Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir problem çözme pratiği olarak tanımladığımız tasarım, problemi çözerken gidilen yol, yöntem ve o yolun en verimli şekilde alınan hali de o işin metodolojisi. Bu kategoride dünyanın en büyük organizasyonlarından metodoloji örnekleri ve daha bir çok içeriğe erişebilirsiniz.
Prototipleme ile ilgili en yaygın 6 yanlış kanı ve bu tuzaklara düşmeden nasıl daha iyi ürün ve hizmet tasarlayabileceğimize dair çözüm önerileri.
Kurduğu her şirketle dünyayı biraz daha değiştiren "yıldız girişimci" Elon Musk'ın inovatif fikirlerinin altında nasıl bir düşünme modeli yatıyor? Dahası, Musk bu fikirleri nasıl çalışır hale getiriyor?
Her şey muhteşem yüzüklerin yapılmasıyla başlamadı; bilimkurgu ve tasarım arasındaki bağ hep vardı ve bunu görmek için elf gözlerine ihtiyacımız yok. Bu yakın bağın daha iyi tanımlanabilmesi ve bir metodolojiye sahip olması fikriyle yola çıkan, Hugo ödüllü bilimkurgu yazarı Bruce Sterling, 2005 yılında yayımlanan "Shaping Things" adlı çalışmasında "design fiction" kavramını ilk kez ortaya attı.
Kullanıcıya ait geçmiş ve güncel tüm datanın analiz edilerek kullanıcının henüz ifade etmediği ihtiyaçları öngörmek ve tasarımı buna göre kurgulamak, öngörülü tasarım yaratmaktır. Günümüz dünyasında her gün daha fazla işlemi daha hızlı yapma ihtiyacı içinde olan kullanıcılar için tasarımın öngörülü olmasının bir tercih sebebi olmasından daha doğal bir şey yoktur.
Growth (Büyüme) ve Growth Hacking son dönemde pek çok şirketin ya da ekibin gündemindeki popüler kavramlar. Peki, büyüme konusuna odaklanan bir şirketin atması gereken ilk adımlar neler? Bununla birlikte, bugüne kadar büyümeyle ilgili farklı uzmanlar tarafından, birbirinden oldukça farklı teoriler ortaya atılmış olmasına karşılık growth hacking'in özel bir reçetesi var mı?
Tasarım, başı ve sonu olmayan bir süreç; tasarım endüstrisi de öyle. Proje sahiplerinin ve tasarım profesyonellerinin beklentilerinin her geçen gün yenilendiği günümüzde, eski moda iş modellerinin verimlilikten uzak olduğu aşikar. Yakup Bayrak ile, kurucusu olduğu SHERPA için tasarladığı, hem proje sahiplerini hem de tasarım profesyonellerini koruyarak verimli ve sürdürülebilir işbirliklerinin kapısını aralayan Design as a Service (DaaS) iş modeli hakkında dolu dolu bir sohbet gerçekleştirdik.
Bir projede tasarımcının doğru noktaları sorgulayabilmesi, işi sadece estetik kaygıyla değil, markanın stratejisini daha ileri taşıma kaygısıyla da hareket ettiğini kanıtlar. Proje sahibinin amacını sorgulayabilmek, tasarım kararlarını belli rasyonellere oturtarak doğru çözümü üretmenin yolunu açar.
Aylardır üzerinde çalıştığınız proje nihayet hayata geçmek üzere. Ancak düğmeye basmadan hemen önce kalite kontrol testlerini de yaparak projeyi hızla canlıya almak istiyorsunuz. Peki, testlere nereden başlamalı, nasıl yol almalı?
Web siteleri, ziyaretçilerden bilgi talep etmeden önce onların temel güven ihtiyaçlarını karşılamalı. 5 aşamalı güven piramidi, kullanıcının içinde bulunabileceği farklı bağlılık seviyelerini tespit etmeye ve kullanıcıdan hangi aşamada hangi bilginin istenebileceğini belirlemeye yardımcı olur.
Kullanılabilirlik, web sitenizle etkileşimde bulunulduğunda, kullanıcının deneyiminin kalitesinin bir göstergesi olarak tanımlanır ve genellikle birkaç farklı faktöre dayanır. Özellikle dikkat edilmesi gereken 3 kullanılabilirlik hatasını gelin birlikte inceleyelim.
İnsan ilişkilerinde olduğu gibi, kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda da güven çok önemlidir. Her ne kadar tasarım trendleri hızlıca değişse de, güven veren tasarımın anahtarları değişmez. Tasarımın kalitesi, deneyimin tutarlılığı, insancıllık öğesi ve itibar yönetimi bu anahtarların başlıcaları.
Zaman ve efor gerektiren bir çalışma olsa da, Oz Büyücüsü özellikle karmaşık sistemlerin tasarımında, çalışan prototipler üretmeden önce kullanım ve etkileşim verileri elde etmede oldukça faydalı ve zaman kazandıran bir metot.