Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir kullanıcının, bir ürün, hizmet ya da sistemden belirli faydalar sağlamak amacıyla, belirli hedeflere erişmek için tecrübe ettiklerine, yani o üründen bütünsel bir bakış açısıyla edindiği tecrübeye dair tüm bildiklerimizi bu kategoride derledik.
Geçtiğimiz yıl 40. yaşını kutlayan Yıldız Savaşları (Star Wars) serilerinde gördüğümüz arayüzler, üretildikleri zamanların teknolojik seviyelerini mi yansıtıyor, yoksa sadece bir eğlence unsuru olarak mı tasarlanıyor?
Hikaye anlatımı ve anlatıcılığı, hem kullanıcı deneyimi ve tasarım odaklı düşünme süreçlerinde önemli bir rol oynar; hem de kendileri için tasarım yaptığımız kişilerde merak uyandırır. Peki hikayeler nasıl oluyor da tasarım projenizin en önemli parçalarından birisi haline gelebiliyor?
Önümüzdeki yıllarda banka, finansal kuruluşlar ve sigorta şirketleri grubunda, chatbot’larla çok daha fazla sohbet edeceğimizi peşinen kabul etmemizde yarar var. Peki bu etkileşimi doğal bir hale getirmek için neler yapabiliriz?
Bu makalede, kullanıcı deneyimi yazımının (UX writing) ne olduğuna değinip, özelikle teknolojik ürünler ve servisler ekseninde gündemi neden bu kadar meşgul ettiğini birlikte anlamaya çalışacak, ardından ise konu hakkında bazı pratik ipuçlarıyla etkili UX yazımı konusunda bilgi edineceğiz.
Her fırsatta altını çiziyoruz: Tasarım problem çözmektir. Ancak yaşadığımız dünyanın problemlerini çözmek için artık sadece tasarım yeterli değil. Büyüyen ihtiyaçlar, bu ihtiyaçları karşılamaya çalışan karmaşık sistemler ve bu sistemlerin ihtiyaç duyduğu kısıtlı kaynaklar, tasarımın artık anlık değil uzun vadeli ve sürekli çözümler üretmesini zorunlu kılıyor. Bu nedenle artık yeni değerler yaratmak için sadece tasarımı değil sürdürülebilir tasarımı odak noktasına almak gerekiyor.
Harıl harıl "UX nedir?" sorusuna cevap aradığımız 2016'nın ardından, umutla baktığımız bir 2017 yaşadık. Finans, telekom ve e-ticaret ürün / servis deneyimleri başta olmak üzere, "Bize de kullanıcı deneyimi lazım." fikrinin yön verdiği bir çok proje Türkiye'de ardı ardına görünür oldu. Bir yandan UX / UI tasarımcısının görev tanımı giderek netleşirken, diğer yandan "insanı odağına alan etkili bir yöntem" yaklaşımıyla saygınlığı arttı, kullanım alanları da yaygınlaştı.
Dijital, insandan ne bekliyor, biliyoruz: Veri. Peki, insan, hayatının her alanına izinli / izinsiz müdahil olma hakkını sunduğu dijitalden ne bekliyor?
Bilim kurgu yapımları pek çok insan için olduğu gibi, kullanıcı deneyimi alanında çalışan tasarımcılar için de önemli bir ilham kaynağı. Ancak gerçek hayatta olduğu gibi, milyonlarca izleyiciye ulaşan bu türdeki film ve dizilerde karşılaştığımız ekranlarda da her zaman en iyi kullanıcı deneyimi sunulmuyor.
SHERPA Blog 2015 yılının Ocak ayında yeni bir misyonla canlanmaya başladığında yayınladığımız ilk içerik, o dönemde Türkiye’de yeni yeni yaygınlaşan kullanıcı deneyimi kavramını doğrularıyla ve yanlışlarıyla her kesimden insana anlatmamızı mümkün kılan UX Efsaneleri’ydi. SHERPA Blog’da bir dönemi geride bırakır ve yepyeni bir dönemin kapılarını aralarken UX Efsaneleri (UX Myths) içeriklerinin yaratıcısı Zoltán Kollin ve Zoltán Gócza’yı ağırladık.
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Kerem Rızvanoğlu ve GittiGidiyor Ürün Stratejisi ve Proje Geliştirme Direktörü İrfan Gürvardar, Brand Week İstanbul Efsaneleri serimizin dördüncü bölümünde konuklarımız oldu.
Tasarım odaklı düşünme, tasarımcılara özgü bir şey değildir — edebiyat, sanat, müzik, bilim, mühendislik ve iş dünyasındaki tüm büyük yenilikçiler tarafından uygulanmaktadır.
Ürün ya da servis tasarımında, yanlış bir problemi çözmeye odaklanan bir özellik nasıl başarısız olacaksa; kullanıcı deneyimi analizinde yanlış metriğin takip edilmesi de o kadar anlamsızdır.