Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Kullanıcı araştırmaları, kullanıcı deneyimi tasarımcı ve araştırmacılarının gözlem ve analizlerle dayalı yöntemler yoluyla kullanıcı davranışlarını, ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını anlamaya çalıştıkları metodolojiler bütünüdür. Bu metodolojilere dair uygulama örnekleri, araştırma ipuçları ve test yöntemlerine dair her şey bu kategoride.
Çağımızda web varlıkları sadece online girişimler için değil hemen hemen her sektörde faaliyet gösteren firmalar için de önemli hale geldi. Çeşitli araçlar vasıtası ile, hedef kitlelerle girilen etkileşimler ve yaratılan alternatif satış kanalları, büyüme sürecine geçiş kapıları aralayabilmenizi sağlayabilir. Hotjar da bunu olabildiğince kolaylaştırma amacı güden bir araç.
Hayat kurtaran küçük şeyler yazı dizimizin bir yazı dizisi olabilmesi için devam yazısının olması gerekliydi ve sonunda vakit bulup yazmak için makina başına geçebildim. Bu seansa sadece Google Analytics üzerine maddeler koymak yerine, araçlar arasında bir karma yaratmak ve kullanmayı sevdiğimiz, faydalı gördüğümüz bilimum araçlardan da örnekler vermek istedim.
Etnografi, sosyal bilimlerle az da olsa ilgili olanların duymamış olmasının imkansız olduğu, sık kullanılan bir kavram. Peki sosyal bilimlerle iç içe geçmiş bu kavramın tasarım ve kullanıcı deneyimiyle alakası nedir? Etnografik inceleme ve araştırma yöntemleri, kullanıcıyla ürün ya da hizmet arasında kurulacak olan bağın kaderini nasıl etkileyebilir?
Kullanıcı araştırması UX tasarımının ilk ve önemli bir aşamasını oluşturur. Kullanıcınızı ve ihtiyaçlarını anlamanızı ve de gerçek ihtiyaçları karşılayacak bir ürün yaratmak üzere bilgi toplanmanızı sağlar. O halde kullanıcı araştırması kimi durumlarda bir ürünün başarılı olmasına neden ve nasıl engel olabilir?
Bir ürünün hayata geçmesini tetikleyen ilk aşama, o ürünün tasarım aşaması değildir. Fikri bulduğunuz ilk an, proje ortaklarının "aha!" anı, yatırımcının ikna edildiği toplantı da değildir. Bir ürünün hayata geçirilip geçirilmeyeceğinin fizibilitesi kullanıcı testleri ile gerçekleşir.
Geleneksel iktisadın bize öğrettiğinin aksine, insanlar dikkatlice hazırlanmış maliyet ve kaynak analizleri sonucunda hareket etmezler. Araştırma sonuçlarınında ortaya koyduğu gibi kararlarımızı mantıklı ve bilinçli düşünceden daha çok duygularımızla alıyoruz. Ancak, mantıksızlıkğımız tahmin edilebilir bir şey. Bu nedenle iyi tasarımcılar insanların karar verme mekanizmasını öğrenebilir ve kullanılabilirliğin bir adım ötesine giderek davranışlarımızı etkili şekilde yönlendirebilen ürünler yaratabilirler. Detaylar UX Efsanesi #29'da! Şöyle Buyrun...
Çoğu durumda kullanıcılar, bir ürünün ne için ve ne amaçla geliştirildiğiyle ilgilenmezler. Ürünü kullanmak için bir yol bulur ve ona bağlı kalırlar. Bu ve benzeri kullanıcı deneyimi anomalilerini tespit edip, ürününüzün evrimini onlarla savaşmak yerine onlarla gelişecek şekilde tasarlamalısınız.
Pek çok kurum Yeni Coca-Cola (Coke) veya Aeron sandalyeleri gibi geçmişte yaşanmış araştırma fiyaskolarını göz ardı ederek, insanlara internet sitelerinde veya hizmetlerinde ne tür değişiklikler görmek istediklerini sormaya devam ediyor. İnsanlara sorarken şunu unutmamak gerekir: insanlar gelecekteki davranışlarına dair kendinden emin ancak yanlış tahminlerde bulunabilirler; özellikle yeni ve aşina olmadıkları bir tasarım kendilerine sunulduğunda. Bir şeyi kullanmayı hayal etmekle, onu gerçekten kullanmak arasında büyük bir fark vardır. Dahası, insan tercihleri oldukça istikrarsızdır. Gelin, kullanıcı araştırmaları yaparken nelere dikkat etmek gerektiğini UX Efsanesi #21'de okuyalım.
Bir web sitesi tasarımı yaparken, herkesin sizin gibi olduğunu varsaymak basittir. Fakat bu, kuvvetli bir ön yargıya sebep olur ve süreç yetersiz bir tasarımla sonuçlanır.
Proje sahibi, satın alma müdürü, pazarlama müdürü veya The Boss; aşağıdaki fotoğraf sizi yanıltmasın. Ünvanınız her ne olursa olsun, üzgünüz, aslında bu proje sizin için yapılmıyor.