En güncel içerikler

Çocuklar için kullanılabilir web sitesi tasarlamak
Makaleler

Çocuklar için kullanılabilir web sitesi tasarlamak

Küçük yaştaki çocuklar için tasarım yapmak, o yaş grubunu hedeflemek isteyen bir müşteri tarafından talep gelmedikçe pek çok tasarımcının düşünmediği bir şeydir. Ancak gerçek şu ki 3-12 yaş grubundaki çocukların internet kullanım oranı azımsanamayacak derecede yüksek. On yıl önce, henüz okul yaşına gelmemiş bir çocuğun bilgisayar kullanması nadirdi fakat her geçen gün bu oran artıyor.

Selen Şentürk
Tüm formlar sıkıcı olmak zorunda mı?
Makaleler

Tüm formlar sıkıcı olmak zorunda mı?

Ne yazık ki; tüm formlar sıkıcıdır. Oysa ki UX literatürüne sessiz ve etkileyici bir giriş yapan, oldukça kullanıcı dostu yeni bir form modeli var: "Natural Language Formlar". Gelin, arayüzde kullanılan iletişim dilin doğal akışında, soru-cevap şeklinde bizden bilgi almayı hedefleyen bu yeni etkileşim yönteminin nasıl çalıştığına birlikte göz atalım.

Yakup Bayrak
Birincil/ikincil düğme kullanımı ile kullanıcı performansını arttırmak: e-Devlet Kapısı örneği
Makaleler

Birincil/ikincil düğme kullanımı ile kullanıcı performansını arttırmak: e-Devlet Kapısı örneği

Form ekranlarında yer alan bileşenlerin yerleşiminden kaynaklanan sorunlar formların kullanılabilirliğini doğrudan etkiliyor. Kullanıcıların form ekranlarında veri girişlerine yönelik bir işlem (örneğin: kaydetme, giriş yapma, temizleme, iptal etme gibi) yapabilmeleri açısından düğmelerin yerleşiminin kullanıcı performansına olan etkisi önemli oluyor. Bu yazımızda form tasarımında birincil/ikincil düğme kullanımının kullanıcı performansını nasıl arttırabileceğini e-Devlet Kapısı örneği üzerinden anlatacağız.

Yavuz İnal
Mobil formlar için ipuçları
Makaleler

Mobil formlar için ipuçları

Mobil formlar, masaüstü formlardan çok daha fazla kısıta sahip. Ekranlar daha küçük, girdi alanlarını kullanmak daha zor ve küçük hatalar büyük kayıplara neden olabiliyor. O yüzden her bir kısıt için bulduğunuz çözümleri, tasarımda bakış açınız olarak yansıtabilmek de büyük bir marifet.

Zeynep Baltalıoğlu
Checkbox mı yoksa switch button mı?
Makaleler

Checkbox mı yoksa switch button mı?

Kullanıcının tercihlerini belirleme yöntemi, biz deneyim tasarımcıları için en zor tercihlerden biri. Bu kritik sorunun cevabını test ederek aradık ve kullanıcı alışkanlıkları rehberliğinde bulduk.

Orkun Duyar
Antik Yunan mı, Eski Mısır mı? Ekran tasarımında siz hangi ekoldensiniz?
Makaleler

Antik Yunan mı, Eski Mısır mı? Ekran tasarımında siz hangi ekoldensiniz?

Eski Dünya'nın en büyük medeniyetleri bugünün tasarım biçimlerini nasıl etkiledi? Daha önemlisi Eski Mısır mı yoksa Antik Yunan mı sizin ekran tasarımlarınızı biçimlendirmeli?

Yavuz İnal
İyi, mükemmelin düşmanı mı?
Makaleler

İyi, mükemmelin düşmanı mı?

Mükemmel tasarım. İlk anda bunun işlevsiz ve rastgele bir süreç olduğu ve çoğunlukla ilhamdan başka bir şeye dayanmadığı düşünülebilir. Eğer bu düşünceye sahipseniz, kullanıcı deneyimi uzmanları tarafından gelecek eleştiri yağmuruna da hazır olmalısınız. Tasarımın bir çok alanında, otoriteyi saymayan zihniyet geçerli olabilir. Fakat burada konu kullanıcı arayüzü ise geçerli olmayacaktır. UX’in olmadığı yerde UI iki harften ibarettir!

Samet Koşar
Tamam mı, iptal mi? Hangi buton önce gelmeli?
Makaleler

Tamam mı, iptal mi? Hangi buton önce gelmeli?

Web sitesi veya uygulama form alanlarında genellikle "tamam" ya da "iptal" gibi buton seçenekleri yer alır. Çoğu durumda kullanıcılara iki seçeneği birden gösteririz. Peki bu formların sonunda kullanıcının karşısına hangi buton önce gelmeli? Bu yazımızda UX/UI alanında uzman yazılım geliştirici Nick Babich’in deneyimlerinden ve araştırmalarından yararlanarak, karar butonlarında kullanıcı deneyiminin önemini ele alacağız ve tasarımcılar arasında sıkça sorulan bu sorunun yanıtını vermeye çalışacağız.

Özgür Korkmaz
Mobil arayüz tasarımında fiziksel kısıtlamalar
Makaleler

Mobil arayüz tasarımında fiziksel kısıtlamalar

Mobil kullanıcılar, masaüstü cihazlara kıyasla daha küçük bir alana sahip arayüze odaklanıyorlar ve etkileşimleri farklı şekillerde anlamaları gerekiyor. Tasarımcılar içinse kullanıcının hafızasında yer eden, mobil cihazlara özgü etkileşimleri tanımlayan detaylar kullanılarak, sezgisel bir mobil deneyim yaratma iddiası ortaya çıkıyor.

Özgür Korkmaz
Dijital reklamlar nasıl kullanıcı dostu olur?
Makaleler

Dijital reklamlar nasıl kullanıcı dostu olur?

Dijital çağda markalar için hedef kitle ve reklamlar arasındaki mesafe her geçen gün biraz daha artıyor. Reklam engelleme uygulamalarının giderek yaygınlaştığı bugünlerde kullanıcı deneyimine zarar vermeden reklam yapmak mümkün mü?

Eser Teker
Akıllı saat ile yaşamak
Listeler

Akıllı saat ile yaşamak

Apple’ın, akıllı kol saati Apple Watch’ı tasarlarken yola çıktığı düşünce, aslında adeta yapışık yaşadığımız telefonlarımızı bir nebze elimizden düşürmemizdi. Steve Jobs’ın rehberliği olmadan tasarlanmış olan bu ilk ürün, bazıları için bir yük olsa da; aktif kullanıcılar, akıllı saat fonksiyonlarını efektif bir biçimde hayatlarına işlemiş durumdalar. İşte günlük yaşamınıza adapte edebilirseniz gerçekten işinize yarayacak 5 akıllı saat uygulaması...

Zeynep Baltalıoğlu
Mobil tıklanabilirlik kanunları
Makaleler

Mobil tıklanabilirlik kanunları

Bir web sitesi ya da uygulamada, kullanıcı etkileşimini sağlayan en önemli unsurlar herhalde butonlar. Açıkçası butonlar olmadan bir kullanıcı deneyiminden bahsetmek bile pek mümkün değil. Peki butonların tasarımında teknoloji liderlerinin önerileri ve dikkat edilmesi gereken kurallar neler?

Orkun Duyar