Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir problem çözme pratiği olarak tanımladığımız tasarım, problemi çözerken gidilen yol, yöntem ve o yolun en verimli şekilde alınan hali de o işin metodolojisi. Bu kategoride dünyanın en büyük organizasyonlarından metodoloji örnekleri ve daha bir çok içeriğe erişebilirsiniz.
Pazarlama aktivitelerinizi belirli araçlar kullanarak otomatize etmek, size hem zaman hem de efor kazandırır. Bu ikisinin de paha biçilemez değerde olduğu günümüzde, hangi araçlar size "marketing automation" konusunda en çok yararı sağlar, bu yazımızda buna değindik.
Fikri olan her girişimci adayının, bir bilene danıştıktan sonra tadacağı ulvi dilemma "İş modelimi yaratırken Business Model mi yoksa Lean Model Canvas'ı mu kullanayım?" oluyor.
Doğadan ilham alarak, insan hayatını iyileştirici çözümler ve tasarımlar geliştirmeyi amaçlayan Biyomimikri alanından ve yaklaşımlarından, doğadan alınan örnekler eşliğinde bahsettik.
Olur da birisi “EbitDA'n kaç?” diye sorarsa boncuk boncuk terlememek için bu yazımıza mutlaka göz atmalısın.
Hayata geçirmeyi düşündüğünüz iş fikriniz için atacağınız adımları netleştirmek, hedef kitlenizi belirlemek ve sunacağınız değer önerileri için nelere ihtiyacınız olduğunu belirlemeye karar verdiniz. Kahvenizi alıp masanıza kuruldunuz fakat içinizde bir isteksizlik var. Canınız bugün sayfalarca yazı yazmak istemiyor. Kendiniz suçlamayın, iş modeli kanvası nasıl hazırlanır öğrenin.
Alexander Osterwalder tarafından geliştirilen İş Modeli Kanvası (Business Model Canvas), girişimcilerin fikirlerini tek bir sayfada rahatça anlatabilmesine, karşı tarafın da iş fikrini daha kolay anlamasına olanak tanıyor. Ancak değişen ekonomik yapılar ile startup'ların daha doğmadan sahip oldukları belirsizliklere ayak uydurabilmeleri ve çeşitli sebeplerden doğabilecek risklere karşı hızlı aksiyon alabilmeleri gerekliliği sonucu Yalın Kanvas geliştirildi.
Human-centered yani insan odaklı tasarım nedir, nasıl uygulanır ve onu farklı kılıp, önemli ve geçerli hale getiren etmenler hangileridir gibi sorulara kısa cevaplar verdik.
“Nesne-odaklı” teriminin sadece yazılım geliştiriciler için geçerli bir terim olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat bu algı son yıllarda değişmeye başladı ve websitesi sahiplerinin, tasarımcıların ve içerik uzmanlarının nesne-odaklı olma fikrine ısınmaya başladığını görüyoruz. Gelin nesne-odaklı düşünmenin, yazılım geliştirme dışında hangi alanlarda faydalı olduğuna göz atalım.
Sizler de benim gibi, problem çözümü esnasında beyaz tahtanın karşısına geçip, eline aldığı beyaz tahta kalemi ile, tasarım bekleyen problemin çözümünü tırnaklarınızı yedirtecek kadar basit ve güzel resmedebilen tasarımcıları camdan atıp, helvalarını afiyetle yemek isteyenlerden misiniz?
Tasarım Prensipleri serisinin ikinci bölümünde hiyerarşi, denge ve matematikle devam ediyoruz.
Kurumsal Büyüme Uzmanı Ranjay Gulati, "Büyük şirketlerin karşılaştığı sorun şu; büyüdükçe ve ölçekleri genişledikçe, hantallaşıyorlar. Hız kaybediyorlar çünkü çok sayıda işlemleri, yapıları ve süreçleri bulunuyor.” diyor.
İşin içinde Pixar olunca, bizde akan sular duruyor. Belki bazılarınız, eski Pixar'lı sanat yönetmeni Emma Coasts'ın Pixar'daki hikayeleştirme prensipleriyle ilgili seri bombardımanla, Twitter üzerinden paylaştığı 22 prensibi okumuştur. Peki ne oldu da 22 prensip, UX'e uyarlanarak 11'e indirildi? İşte bunlar hep iteratif yaratıcılık denemeleri... Gelin, adım adım, işin nereden nereye geldiğini sizinle paylaşalım.