Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
İnsan yapısı şeylerin kolay kullanabilmesi ve kullanımının kolay öğrenebilmesi olarak tanımlanan Kullanılabilirlik, bir tasarım ürününün tüm paydaşlarını kapsar. Bu ürünün nasıl çalışması gerektiğinden, nasıl görünmesi gerektiğine kadar olan tüm süreçleri kapsayan kullanılabilirlik hakkındaki tüm SHERPA Blog içerikleri bu kategoride.
Infinite scroll beynelmilel bir içerik listeleme kurgusu oldu olalı, gerek UX designer'lar (kullanıcı deneyimi tasarımcıları), gerek IX designer'lar (etkileşim tasarımcıları), gerekse de HTML geliştiriciler, sayfa içeriklerinin listelenmesi konusunda hangi tekniğin daha etkili hangisinin daha kullanıcı dostu olduğu hakkında tartışa dururlar. Tartışma A/B testlerinin kullanımının artmasıyla iyice kızıştı.
Çoğu markanın web sitesinin mobil arabirimlerine veya mobil uygulamalarına baktığımızda hamburger menü ikonuyla tetiklenen yan menü kullanımıyla karşılaşırız. Peki, hamburger menü sanıldığı gibi bir fayda mı sağlıyor, yoksa daha fazla probleme mi neden oluyor?
En göze batan, sıklıkla karşımıza çıkarak bizi kullanıcı olarak yoran deneyim problemlerini listeledik.
Hayatın farklı gözler ve kabiliyetlerle sürdürüldüğü bu iki döneminde bulunan kullanıcalar için yapılan tasarımlarda, etkili kullanılabilirlik için yapılması gerekeneler nelerdir?
Butonların kullanılabilirlikteki önemi, tarihsel olarak geçirdikleri değişimler, günümüzde aldıkları hal ve buton tasarımında dikkat edilmesi gerekenler: Hepsi bu yazımızda.
Web sitelerindeki formlar, kullanıcı - arayüz etkileşimi açısından, deneyimin en önemli adımlarından bir tanesi. Formlardaki en can sıkıcı iş ise, spam gönderimlerinin kontrol altına alınması. Bu amaçla kullanılan captcha'ların, kullanıcı ve kullanıcı deneyimin için bir kabus haline gelmesinin önüne nasıl geçebiliriz?
Siteniz ne kadar iyi olursa olsun, kullanıcılar yollarını bulamıyorlarsa bunun bir önemi yoktur. Navigasyon, bir web sitesinin yol haritası ve kılavuzudur. Ziyaretçinin web sitesi içinde kaybolmaması ve daha rahat işlem yapabilmesi için bu öğelerin kullanışlı olmasına dikkat edilmelidir.
Bir kullanıcı için "öğrenme" ve "bilme" konusunda bir fikre sahip olabiliriz fakat "anlama" ve "kullanabilme" de hesaba katıldığında bildiğimizi sandığımız şeyleri anlamadığımızı fark edebiliyoruz. Eğer aklınız iyice karıştıysa, gelin yazının devamındaki videoyu beraber izleyelim ve bir kullanıcı için bu kavramların ne anlama geldiğini beraber sorgulayalım.
Web projelerinin kullanıcı deneyimi tasarımında yapılan en yaygın hata, tüm deneyimi wireframe üzerinde planlamaya çalışmaktır. Oysa wireframe dökümanları, tasarlanan dijital deneyimin sadece görünen parçalarını -yani arayüz tasarımını- içerir. UX ise görünmeyeni, algılananı, yaşananı ve hissedileni de kapsar.
Mobil kullanıcılar denince pek çok kişinin aklına o kalıplaşmış sürekli hareket halinde, dikkat süresi bir keçininkine eşit ve Mobil Kullanıcı Dikkat Eksikliği Bozukluğu yaşayan insan görüntüsü geliyor. Peki, gerçekten mobil kullanıcıların dikkati dağınık mı? Tabii ki. Ama bilgisayar önünde otururken, TV izlerken veya bir araba sürerken de dikkatimiz bir o kadar dağınıktır. Dikkat dağıtıcı etkenler her yerde mevcut, sadece mobil dünyaya has bir olgu değiller.
Kullanıcı deneyimi için tasarım yapmak, kullanılabilirliği sağlamaktan çok daha geniş bir amaca sahiptir. Kullanılabilirlik, insanların yapmak istediklerini kolayca başarabilmelerini sağlar. UX dizayn, bundan çok daha fazlasını kapsayarak, insanlara haz dolu ve anlamlı bir deneyim sunmayı hedefler.
Konu kullanıcılardan geri bildirim almaya geldiğinde, amaçları tamamen farklı olmasına rağmen genellikle kullanıcı testleri ve odak grubu çalışmaları arasında karmaşa yaşanır. Gelin bu konuya göz atalım ve bu karışıklığı gidermeye çalışalım.