Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
Bir kullanıcının, bir ürün, hizmet ya da sistemden belirli faydalar sağlamak amacıyla, belirli hedeflere erişmek için tecrübe ettiklerine, yani o üründen bütünsel bir bakış açısıyla edindiği tecrübeye dair tüm bildiklerimizi bu kategoride derledik.
Brief, diğer bir deyişle, kullanıcı deneyimi hedef belgesinin evladiyelik ve ever-green tek bir şablonu yok. Neyse ki sektörün öncülerinin attığı tohumların, gelişen teknoloji ve ihtiyaç/limit setlerine göz kırparak yeşerttiği bir “olmazsa olmazlar listesi” mevcut.
İster bir smart tv arayüzü, ister logo, baskı işi ya da bir web sitesi; ne tasarlarsan tasarla her zaman bir grid sistemine başvurman kaçınılmaz.
Kullanıcı deneyimi alanında SHERPA'yla çalışmayı tercih eden Arçelik takımı ile; bilgi mimarisinden etkileşim tasarımına, kullanıcı testlerinden tasarım ve üretim süreçlerine; ürün ve kullanıcı deneyimi tasarımı süreçlerinin kesiştiği ve ayrıştığı noktaları konuştuk.
Kullanıcıların web siteniz hakkında olumlu/olumsuz görüşe sahip olmasının yalnızca 50 milisaniyelik bir süre aldığını biliyor musunuz?
Proje başlangıcında herkesin aklındaki ortak soru şudur; “Bu ürünü iyi yapmak istiyorsak kullanıcılar için kullanım kolaylığını sağlamamız gerekiyor. Bunun için ne tür evrensel ölçütler uygulayabiliriz?”
Tasarım ve pazarlama süreçlerinde olgu ve gözlemler yerine kullanıcı içgörülerine göre hareket etmek, doğru çözümler tasarlamanın ilk adımı. Peki nasıl?
Bugün bir ürünün başarısını belirleyen en önemli faktör sunduğu kullanıcı deneyiminin kalitesi. Haliyle, ürün yöneticisi rolü de UX ekseninde evrilmek zorunda.
Bu hastalık size de bulaştıysa ve bir an önce önlem almazsanız, hem ürününüz hem de siz çok yüksek olasılıkla başarısız olacaksınız.
Bizim için gün, kolları sıvama ve kullanıcı deneyimi tasarımı süreçlerinde sürdürülebilirliğe nasıl yer açabiliriz sorusuna yanıtlar üretme günü.
Hayır, iyiler her zaman kazanmaz, çünkü iyiler kazanmak için oynamaz. Kazanmak için oynamak çoğu zaman nitelikten taviz vermek anlamına gelir ve iyi olmak bunun tam karşıtıdır.
Çoğu UX projesinde en sık karşılaşılan problemlerden biri, işletme için UX’in öneminin yanlış anlaşılmış olması. Peki bu işin doğrusu nedir?
Prototipleme ile ilgili en yaygın 6 yanlış kanı ve bu tuzaklara düşmeden nasıl daha iyi ürün ve hizmet tasarlayabileceğimize dair çözüm önerileri.