Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir ürünün işlevi ile, kullanıcının ürüne davranış ve onu anlayış şeklini inceleyen, bu sırada da odağını insana çeviren bir tasarım pratiği olan Etkileşim Tasarımı’na dair yenilikler, makaleler, röportajlar ve girişimler bu kategoride.
Teknoloji geliştikçe kurallar, amaçlar ve problemler değişiyor. Yeni jenerasyon kullanıcı deneyimi tasarımcıları, her gün, günlük yaşamımızı doğrudan etkileyen yepyeni sorunlarla karşılaşıyor ve çözümleriyle de geleceği şekillendiriyorlar. Peki nedir bu yenilikler ve tasarım pratiğini nasıl şekillendiriyorlar?
Bir problem çözme pratiği olarak tasarım, sektör bağımsız olarak iş yapma tarzlarına derin bir şekilde sirayet etti. Bununla birlikte tasarıma dair bir çok terim de profesyonel hayatlarımızda kendine yer edindi. Peki nedir bu terimler ve nasıl doğru kullanılırlar? Yakup Bayrak Yazdı.
Neden üreticiler bir anda ekran boyutlarını büyütmeye karar verip, durmaksızın ekran boyutları ve oranlarıyla oynamaya başladılar dersiniz?
2018 milletvekili ve cumhurbaşkanı seçimlerini geride bıraktık ancak seçim sistemine yönelik sorular hala gündemde. Siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler ve tarih alanında çalışan 3 genç akademisyene, seçim sistemleri ile ilgili merak edilenleri sorduk.
Müşteri edinimi aşamasında markanın ikna odaklı olması, deneyim tasarımcısının bakış açısını daraltıp, kullanıcının deneyimini de zorlayıcı bir hale sokabiliyor. Peki sonuca odaklı bu yöntemin yarattığı soru işaretleri, sizde de bir etik çelişki yaratmıyor mu?
Önümüzdeki yıllarda banka, finansal kuruluşlar ve sigorta şirketleri grubunda, chatbot’larla çok daha fazla sohbet edeceğimizi peşinen kabul etmemizde yarar var. Peki bu etkileşimi doğal bir hale getirmek için neler yapabiliriz?
Tasarım Sohbetleri serimizin yeni konuğu yönetmen, etkileşim tasarımcısı, danışman ve algı bükücü Halit Soysal. Kendisiyle 2013 yılından bu yana geliştirdiği giyilebilir teknoloji ürünü Paó, 15 yıldır sürdürmekte olduğu etkileşim tasarımı yolcuğu ve giyilebilir teknolojilerin tasarım metodolojileri hakkında konuştuk.
Harıl harıl "UX nedir?" sorusuna cevap aradığımız 2016'nın ardından, umutla baktığımız bir 2017 yaşadık. Finans, telekom ve e-ticaret ürün / servis deneyimleri başta olmak üzere, "Bize de kullanıcı deneyimi lazım." fikrinin yön verdiği bir çok proje Türkiye'de ardı ardına görünür oldu. Bir yandan UX / UI tasarımcısının görev tanımı giderek netleşirken, diğer yandan "insanı odağına alan etkili bir yöntem" yaklaşımıyla saygınlığı arttı, kullanım alanları da yaygınlaştı.
Dijital, insandan ne bekliyor, biliyoruz: Veri. Peki, insan, hayatının her alanına izinli / izinsiz müdahil olma hakkını sunduğu dijitalden ne bekliyor?
Bilim kurgu yapımları pek çok insan için olduğu gibi, kullanıcı deneyimi alanında çalışan tasarımcılar için de önemli bir ilham kaynağı. Ancak gerçek hayatta olduğu gibi, milyonlarca izleyiciye ulaşan bu türdeki film ve dizilerde karşılaştığımız ekranlarda da her zaman en iyi kullanıcı deneyimi sunulmuyor.
Yakın zamana kadar “ürün” dendiğinde, akla sadece malzeme veya mağazalarda satılan fiziki cihazlar gelirdi. Fakat bu terim günümüzde “dijital” ürünleri de kapsayan bir evrenin merkezine yerleşti; fiziki ürünlerin dijital ekranları veya uygulamalar da artık ürün olarak adlandırılmaya başlandı.
Bürokrasinin tamamen analog, kağıt saklamanın en önemli disiplin olduğu Almanya’dan yepyeni bir bankacılık hizmeti anlayışı: N26.