Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Gençlik yıllarımızda bizi ekran başına kilitleyen oyunlar ve arkasındaki bağımlılık yaratan kurgularının, özünde birer oyun olmayan kişisel ve profesyonel akışlara entegre edilmesi prensibine dayanan oyunlaştırmaya dair SHERPA Blog ve konuk yazarlarının imzasını taşıyan içerikler bu kategoride.
Gamfed Türkiye takımından Gökhan Özfırat, oyunlaştırma ile kullanıcı deneyimi tasarımı arasındaki dengeyi akış tasarımına değinerek aktarıyor.
2020 yılında birçok işletme oyunlaştırma çalışmaları yaptı ve pek çok başarıya imza attı. Gelin, bu uygulamalara göz atalım ve kullanıcı deneyimi açısından bazı dersler çıkaralım.
Gamfed Türkiye takımından Yasemin Karakaya, oyunlaştırma sürecinin temel esaslarından biri olan oyuncu tipleri hakkında yazdı.
Octalysis Modeli nedir? Oyunlaştırmada hangi temel duygulardan yararlanıyoruz? Ercan Altuğ Yılmaz, Octalysis Modeli hakkında bilgi veriyor.
Motivasyon odaklı bir deneyim tasarlamak ve anlamlı oyunlaştırma kurguları oluşturmak için hangi yöntemler izlenmeli?
Oyun tasarımı ve oyunlaştırma arasında doğal olarak örtüşürler ve bu özellikle oyuncu türlerinde görünür olur. Peki hangi oyuncu türleri vardır ve ne tür özellikleri ile ayrışırlar?
Digital Age Summit 2018 boyunca sektöre yön veren dünya çapında isimlerle "güven" üzerine konuştuk. İlk konuğumuz PowerPlay CEO'su Asi Burak oldu. Oyunlaştırma, iyilik için oyun tasarımı ve Burak'ın oldukça ses getiren "Peacemaker" savaş simülasyonu üzerine konuştuk.
Startup Sohbetleri serimizin üçüncü bölümünde konuğumuz sosyal bir oyun deneyimi yaratmayı amaçlayan, bunu da çok iyi başaran Pub Story ve en az yarattıkları girişim kadar eğlenceli kişiliklere sahip kurucu ortakları Hande Aykun ve Bora Öğünç oldu.
Vatandaşlık kavramı fiziksel ortamdan dijital ortama mı sıçrıyor? Başka bir deyişle, Black Mirror gerçek mi oluyor? Vatandaşların fiziksel ve dijital ortamlardaki davranışlarını bir oyunlaştırma kurgusu içinde puanlayan ve onlara bu puanlara dayalı kredi notları veren Zhima (eski adıyla Sesame) Credit, yarının dünyasında yaşanacak dijital bir kabusun erken habercisi mi yoksa?
Her gün çevremizde ya da dışarıda cep telefonunda oyun oynayan birkaç kişi ile karşılaşıyoruz. Genellikle metro ve otobüs gibi toplu taşıma araçlarında önüne eğilmiş, telefon ekranı üzerinde parmaklarıyla ani hareketler yapması ya da telefon ekranını sağa sola çevirmesi ile kendini ele veren cep telefonu oyuncularına geçtiğimiz hafta yepyeni bir grup katıldı. Diğerlerinin aksine açık havada, bir turist edasıyla telefon ekranındaki haritaya bakarak gezen bu oyuncu profiliyle tanışmamızın vesilesi ise yeni bir oyun: Pokémon GO
Geleceğin toplumunda başarılı olacak bireylerin artık dijital dilde konuşmak dışında pek fazla seçeneği yok. Bu yüzden çocuklarınızı dijital dünyada tüketici olmaktan, üretici olmaya yönlendirmeye ve bir an önce kodlama konusunda eğitmeye başlamanızda yarar var.
Oyunların “çocuklar için” olduğu günlerden, yetişkinlerin kullandığı ürünlerin daha çok oyuna benzemesi gerektiğinin söylendiği günlere nasıl geldik?