Alışveriş sepetiniz şu an boş
Tüm eğitimlere göz atarak ilgi duyduklarını sepetine ekleyebilirsin.
İnsan yapısı şeylerin kolay kullanabilmesi ve kullanımının kolay öğrenebilmesi olarak tanımlanan Kullanılabilirlik, bir tasarım ürününün tüm paydaşlarını kapsar. Bu ürünün nasıl çalışması gerektiğinden, nasıl görünmesi gerektiğine kadar olan tüm süreçleri kapsayan kullanılabilirlik hakkındaki tüm SHERPA Blog içerikleri bu kategoride.
Bir tasarımın var olabilmesi için üzerinde yaşayacağı bir ortam gerekiyor. Bu ortam teknolojik cihazlar olduğunda ise işin rengi değişiyor. Çünkü, endüstriyel tasarımı ayrı tutarsak, eskiden tasarım sadece göze hitap eden bir şeyken bugün interaktif bir ürün tasarımında öncelikli olan kullanılabilirlik.
İnsanın görsel algısı, bugünün bilgisayarlarından daha karmaşık ve daha güçlüdür. Peki, göz ile beynin ilişkisini bilmek ve görsel algı zorluklarının farkında olmak biz tasarımcılara ne sağlar?
Bazı renklerin algılanmasında yaşanan sorunlar için kullanılan biyolojik bir duruma işaret eden renk körlüğü dikkate değer ölçüde yaygın olmasına rağmen arayüz tasarımında renk körü kullanıcıları ne derece dikkate alıyoruz?
Kullanılabilirlik ile arzulanabilirlik kavramları UX projelerinde sık sık karşımıza çıkar ve bu ikisini birbirinden ayırmak çok önemlidir. Neden mi? Çünkü kullanılabilirlik, kullanıcı deneyiminin en temel seviyesidir ve kullanılabilirlik olmadan değerli bir kullanıcı deneyimi yaratmak zordur.
Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayacak fonksiyonaliteyi keşfetmek, iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için birinci görev. İkincisi ise; kullanıcıları en çok ihtiyaç duydukları spesifik fonksiyonlara yönlendirmek. Kullanıcılar bir sonraki adıma karar verme süreçlerinde tıkanırlarsa; kafalarının karışması, hayal kırıklığı yaşamaları veya sitenizi terk etmeleri ihtimaller dahilinde.
Apple'ın bile yaptığı, kullanılabilirliğe zarar veren 4 basit tasarım hatasını listeledik.
Proje başlangıcında herkesin aklındaki ortak soru şudur; “Bu ürünü iyi yapmak istiyorsak kullanıcılar için kullanım kolaylığını sağlamamız gerekiyor. Bunun için ne tür evrensel ölçütler uygulayabiliriz?”
Dashboard, yani kritik verilerin sunumunu yaptığımız gösterge paneli ekranlarının kullanıcılar tarafından anlaşılması zor ve karmaşık olarak algılanması istenilmeyen bir durum. Peki, dashboard tasarlarken dikkat edilmesi gereken, kullanıcıyı aksiyon almaya yönlendiren kullanılabilirlik prensipleri neler?
Söz konusu form doldurmak olduğunda kullanıcıları doğru yönlendirmek, hata olasılığını azaltmak, akışı hızlandırmak, okunabilirliği artırmak ve tüm bunları estetik bir arayüzle sunmak temel hareket noktası. Alışılandan farklı konumlandırılmış ve yenilikçi arayüz tasarımlarına sahip kullanıcı formu alternatiflerini sizin için derledik.
Birçok tasarımcı için artık hamburger menü kullanımı geçerliliğini yitirmiş olsa da bu menü tipi mobil arayüzlerde hala popüler. Tüm navigasyon öğelerini en az iki adımla ulaşılabilir biçimde konumlandırmanın en büyük savunması ise mobil cihaz çözünürlüklerinin, menü öğelerini aynı anda konumlandırabilecek kadar yeterli büyüklüğe sahip olmaması.
Kullanılabilirlik, web sitenizle etkileşimde bulunulduğunda, kullanıcının deneyiminin kalitesinin bir göstergesi olarak tanımlanır ve genellikle birkaç farklı faktöre dayanır. Özellikle dikkat edilmesi gereken 3 kullanılabilirlik hatasını gelin birlikte inceleyelim.
Formlar, arayüzün kullanıcı ile etkileşime geçtiği önemli bileşenlerinden. Bu nedenle, form alanları içinde kullanıcılara sunulan bilgilendirme, uyarı veya hata mesajlarının etkili, verimli ve memnuniyet verici olarak tasarlanması önemli. Peki, form tasarımında hata mesajları kullanıcılara en etkili nasıl verilebilir?