En güncel içerikler

Çektiğiniz fotoğrafların ne kadarını hatırlıyorsunuz?
Makaleler

Çektiğiniz fotoğrafların ne kadarını hatırlıyorsunuz?

Bilgi akışının sonsuz, erişimimizin ise hiç olmadığı kadar kolay olduğu çağımızın başrol oyuncusu beynimiz, kısacık bir süredir hayatımızda olan internet sebebiyle değişimler geçiriyor: Artık bilgiyi değil, ona ulaşma yolunu hatırlıyoruz.

Serdar Arıçelik
Tasarlasın mı, kandırsın mı?
Makaleler

Tasarlasın mı, kandırsın mı?

Müşteri edinimi aşamasında markanın ikna odaklı olması, deneyim tasarımcısının bakış açısını daraltıp, kullanıcının deneyimini de zorlayıcı bir hale sokabiliyor. Peki sonuca odaklı bu yöntemin yarattığı soru işaretleri, sizde de bir etik çelişki yaratmıyor mu?

Yakup Bayrak
Design Thinking süreçlerinde empati ve hikaye anlatıcılığı
Makaleler

Design Thinking süreçlerinde empati ve hikaye anlatıcılığı

Hikaye anlatımı ve anlatıcılığı, hem kullanıcı deneyimi ve tasarım odaklı düşünme süreçlerinde önemli bir rol oynar; hem de kendileri için tasarım yaptığımız kişilerde merak uyandırır. Peki hikayeler nasıl oluyor da tasarım projenizin en önemli parçalarından birisi haline gelebiliyor?

Alkan Dalkılıç
Taş çorbası ve Design Thinking
Makaleler

Taş çorbası ve Design Thinking

Bugüne kadar bir dekorasyon öğesi olarak gördüğümüz tasarım, geldiğimiz noktada artık önce problemi tespit edip, sonra çözüm sürecini hep birlikte adım adım tasarladığımız ve kendimizi, ortaya çıkardıklarımızın bir parçası olarak görebildiğimiz bir disiplin halini aldı. Bunda tasarım odaklı düşünme (Design Thinking) kavramının faydası sonsuz. Peki ama cümle içerisine eklendiğinde tüm bileşenleri “sihriyle” kontrol altına alan bu kavram, gerçekten de daha önce eşi benzeri görülmemiş bir yaklaşım mı?

Yakup Bayrak
Ken Segall ile Steve Jobs ve basitlik üzerine
Röportajlar

Ken Segall ile Steve Jobs ve basitlik üzerine

Apple'ın efsanevi "Think Different" kampanyasını yaratan ekibi yöneten Ken Segall, Brand Week İstanbul Efsaneleri’nin sekizinci bölümünde konuğumuzdu. Segall ile basitlik, marka deneyimi ve Steve Jobs üzerine konuştuk.

Berk Bayri
Doğrulama önyargısı (confirmation bias) nedir ve kararlarımızı nasıl etkiler?
Makaleler

Doğrulama önyargısı (confirmation bias) nedir ve kararlarımızı nasıl etkiler?

Bunu kabul etmek bazıları için zor olsa da insan önyargılı bir hayvandır ve duygulara sahip olması nedeniyle yüzde 100 rasyonel olması neredeyse imkansızdır.

Serdar Arıçelik
Dijital teknolojiler bizi sosyal çöküşe mi sürüklüyor?
Röportajlar

Dijital teknolojiler bizi sosyal çöküşe mi sürüklüyor?

Teknoloji, politika ve toplumlar arasındaki ilişkiler üzerine araştırmalar yapan, UCLA öğretim üyesi ve Digital Cultures Lab kurucusu Prof. Ramesh Srinivasan ile dijital teknolojilerin sosyal ilişkilere etkisini konuştuk.

Berk Bayri
Replika: Sohbet edebileceğiniz bir yapay zeka uygulaması
İncelemeler

Replika: Sohbet edebileceğiniz bir yapay zeka uygulaması

Modern çağın yalnızlaşan bireyleri için “her zaman orada olan” bir arkadaş olma iddiası taşıyan Replika’nın, Black Mirror bölümlerini aratmayan, dramatik bir çıkış öyküsü var.

Eda Utku Küngör
Etkileme ve tasarım
Makaleler

Etkileme ve tasarım

Duygusal tepkiler, afektif (affective) ve bilişsel (cognitive) sistemler olan iki büyük bilgi işleme sisteminin ürünüdür. Bilişsel sistem duygusal deneyimimizi etkilerken, afektif sistem insan duygusunun aceleci bir parçası olarak düşünülebilir. Örneğin; birinin yolumuzu tıkadığını fark ettiğimizde ve arabamızı çıkaramayacağımızı anladığımız zaman, bilişsel sistem durumu tespit etmemize yardımcı olmak için bilgiyi işlerken; afektif sistem bize fizyolojik uyarılma ile haksızlığa uğradığımız bilgisini sunar ve öfke ya da hayal kırıklığı gibi duygusal bir tepki oluştururuz.

Serdar Arıçelik
Öteleme (procrastination) derdine şifalı 13 uygulama
Listeler

Öteleme (procrastination) derdine şifalı 13 uygulama

Bitirilmesi gereken işler varken ıvır zıvır şeylerle oyalanıp asıl işleri öteleme alışkanlığımızı ve odaklanamama sorunumuzu değiştirmeye ant içmiş 13 uygulama.

Tuba Çakır
İçgörü: Kullanıcı deneyimi tasarımının özü
Makaleler

İçgörü: Kullanıcı deneyimi tasarımının özü

Tasarım ve pazarlama süreçlerinde olgu ve gözlemler yerine kullanıcı içgörülerine göre hareket etmek, doğru çözümler tasarlamanın ilk adımı. Peki nasıl?

Serdar Arıçelik
İyiler her zaman kazanır mı?
Makaleler

İyiler her zaman kazanır mı?

Hayır, iyiler her zaman kazanmaz, çünkü iyiler kazanmak için oynamaz. Kazanmak için oynamak çoğu zaman nitelikten taviz vermek anlamına gelir ve iyi olmak bunun tam karşıtıdır.

Eser Teker