birlikte, genel olarak bir tasarım sürecinde sıklıkla kullanılan aşamalar bulunur.
Duygusal tepkiler, afektif (affective) ve bilişsel (cognitive) sistemler olan iki büyük bilgi işleme sisteminin ürünüdür. Bilişsel sistem duygusal deneyimimizi etkilerken, afektif sistem insan duygusunun aceleci bir parçası olarak düşünülebilir. Örneğin; birinin yolumuzu tıkadığını fark ettiğimizde ve arabamızı çıkaramayacağımızı anladığımız zaman, bilişsel sistem durumu tespit etmemize yardımcı olmak için bilgiyi işlerken; afektif sistem bize fizyolojik uyarılma ile haksızlığa uğradığımız bilgisini sunar ve öfke ya da hayal kırıklığı gibi duygusal bir tepki oluştururuz.
Her sene Eylül ayında Berlin’de gerçekleşen ve tüketici elektroniği konusunda Avrupa’nın en önemli etkinliklerinden biri kabul edilen IFA fuarını ziyaret ettik. Fuara ve Beko POS Ödeme Sistemleri projesiyle kısa listede yer aldığımız UX Design Awards yarışmasına yönelik gözlemlerini Selen Şentürk ve Orkun Duyar’la konuştuk.
Yapay zeka tartışmaları gün geçtikçe alevleniyor: Bu teknoloji insanlığın en büyük düşmanı mı, yoksa hayatımızı hayal edemeyeceğimiz ölçüde kolaylaştırabilir mi?
Tasarım, ürünlerin üretiliş ve kullanılışı üzerinde büyük bir etkiye sahip ve bu sebeple kaynak verimliliği yüksek bir ekonomiye geçişte kritik bir unsur. Çalışmalar, ürünlerin üretim süreçleri ve malzeme konusundaki nihai kararların dörtte üçünün tasarım aşamasında alındığını gösteriyor.
Einstein kesinlikle haklı. Problemleri, onları yaratırken kullandığımız düşünme biçimlerini kullanarak çözemeyiz. Üstelik, toplum ve çevresel koşulların hızla değişen yapısını düşündüğümüzde, bir problemi çözmek için eskiden kullandığımız bir yöntem artık işlevini yitirmiş olabilir. Daha iyi çözümler üretebilmek, servisler ve deneyimler tasarlamak amacıyla yeni yaklaşımlar geliştirmemiz gerekiyor.
Her yanımız yaratıcılık hakkında öneriyle dolmuş olsa da, biz sizi dünyaca ünlü reklamcı John Hegarty'nin klasik yaratıcılık tabularını yıkan önerileriyle tanıştırmak istiyoruz.
Kullanıcı deneyimi alanında SHERPA'yla çalışmayı tercih eden Arçelik takımı ile; bilgi mimarisinden etkileşim tasarımına, kullanıcı testlerinden tasarım ve üretim süreçlerine; ürün ve kullanıcı deneyimi tasarımı süreçlerinin kesiştiği ve ayrıştığı noktaları konuştuk.